Research Article
BibTex RIS Cite

Yerel Yönetimlerin Halkla İlişkiler Uygulamaları: Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Örneği Üzerinden Bir İnceleme

Year 2024, Volume: 21 Issue: 1, 373 - 381, 30.04.2024

Abstract

Günümüz dünyası her alanda hızlı ve etkili iletişimi zorunlu kılmaktadır. Hızlı ve etkili iletişimin her alanda kazandığı önem, özel ya da kamu olsun kurumsal yapıları da yakından ilgilendirmektedir. Bilgiye erişimin kolay olması, sosyal medya platformlarından olumlu ya da olumsuz herhangi bir haberin hızla yayılması kurum ve kuruluşlar nezdinde algı oluşturmaktadır. Bu algının olumsuz olması durumunda düzeltici çalışmalar gerekmektedir. Kurum ve kuruluşlar kendilerine dair hem olumlu algı oluşturmak hem de kamuoyunu etkilemek amacıyla iletişim faaliyetlerine önem vermektedirler. Özellikle yerel yönetimler seçimle göreve geldiklerinden ve bir sonraki seçime hazırlanmak durumunda olduklarından iletişim ve/veya halkla ilişkiler faaliyetlerine daha fazla yoğunlaşmaktadırlar. Bu çalışmada Kahramanmaraş’ta bulunan yerel yönetimlerden Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesinin halkla ilişkiler yapılanması ve çalışmaları incelenmekte ve yönetim-vatandaş iletişimi bağlamında yapılanlar ele alınmaktadır.

References

  • Asna, A. (2006). Kuramda ve uygulamada halkla ilişkiler, Pozitif Yayınları.
  • Bilgin, L. (2010). Olumlu imaj yaratmak halkla ilişkiler, Kum Saati Yayınları.
  • Erdoğan, İ. (2008). Teori ve pratikte halkla ilişkiler, Pozitif Matbaacılık.
  • Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi. (2019). 2019 yılı faaliyet raporu. Erişim Adresi: https://kahramanmaras.bel.tr/kurumsal/faaliyet-raporlari/2019-yili-faaliyet-raporu.
  • Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi. (2020). 2019 yılı faaliyet raporu. Erişim Adresi: https://kahramanmaras.bel.tr/kurumsal/faaliyet-raporlari/2020-yili-faaliyet-raporu.
  • Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi. (2021). 2019 yılı faaliyet raporu. Erişim Adresi: https://kahramanmaras.bel.tr/kurumsal/faaliyet-raporlari/2021-yili-faaliyet-raporu.
  • Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi. (2022). 2019 yılı faaliyet raporu. Erişim Adresi: https://kahramanmaras.bel.tr/kurumsal/faaliyet-raporlari/2022-yili-faaliyet-raporu.
  • Kazancı, M. (1997). Kamuda ve özel sektörde halkla ilişkiler, Turhan Kitabevi.
  • Oktay, M. (2002). Politikada halkla ilişkiler, Derin Yayınları.
  • Topal, A., Gürel Dönük, G. (2022). Dijitalleşme ve kurumsal iletişim, Dijital halkla ilişkilerde güncel yaklaşımlar, (Ed.Engin Coşkun, Emrah Başer), Eğitim Yayınevi.
  • Tufan Emini, F. & Sancak, E. (2018). Yerel yönetişim ve halkla ilişkiler: Yerel yönetimlerin tanıma ve tanıtma yöntemleri üzerine bir derleme. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (1), 79-90.
  • Tunç, A. (2016). Yerel yönetimlerde halkla ilişkiler uygulamaları: Kilis belediyesi örneği Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6 (2), 77-88.
  • Yatkın, A. (2003). Halkla ilişkiler ve iletişim, Nobel Yayın Dağıtım.
Year 2024, Volume: 21 Issue: 1, 373 - 381, 30.04.2024

Abstract

References

  • Asna, A. (2006). Kuramda ve uygulamada halkla ilişkiler, Pozitif Yayınları.
  • Bilgin, L. (2010). Olumlu imaj yaratmak halkla ilişkiler, Kum Saati Yayınları.
  • Erdoğan, İ. (2008). Teori ve pratikte halkla ilişkiler, Pozitif Matbaacılık.
  • Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi. (2019). 2019 yılı faaliyet raporu. Erişim Adresi: https://kahramanmaras.bel.tr/kurumsal/faaliyet-raporlari/2019-yili-faaliyet-raporu.
  • Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi. (2020). 2019 yılı faaliyet raporu. Erişim Adresi: https://kahramanmaras.bel.tr/kurumsal/faaliyet-raporlari/2020-yili-faaliyet-raporu.
  • Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi. (2021). 2019 yılı faaliyet raporu. Erişim Adresi: https://kahramanmaras.bel.tr/kurumsal/faaliyet-raporlari/2021-yili-faaliyet-raporu.
  • Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi. (2022). 2019 yılı faaliyet raporu. Erişim Adresi: https://kahramanmaras.bel.tr/kurumsal/faaliyet-raporlari/2022-yili-faaliyet-raporu.
  • Kazancı, M. (1997). Kamuda ve özel sektörde halkla ilişkiler, Turhan Kitabevi.
  • Oktay, M. (2002). Politikada halkla ilişkiler, Derin Yayınları.
  • Topal, A., Gürel Dönük, G. (2022). Dijitalleşme ve kurumsal iletişim, Dijital halkla ilişkilerde güncel yaklaşımlar, (Ed.Engin Coşkun, Emrah Başer), Eğitim Yayınevi.
  • Tufan Emini, F. & Sancak, E. (2018). Yerel yönetişim ve halkla ilişkiler: Yerel yönetimlerin tanıma ve tanıtma yöntemleri üzerine bir derleme. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (1), 79-90.
  • Tunç, A. (2016). Yerel yönetimlerde halkla ilişkiler uygulamaları: Kilis belediyesi örneği Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6 (2), 77-88.
  • Yatkın, A. (2003). Halkla ilişkiler ve iletişim, Nobel Yayın Dağıtım.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Local Administrations , Public Relations
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Hilkmet Zabun 0000-0003-3783-8168

Publication Date April 30, 2024
Submission Date October 31, 2023
Acceptance Date March 7, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 21 Issue: 1

Cite

APA Zabun, A. H. (2024). Yerel Yönetimlerin Halkla İlişkiler Uygulamaları: Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Örneği Üzerinden Bir İnceleme. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 373-381.

.