Bu
çalışmanın amacı bilişsel davranışçı yaklaşım temelli bir psikolojik danışma
programının, ergenlerin sosyal fobi ve mizah düzeylerine etkisini incelemektir.
Araştırmanın çalışma grubunu Kocaeli ilinde bir lisede öğrenim görmekte olan 13
deney, 13 kontrol grubunda olmak üzere 26 öğrenci oluşturmaktadır. 10 haftalık
grupla psikolojik danışma uygulamasının ardından, programın etkililiği
Mann-Whitney U ve Wilcoxon Testi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara
göre, uygulanan program sonunda deney grubundaki katılımcıların sosyal fobi
puanları düşerken, mizah puanları yükselmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 15 Issue: 3 |
The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.