Amaç: Bu çalışmada üniversiteye giriş sınavına hazırlanan gençlerin covid-19 korkusu yaşamalarının tükenmişlik ve anksiyetelerine etkisini incelemek amaçlanmıştır.
Materyal ve Methot: Çalışmaya 18-20 yaş arasında bir ilde etüt merkezinde üniversiteye giriş sınavına hazırlık yapan sosyal medya arayıcılığıyla ulaşılabilen gönüllü 100 öğrenci katılmıştır. Verilerin toplanması için, soru formu, Covid-19 Korkusu Ölçeği (CKÖ), Yaygın Anksiyete Bozukluğu Ölçeği (YABÖ), Maslach Tükenmişlik Envanteri-Öğrenci Formu(MTEÖ) kullanılmıştır. Analizler SPSS programında, yüzdelik alma, t testi, korelasyon analizi kullanılarak yapılmıştır.
Bulgular: Katılımcıların çoğunun covid-19 pandemi süreci nedeniyle sınava hazırlanma süreçlerinin(%90), sosyal ilişkilerinin(%93), psikolojik durumlarının(%87) olumsuz etkilendiği, aile ilişkilerinin(%54) ise olumlu etkilendiği belirlenmiştir. Ayrıca, Öğrencilerin CKÖ ile MTEÖ puanları arasında zayıf, CKÖ ve YABÖ puanları arasında orta düzeyli pozitif yönde bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
Sonuç: Öğrencilerin covid-19 korkusu yaşadıkları ve bu korkunun anksiyete ve tükenmişlikle ilişkili olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Submission Date | June 29, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 14 Issue: 1 |
Van Health Sciences Journal (Van Sağlık Bilimleri Dergisi) başlıklı eser bu Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.