Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinde Mizah Eğiliminin Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 12, 25.06.2018

Öz

Mizah, geçmişten günümüze toplumun her kesimi tarafından kullanılan
önemli bir iletişim olmuştur. Arapça kökenli bir kelime olan mizah,
dilimizde gülmece olarak karşılık bulmaktadır. Mizahın kültürden kültüre
değişen, öznel ve çok boyutlu bir kavram olması nedeniyle kesin bir
tanımlama yapmak zorlaşmaktadır. Bu çalışmanın amacı ise mizahın
bilişsel süreçlerde, iletişim süreçlerinde ve kaygıyla başa çıkmada
kullanımının çeşitli demografik özellikler bakımından incelenmesidir.
Araştırmanın örneklemi çeşitli fakültelerde eğitim gören 205 üniversite
öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre yaş,
cinsiyet, bölüm ve sosyal ilişki doyumu değişkenlerinin mizahla olan
ilişkisinde anlamlı farklılıklar bulunmaktadır. Bunlara karşın aile yapıları
ve gelir açısından anlamlı bir ilişki saptanmamıştır.

Kaynakça

  • Butzer, B., Kuiper, N. A. (2008). The Evolution of Aggression, in M. Schaller, J. A. Simpson, D. T. Kenrick (Ed.), Evolution and Social Psychology, New York: Psychology Press, 263-285 Freud, S. (1998). Espriler ve Bilinçdışı İle İlişkisi, İstanbul: Payel Yayınları Koç, M. (2004). Gelişim Psikolojisi Açısından Ergenlik Dönemi ve Genel Özellikleri, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17: 231-256 Lorenz, K. (2008). İşte İnsan: Saldırganlığın Doğası Üzerine, İstanbul: Cumhuriyet Kitapları McGhee, P.E. (1983). Understanding and Promoting the Development of Children’s Humor, USA: Kendall/Hunt Publishing Company Meggitt, C. (2012). Çocuk Gelişimini Anlamak, İstanbul: Optimist Yayınları Oral, G. (2004). Ergenlikte Mizah Ölçeği, Eğitim ve Bilim Dergisi (133): 20-27 Oral, T. (1998). Yaza Çize, İstanbul: İris Yayıncılık Piaget, J., Inhelder, B. (2016). Çocuk Psikoloji, İstanbul: Pinhan Yayıncılık Savaş, S. (2013). The Effects of the Humor Use at Seventh Grade on Student Achievement in Turkish Courses, Karaelmas Journal of Educational Science (1): 176-186 Zigler, E., Levine, J., Gould, L. (1966). Cognitive Processes in the Development of Children’s Appreciation of Humor, Child Development (37): 507-518
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Atakan Mustafa Akıl Bu kişi benim

Engin Eker

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 16 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akıl, A. M., & Eker, E. (2018). Üniversite Öğrencilerinde Mizah Eğiliminin Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi. Aydın İnsan Ve Toplum Dergisi, 4(1), 1-12.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png