Aim:
Peer-assisted learning is a type of collaborative learning defined as the acquisition of knowledge and skills through teach and support among similar status companions. Best method of acquisition of a new knowledge is to teach and translate to the others. Peer-assisted learning provides cognitive, behavioral and social benefits to peers and learners.
In our Faculty, a practice where interns took training responsibilty in professional skills program of preclinical year students has been initiated. This practice provided an opportunity of educational experience and enhancement of skills for the interns who participated in professional skills training in previous years. The aim of this paper is to introduce the experience of peer assisted learning practice which has been carried out during 2021-2022 academic year.
Amaç:
Akran destekli öğrenme, benzer sosyal gruplardaki kişilerin birbirlerine öğrenme konusunda yardım ettikleri, kendilerinin de öğretirken bilgi ve beceri kazandıkları işbirlikli bir eğitimdir.
Yeni bir bilgiyi edinmenin en ideal yönteminin o bilgiyi öğretme ve aktarma olduğu bilinmektedir. Akran destekli öğrenme, destek sağlayan kişilere ve akranlarına bilişsel, davranışsal ve sosyal katkılar sağlamaktadır.
Fakültemizde, intörnlerin klinik öncesi sınıftaki öğrencilerin mesleksel beceri eğitiminde görev aldıkları bir uygulama başlatılmıştır. Bu uygulamayla, önceki yıllarda mesleksel beceri eğitimi alan intörnlere uygulamaları pekiştirme ve eğiticilik deneyimi kazanma fırsatı da sağlanmıştır. Bu makalede, 2021-2022 akademik yılında Fakültemizde uygulanan akran destekli eğitim deneyiminin paylaşılması amaçlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 3, 2023 |
Submission Date | November 14, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 37 Issue: 1 |