Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Academic Motivation and Unemployment Anxiety of the Students in Sport Sciences Faculty in Terms of Supervisor Guidance Role

Yıl 2022, Cilt: 17 Sayı: 1, 96 - 112, 30.06.2022
https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1118893

Öz

The aim of this study was to identify the academic motivations and the worries about unemployment of the students in Faculty of Sport Sciences with regard to the role of their supervisors’ guidance. The research was designed with descriptive and relational survey model, which is one of the general scanning. It consisted of 3 parts. In the first part, the personal information form, in the second part, the Unemployment Anxiety Level scale, which was created and tested by Tayfun and Korkmaz (2016), Finally, the third part contained the Motivation Scale for University Students that was developed by Yılmaz (2018). While the population of the research was Mugla Sıtkı Kocman University, Faculty of Sports Sciences students (N=1000), the sample comprised of 326 students studying at the same university and faculty. After measuring the reliability and normality of the research data, it was seen that it was reliable and showed a normal distribution between +0.5 and -1.0. T-test and one-way analysis of variance were applied to the research data. According to the research findings, it has been determined that there is a significant difference between the mentor's role as a guide and the academic motivation of the students. On the other hand, it has been determined that there is a significant difference between the guiding role of the counsellor and the unemployment concerns of the students. As a result, the faculty members’ reflecting leading and guiding point of view under their supervision increases the academic motivation of the students and decreases their unemployment concerns. 

