Competitive video gaming -or in a more professional and commercial definition; e-sports- is a well-funded and rapidly growing field. However, there is no detailed information about the performance of these gamers related to heating even though heat application is commonly used among players. A 21-year-old male gamer was included in this report to assess the effects of heat application on fine motor skills. Fine motor skills (reaction time, overall mouse control, repeated keypress) were assessed before and after heat application by using open-source software that is being currently used in other fields of health sciences. It was noted that the short-term heat application may have positive effects, especially in the mouse hand however the results of the keyboard hand were controversial.
Rekabetçi video oyunları -veya daha profesyonel ve ticari bir tanımla; e-spor, iyi finanse edilen ve hızla büyüyen bir alandır. Ancak oyuncular arasında sıcak uygulama yaygın olarak kullanılmasına rağmen bu oyuncuların sıcak uygulama öncesi/sonrası performansları hakkında detaylı bir bilgi bulunmamaktadır. Sıcak uygulamanın ince motor beceriler üzerindeki etkilerini değerlendirmek için 21 yaşında bir erkek video oyunu oyuncusu bu çalışmaya dahil edildi. Sıcak uygulama Zippo HeatBank® 6 cihazı ile 5 dakika boyunca olgunun bu cihazı her iki elinde aynı anda tutması ile yapıldı. İnce motor beceriler (reaksiyon süresi, genel fare kontrolü, tekrarlı tuşa basma), “PEBL: The Psychology Experiment Building Language” adlı yazılım kullanılarak sıcak uygulaması öncesi ve sonrasında değerlendirildi. Kısa süreli sıcak uygulamanın özellikle fare eli üzerinde olumlu etkilerinin olabileceği ancak klavye eli sonuçlarının tartışmalı olduğu kaydedildi.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Case Reports |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2023 |
Submission Date | November 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 3 |