Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Carabo-Cone Yönteminin Kullanılabilirliğinin Okul Öncesi Eğitim Programında Yer Alan Gelişim Özellikleri Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2023, Cilt: 14 Sayı: 1, 182 - 195, 28.06.2023
https://doi.org/10.51460/baebd.1180922

Öz

Bu araştırmada Carabo-cone Yönteminin kullanılabilirliğinin okul öncesi eğitim programında yer alan gelişim özellikleri açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla “Carabo-cone Yönteminin okul öncesi eğitim programında yer alan gelişim özelliklerine katkısı var mıdır?” sorusuna cevap aranmıştır. Çalışmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışma kapsamında Madeleine Carabo-cone tarafından hazırlanmış olan “Playground For the Music Teacher” isimli kitap incelenmiş, Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanmış olan okul öncesi programında yer alan gelişim özelliklerini Carabo-cone Yönteminin karşılama durumu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda Madeleine Carabo-cone tarafından hazırlanmış olan “The Playground For Music Teacher” isimli kitap okul öncesi ve ilkokul müzik eğitiminde kullanılmak üzere öğretmen kılavuz kitabı olarak hazırlanmış olduğu tespit edilmiştir. Müzik okur yazarlığı edinmeye yönelik olarak geliştirilen bu yöntem farklı yaş gruplarına göre temel oyunlar, orta seviye oyunlar ve ileri seviye oyunlar olmak üzere 3 bölüme ayrılmıştır. Orta ve ileri seviye oyunların okul öncesi müzik etkinliklerinde kullanılabilir düzeyde olmadığı; ilköğretim düzeyinde gerçekleştirilen müzik eğitimi etkinlikleri için daha uygun olduğu düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Carabo-Cone, M. (1982). Fingerboard ınterval charts: a new look. American String Teacher, 32(4), 10–14. https://doi.org/10.1177/000313138203200404
  • Carabo-cone, M. (1978). From the begınnıng . Madeleine carabo-cone “our pedagogy must constantly be directed to the development of thinking, cognitive musicians ...” 24–25. https://doi.org/10.1177/000313137802800211
  • Carder, P. (1990). The Eclectic Curriculum in American Music Education: Contributions of Dalcroze, Kodaly and Orff. Music Educators National Conference. https://www.proquest.com/openview/deb7e76b26fb746e0aa5b97b20ba4042/1?cbl=1819506&pq-origsite=gscholar&parentSessionId=1e%2FIOQUPdZJp%2BpWRAgjFXrIH3L53prmQsyxj0mXi7jk%3D
  • Cason, N., Astésano, C., ve Schön, D. (2015). Bridging music and speech rhythm: Rhythmic priming and audio-motor training affect speech perception. Acta Psychologica, 155, 43–50. https://doi.org/10.1016/j.actpsy.2014.12.002
  • Çuhadar, 2016. (2016). Müzik ve müzik eğitimi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(August), 217–230. https://www.mendeley.com/catalogue/2784a6c5-1887-3e33-92a4-44eeb255c642/?utm_source=desktop&utm_medium=1.19.8&utm_campaign=open_catalog&userDocumentId=%7B0da683fc-488a-4cb7-90be-723ae1be13ba%7D
  • Dalgın, M., ve Sözbir, S. A. (2019). Okul öncesi dönem müzik etkimliklerinde uygulanan yöntem, teknik ve yaklaşımlar. Fine Arts (NWSAFA), 7290(January 2019), 39–59. https://doi.org/10.12739/NWSA.2019.14.1.D0225.Dalgın
  • Forgeard, M., Winner, E., Norton, A., ve Schlaug, G. (2008). Practicing a musical instrument in childhood is associated with enhanced verbal ability and nonverbal reasoning. PLoS ONE, 3(10), 1–8. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0003566
  • Göğüş, G. (2009). Müzik yeteneğinin geliştirilmesinde küçük yaşlarda eğitime başlamanın önemi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 89–102. https://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/16689/173434
  • Gordon, R. L., Magne, C. L., ve Large, E. W. (2011). EEG correlates of song prosody: A new look at the relationship between linguistic and musical rhythm. Frontiers in Psychology, 2(NOV), 1–13. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2011.00352
  • Hannon, E. E., ve Johnson, S. P. (2005). Infants use meter to categorize rhythms and melodies: Implications for musical structure learning. Cognitive Psychology, 50(4), 354–377. https://doi.org/10.1016/j.cogpsych.2004.09.003
  • Ho, Y. C., Cheung, M. C., ve Chan, A. S. (2003). Music training improves verbal but not visual memory: Cross-sectional and longitudinal explorations in children. Neuropsychology, 17(3), 439–450. https://doi.org/10.1037/0894-4105.17.3.439
  • Özen, N. (2004). Çalgı eğitiminde yararlanılan müzik eğitimi yöntemleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 0–0.
  • Özer, S., ve Pamukçu, M. C. (2016). Çocuklarda piyanoya başlangıç yaşı ve müzik eğitiminde kullanılan yöntemlerin değerlendirilmesi. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, 2015(7), 29–38. http://dergipark.org.tr/tr/pub/konservatuvardergisi/issue/46521/584090
  • Reynolds, A. M., ve Burton, S. L. (2017). Serve and return: Communication foundations for early childhood music policy stakeholders. Arts Education Policy Review, 118(3), 140–153. https://doi.org/10.1080/10632913.2016.1244779
  • Tabuena, A. C. (2021). Carabo-cone, dalcroze, kodály, and orff schulwerk methods. International Journal of Asian Education, 2(1), 9–16. https://doi.org/10.46966/ijae.v2i1.88
  • Tekin Gürgen, E. (2009). Farklı Müzik Eğitimi Yöntemlerinin Öğrencilerin Müziksel Becerileri Üzerindeki Etkileri. 1–9. www.muzikegitimcileri.net
  • Trappe, H. J. (2012). The effect of music on human physiology and pathophysiology. Music & Medicine, 4(2), 100–105. https://doi.org/10.1177/1943862112438106
  • Türkmen, E. F. (2016). Müzik eğitiminde öğretim yöntemleri. Müzik Eğitiminde Öğretim Yöntemleri. https://doi.org/10.14527/9786053183594
  • Uluğbay, S. (2014). Müzik eği̇ti̇mi̇ni̇n çocuk zekâsina olan etki̇leri̇. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 1025–1034. http://ezproxy.library.yorku.ca/login?url=http://search.proquest.com/docview/1657778624?accountid=15182%5Cnhttp://sfx.scholarsportal.info/york?url_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&genre=article&sid=ProQ:ProQ%3Aiimpft&atitle=The+Eff
  • Wach, E., ve Ward, R. (2013). Learning about qualitative document analysis. IDS Practice Papers, 2013(August), 1–10. https://www.researchgate.net/publication/259828893_Learning_about_Qualitative_Document_Analysis
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İrem Avgın Bu kişi benim 0000-0003-4526-6200

Gülnihal Gül 0000-0001-9437-2419

Erken Görünüm Tarihi 26 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 27 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Avgın, İ., & Gül, G. (2023). Carabo-Cone Yönteminin Kullanılabilirliğinin Okul Öncesi Eğitim Programında Yer Alan Gelişim Özellikleri Açısından Değerlendirilmesi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(1), 182-195. https://doi.org/10.51460/baebd.1180922