Research Article
BibTex RIS Cite

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem 2 Ders Kurulları Değerlendirme Anketi Sonuçlarının Değerlendirilmesi

Year 2018, Volume: 5 Issue: 2, 9 - 13, 01.08.2018

Abstract

Tıp eğitiminin öğrenciler tarafından değerlendirilmesi, eğitim programlarını izlemede önemli bir yer tutar. Bunun için fakültemiz ölçme değerlendirme komisyonunda görevli akademisyenler tarafından öğrencilere yönelik anket formları hazırlanmış ve 2015-2016 eğitim öğretim döneminden itibaren uygulanmaya başlanmıştır. Bu çalışmanın amacı, 2015-2016 eğitim öğretim döneminde tıp fakültesi dönem 2 öğrencilerine yönelik uygulanan ders kurulu anketlerinin sonuçlarının belirlenmesidir. Veriler anket yöntemi ile elde edildi. Anket formunda çoktan seçmeli ve açık uçlu sorular yer aldı. Ders kurulu amaç ve öğrenim hedefi, ders programına uyum ve konu içerikleri, derslik ve laboratuvarların fiziki şartları, görsel ve işitsel araçların kullanımı, teorik ve pratik ders sayılarının yeterliliği ve öğretim üyeleri ile iletişim ile ilgili memnuniyet düzeyleri belirlenmek için anket uygulandı. Dönem 2 öğrencilerinin %61.9’u çalışmaya katıldı.  Anket sonuçlarına göre en yüksek memnuniyet puanı kurul süresince ders programına uyulması, kuruldaki ders içerikleri ve sırasının birbirleriyle uyumlu olması ve teorik ders sayısının yeterli ve öğretici olması soruları aldı. En düşük puanı ise dersliklerin/laboratuvarların fiziki şartlarının yeterli olması sorusu aldı. Ancak bu şikayet ilk iki kurulda fazla iken, 3. Kurulda yeni derslik ve laboratuarlarda eğitime geçilmesiyle beraber azalmıştır. Ayrıca açık uçlu sorulara verilen yanıtlarda, öğrenciler derslerle ilgili notlara ve sunulara ders işlenmeden önce ulaşmak istemektedirler. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi dönem 2 öğrencilerinin, ders kurulları ile ilgili akademik faaliyetlerden memnun oldukları izlendi. 

References

  • 1. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönergesi. 2016. https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/65833 erişim tarihi 01/02/2017.
  • 2. Palihawadana D, Holmes G. Modelling module evaluation in marketing education. Qual Assur Edu. 1999;7(1):41-6.
  • 3. Arı İ, İrgil E, Kafa İM, Şendemir E. Bir anket çalışması: Anatomi eğitimi ve öğrencilerin düşünceleri. Uludağ Üni Tıp Fak Derg. 2003;29(2):15-8.
  • 4. Edirne T, Deveci A, Kolusarı A, Can T. Tıp fakültesi dönem 2 öğrencileri ve tıp eğitimi. Van Tıp Derg. 2008;15(1):18-22.
  • 5. Bingöl A. Tıptaki öğretim üyesinin öğretim sorumluluğu. Ankara Üni Tıp Fak Mec. 1999;52:181-9.
  • 6. Karabilgin ÖS, ŞahinH. Eğitim etkinliğini değerlendirmede öğrenci geri bildirimlerinin kullanımı. Tıp Eğit Düny. 2016;2:27-33.
  • 7. Fidan D, Aksakoğlu G. Tıp eğitiminde alternatif yaklaşımlar. Toplum ve Hekim. 1997;79(12):32-4.
  • 8. Çekiç EG, Küçük M. Muğla Sıtkı Koçman University Faculty of Medicine Phase 3 Committees Evaluation Survey Results. Mugla Med J. 2017;4(1):1-9.
  • 9. Newble DI, Jaeger K. The effect of assessments and examinations on the learning of medical students. Med Edu. 1983;17(3):165-71.
  • 10. Wilkes M, Bligh J. Evaluating educational interventions. BMJ. 1999;318:1269-72.
  • 11. Tuckman BW, Yates D. Evaluating the Student Feedback Strategy for Changing Teacher Style. J Edu Res. 1980:74(2):74-7.

