Bu araştırmada, Kitsantas (2012) tarafından geliştirilen Çok Kültürlü Sınıflar için Öğretmen Öz Yeterlik Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması ve ölçeğin psikometrik özelliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2014-2015 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi’nde 214 öğretmenden oluşan bir çalışma grubu üzerinde yürütülmüştür. Ölçeğin yapı geçerliğini ortaya koymak için AFA ve DFA uygulanmıştır. AFA sonucunda, toplam varyansın %43.39’unu açıklayan ve ölçeğin orijinal formu ile paralellik gösteren tek faktörlü bir yapı elde edilmiştir. DFA sonuçları, ölçeğin orijinal formundaki tek faktörlü yapının Türk örnekleminde doğrulandığını göstermiştir. Ölçeğin güvenirliği bileşik güvenirlik katsayısı ile hesaplanmış ve .85 olarak bulunmuştur. Madde analizi sonucunda, düzeltilmiş madde toplam korelasyonlarının .48 ile .67 arasında değiştiği ve %27’lik alt-üst grupların ortalamaları arasındaki farkların ölçekte yer alan tüm maddeler için anlamlı olduğu belirlenmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçlar, ölçeğin Türkçe formunun geçerli ve güvenilir ölçümler üreten bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.
The purpose of this study is to adapt the
teacher efficacy scale for classroom diversity to Turkish and to investigate
its psychometric properties. The research was conducted on a study group who
consisted of 214 teachers during 2014-2015 education year Fall semester.
Exploratory Factor Analysis (EFA) and Confirmatory Factor Analysis (CFA) were
performed in order to measure the scale's construct validity. As a result of
EFA, a structure which explains 43.39% of total variance with a single factor similar
to original version was obtained. The CFA results indicated that the
single-factor structure of the original form of the scale was confirmed in the
Turkish sample. The reliability of the scale was calculated via composite
reliability and it was found as .85. The item analysis reported that the
corrected item total correlations ranged from .48 and .67 and the differences
between the top and bottom 27% groups were significant for all the items
included in the scale. Based on these results could be argued that the Turkish
form of the scale is reliable and valid and can be used in order to determine teachers’
efficacy for classroom diversity.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 28, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 2 |