The Evaluation of Muğla Sıtkı Koçman University Medical School Phase 2 Board’s Survey Results

Year 2018, Volume: 5 Issue: 2, 9 - 13, 01.08.2018

Abstract

The evaluation of medical education by students has an important place in monitoring their education programs. To this end, questionnaires were prepared by the academicians who were in charge of the assessment committee and started to be implemented starting from the academic year 2015-2016. The aim of this study was to determine the results of the course board surveys applied to the Phase2 students of the Faculty of Medicine during the academic year 2015-2016. The data were obtained by using a questionnaire. The questionnaire contained both multiple-choice and open-ended questions. Questionnaires were applied to determine the level of satisfaction with the course committee's objectives and learning objectives, the course schedule and subject content, the physical conditions of the classrooms and laboratories, the use of visual and auditory instruments, the theoretical and practical course content, and communication with the faculty members. 61.9% of the students in Phase2 participated in the study. According to the results of the questionnaire, the highest satisfaction scores belonged to the items related to the compliance with the curriculum, the content and the order of the lessons of the course and the adequacy and instructiveness of the number of theoretical courses. The lowest scores belonged to the items related to the physical conditions of the classrooms / laboratories. However, while this complaint was more common in the first two boards, in the third board there was a decrease in the complaints due to moving into new classrooms and laboratories. Moreover, according to the answers given to open-ended questions, students wanted to reach lecture notes and presentations before the lessons. Muğla Sıtkı Koçman University Medical Faculty Phase2 students were satisfied with the academic activities related to the course boards. 

References

  • 1. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönergesi. 2016. https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/65833 erişim tarihi 01/02/2017.
  • 2. Palihawadana D, Holmes G. Modelling module evaluation in marketing education. Qual Assur Edu. 1999;7(1):41-6.
  • 3. Arı İ, İrgil E, Kafa İM, Şendemir E. Bir anket çalışması: Anatomi eğitimi ve öğrencilerin düşünceleri. Uludağ Üni Tıp Fak Derg. 2003;29(2):15-8.
  • 4. Edirne T, Deveci A, Kolusarı A, Can T. Tıp fakültesi dönem 2 öğrencileri ve tıp eğitimi. Van Tıp Derg. 2008;15(1):18-22.
  • 5. Bingöl A. Tıptaki öğretim üyesinin öğretim sorumluluğu. Ankara Üni Tıp Fak Mec. 1999;52:181-9.
  • 6. Karabilgin ÖS, ŞahinH. Eğitim etkinliğini değerlendirmede öğrenci geri bildirimlerinin kullanımı. Tıp Eğit Düny. 2016;2:27-33.
  • 7. Fidan D, Aksakoğlu G. Tıp eğitiminde alternatif yaklaşımlar. Toplum ve Hekim. 1997;79(12):32-4.
  • 8. Çekiç EG, Küçük M. Muğla Sıtkı Koçman University Faculty of Medicine Phase 3 Committees Evaluation Survey Results. Mugla Med J. 2017;4(1):1-9.
  • 9. Newble DI, Jaeger K. The effect of assessments and examinations on the learning of medical students. Med Edu. 1983;17(3):165-71.
  • 10. Wilkes M, Bligh J. Evaluating educational interventions. BMJ. 1999;318:1269-72.
  • 11. Tuckman BW, Yates D. Evaluating the Student Feedback Strategy for Changing Teacher Style. J Edu Res. 1980:74(2):74-7.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects ​Internal Diseases
Journal Section Original Article
Authors

Hasan Tetiker

Mert Küçük This is me

Publication Date August 1, 2018
Submission Date May 16, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Tetiker, H., & Küçük, M. (2018). Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem 2 Ders Kurulları Değerlendirme Anketi Sonuçlarının Değerlendirilmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Dergisi, 5(2), 9-13.
AMA Tetiker H, Küçük M. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem 2 Ders Kurulları Değerlendirme Anketi Sonuçlarının Değerlendirilmesi. MMJ. August 2018;5(2):9-13.
Chicago Tetiker, Hasan, and Mert Küçük. “Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem 2 Ders Kurulları Değerlendirme Anketi Sonuçlarının Değerlendirilmesi”. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Dergisi 5, no. 2 (August 2018): 9-13.
EndNote Tetiker H, Küçük M (August 1, 2018) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem 2 Ders Kurulları Değerlendirme Anketi Sonuçlarının Değerlendirilmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Dergisi 5 2 9–13.
IEEE H. Tetiker and M. Küçük, “Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem 2 Ders Kurulları Değerlendirme Anketi Sonuçlarının Değerlendirilmesi”, MMJ, vol. 5, no. 2, pp. 9–13, 2018.
ISNAD Tetiker, Hasan - Küçük, Mert. “Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem 2 Ders Kurulları Değerlendirme Anketi Sonuçlarının Değerlendirilmesi”. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Dergisi 5/2 (August 2018), 9-13.
JAMA Tetiker H, Küçük M. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem 2 Ders Kurulları Değerlendirme Anketi Sonuçlarının Değerlendirilmesi. MMJ. 2018;5:9–13.
MLA Tetiker, Hasan and Mert Küçük. “Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem 2 Ders Kurulları Değerlendirme Anketi Sonuçlarının Değerlendirilmesi”. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Dergisi, vol. 5, no. 2, 2018, pp. 9-13.
Vancouver Tetiker H, Küçük M. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem 2 Ders Kurulları Değerlendirme Anketi Sonuçlarının Değerlendirilmesi. MMJ. 2018;5(2):9-13.