Kaynakça

  • Akgün, S. S. (2019). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik niyeti ile işsizlik kaygısı arasındaki ilişki. Yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Aktan, S. (2012). Öğrencilerin akademik başarısı, öz düzenleme becerisi, motivasyonu ve öğretmenlerin öğretim stilleri arasındaki ilişki. Doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Alemdağ, C., Öncü, E., ve Yılmaz, A. K. (2014). Beden eğitimi öğretmeni adaylarının akademik motivasyon ve akademik öz-yeterlikleri. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 25 (1), 23-35.
  • Ataçocuğu, Ş. M. ve Zelyurt, M. K. (2017). Spor bilimleri fakülteleri mezunlarının işsizlik deneyimleri üzerine nitel bir araştırma. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, Özel Sayı 1, 70-97.
  • Bakotić, D., & Bulog, I. (2021). Organizational justice and leadership behavior orientation as predictors of employees job satisfaction: evidence from Croatia. Sustainability, 13 (19), 10569. https://doi.org/10.3390/su131910569
  • Boff, C. T. (2015). A quantitative study of academic library administrators using bolman and deal's leadership orientation framework. Doctoral thesis. Bowling Green State University, Ohio.
  • Bordea E-N., Manea M, & Pellegrini A. (2017). Unemployment and coping with stress, anxiety, and depression. Czech Journal of Social Sciences, Business and Economics, 6(2), 6-14.
  • Bulut, V. (2011). Türkiye’de işsizlik süresini etkileyen faktörlerin yaşam çözümlemesi ile incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör analizi: Temel kavramlar ve ölçek geliştirmede kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 32 (32), 470-483.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Convey, J., J. (2014). Motivation and job satisfaction of Catholic school teachers. Journal of Catholic Education, 18(1), 4-25.
  • Çetinceli, K. ve Tüzün, P. (2022). Üniversite öğrencilerinin işsizlik kaygısı, yaşam doyumu ve psikolojik iyi oluşları arasındaki ilişki. Current Perspectives in Social Sciences, 26(1), 21-30.
  • Çetinkaya, A. ve Mutlu, T. O. (2020). Ege bölgesinde bulunan spor bilimleri fakültelerinde sergilenen liderlik tarzının akademik personelin öğrenme motivasyonu üzerine etkisinin incelenmesi. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(4), 65-79.
  • Deci, E. L. & Ryan, R. M. (1985). Intrinsic motivation and selfdetermination in human behavior. New York: Plenum.
  • Deci, E. L. & Ryan, R. M. (2000). The "what" and "why" of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior. Psychological Inquiry, 11(4), 227-268.
  • Dursun, S. ve Aytaç, S. (2009). Üniversite öğrencileri arasında işsizlik kaygısı. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28(1), 71-84.
  • Erdayı, U. A. (2009). Dünyada genç işsizliği sorununun çözümüne yönelik ulusal politikalar ve Türkiye. Çalışma ve Toplum, 3(22), 133-162.
  • Erdem, D. (2019). Spor bilimleri fakültesi ile beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin akademik motivasyon düzeylerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Eren, E. (2012). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Eroğlu, Y., S., Eroğlu, E., ve Ekinci, V. (2019). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin akademik motivasyon düzeylerinin bölüm ve sınıf değişkenlerine göre incelenmesi. International Sport Science Student Studies, 1(1), 1-7.
  • Ersoy-Kart, M. ve Erdost, H. E. (2008). Unemployment worries among Turkish university students. Social Behavior and Personality: An International Journal, 36(2), 275-288.
  • Eymur, G. ve Geban, Ö. (2011). Kimya öğretmeni adaylarının motivasyon ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36(161), 246-255.
  • Gagné, M., Forest, J., Gilbert, M.-H., Aubé, C., Morin, E., & Malorni, A. (2010). The motivation at work scale: Validation evidence in two languages. Educational and Psychological Measurement, 70(4), 628-646. https://doi.org/10.1177/0013164409355698
  • Gagné, M., Forest, J., Vansteenkiste, M., Crevier-Braud, L., Van den Broeck, A., Aspeli, A. K., et al. (2015). The multidimensional work motivation scale: validation evidence in seven languages and nine countries. European Journal of Work and Organizational Psychology, 24(2), 178-196. https://doi.org/10.1080/1359432X.2013.877892
  • Gallos, J. V. & Bolman, L. G. (2021). Reframing academic leadership. (2nd ed.). New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
  • Gömleksiz, M. N. ve Serhatlıoğlu, B. (2013). Öğretmen adaylarının akademik motivasyon düzeylerine ilişkin görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 17(3), 99-127.
  • Hart, T. M. (2018). University presidents' utilization of leadership frames: a qualitative study comparing self-perceptions of university presidents to perceptions of faculty and staff. Doctoral thesis. Hardin-Simmons University, Texas.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar ilkeler teknikler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Keser, A. (2006). Çalışma yaşamında motivasyon. İstanbul: Alfa Aktüel Yayınları.
  • Korkmazer, F. (2020). Üniversite öğrencilerinin akademik motivasyon algılarının incelenmesi üzerine bir alan çalışması. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(20), 502-515.
  • Menevşe, A., ve Şeker, F. A. (2020). Farklı disiplinlerdeki öğrencilerin işsizlik kaygı düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 338-356.
  • Özbek, O. (2019). Akademik motivasyon ve okul imajı ilişkisi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 150-162.
  • Saracaloğlu, A. S. (2008). Lisansüstü öğrencilerin akademik güdülenme düzeyleri, araştırma kaygıları ve tutumları ile araştırma yeterlikleri arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 179-208.
  • Şahin, H. ve Çakar, E. (2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme stratejileri ve akademik güdülenme düzeylerinin akademik başarılarına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 519-540.
  • Şahin, M. (2019). İntegratif psikoterapi kuramı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(8), 147-165.
  • Tabachnick, B.G. & Fidell, L.S. (2013). Using multivariate statistics. (6th ed.). Boston: Pearson,
  • Taşkın, Y. O. (2016). Öğretmen adaylarının değer yönelimleri ile akademik motivasyonları arasındaki ilişki. Yüksek lisans tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Tayfun, T. N. A. ve Korkmaz, A. (2016). Üniversite öğrencilerinde işsizlik kaygısı: Süleyman Demirel Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(17), 534-558.
  • Terlemez, B., Dilek, Ş., ve Filiz, D. (2015). Namık Kemal üniversitesi sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencilerinin akademik motivasyon düzeyleri. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 2(2), 67-78. https://doi.org/10.5505/pjess.2015.09797
  • Türkiye İş Kurumu Yayını. (2011). İşkur, Türkiye geneli 2011 yılı 1. dönem işgücü piyasası araştırması sonuç raporu. Ankara. [Available online at: https://media.iskur.gov.tr/14585/ankara.pdf], Erişim tarihi: 11 Haziran 2022.
  • Vallerand, R. J., Pelletier, L.G., Blais, M. R., Briére, N. M., Senécal C. & Valliéres, E. F. (1992). The academic motivation scale: a measure of intrinsic, extrinsic, and a motivation in education. Educational and Psychological Measurement, 52(4), 1003-1017. https://doi.org/10.1177/0013164492052004025
  • Vuori, J. (2018) Understanding academic leadership using the four-frame model. Teoksessa Pekkola, E., Kivistö, J., Kohtamäki, V., Cai, Y. & Lyytinen, A (Edt.), Theoretical and Methodological Perspectives on Higher Education Management and Transformation. Tampere : Tampere University Press
  • Yılmaz, M., Taşkesen, O., ve Taşkesen, S. (2016). Güzel sanatlar eğitimi bölümü öğrencilerinin bazı değişkenlere göre akademik motivasyonları ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 1056-1072.
  • Yılmaz, S. (2018). Üniversite öğrencilerinde motivasyon ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Artıbilim: Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 1-20.

Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Motivasyonları ve İşsizlik Kaygılarının Danışman Yönlendirme Rolü Açısından İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 17 Sayı: 1, 96 - 112, 30.06.2022
https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1118893

Öz

Bu araştırmanın amacı Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin akademik motivasyonları ve işsizlik kaygılarının danışman yönlendirme rolü açısından incelenmesidir. Araştırma genel tarama desenlerinden biri olan betimsel ve ilişkisel tarama modeli ile tasarlanmıştır. Kullanılan anket formu 3 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kişisel bilgi formu, ikinci bölümde Tayfun ve Korkmaz’ın (2016) oluşturdukları ve güvenirliğini test ettikleri İşsizlik Kaygı Düzeyi ölçeği, üçüncü bölümde ise Yılmaz (2018) tarafından geliştirilen Üniversite Öğrencilerinde Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencileri (N=1000) oluştururken örneklemini ise; aynı üniversite ve fakültede öğrenim gören 326 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin güvenirlikleri ve normallikleri ölçüldükten sonra güvenilir olduğu ve +0.5 ile -1.0 aralığında normal bir dağılım gösterdiği görülmüştür. Araştırma verilerine t-test ve tek yönlü varyans (Anova) analizi uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre danışmanı yönlendirici rolü ile öğrencilerin akademik motivasyonları arasında anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Diğer yandan danışmanın yönlendirici rolü ile öğrencilerin işsizlik kaygıları arasında anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak; öğretim elemanlarının danışmanlığında yönlendirici ve yol gösterici bakış açısı sergilemesi öğrencilerin akademik motivasyonunu arttırmakta ve işsizlik kaygılarını düşürmektedir.

Kaynakça

  • Akgün, S. S. (2019). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik niyeti ile işsizlik kaygısı arasındaki ilişki. Yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Aktan, S. (2012). Öğrencilerin akademik başarısı, öz düzenleme becerisi, motivasyonu ve öğretmenlerin öğretim stilleri arasındaki ilişki. Doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Alemdağ, C., Öncü, E., ve Yılmaz, A. K. (2014). Beden eğitimi öğretmeni adaylarının akademik motivasyon ve akademik öz-yeterlikleri. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 25 (1), 23-35.
  • Ataçocuğu, Ş. M. ve Zelyurt, M. K. (2017). Spor bilimleri fakülteleri mezunlarının işsizlik deneyimleri üzerine nitel bir araştırma. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, Özel Sayı 1, 70-97.
  • Bakotić, D., & Bulog, I. (2021). Organizational justice and leadership behavior orientation as predictors of employees job satisfaction: evidence from Croatia. Sustainability, 13 (19), 10569. https://doi.org/10.3390/su131910569
  • Boff, C. T. (2015). A quantitative study of academic library administrators using bolman and deal's leadership orientation framework. Doctoral thesis. Bowling Green State University, Ohio.
  • Bordea E-N., Manea M, & Pellegrini A. (2017). Unemployment and coping with stress, anxiety, and depression. Czech Journal of Social Sciences, Business and Economics, 6(2), 6-14.
  • Bulut, V. (2011). Türkiye’de işsizlik süresini etkileyen faktörlerin yaşam çözümlemesi ile incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör analizi: Temel kavramlar ve ölçek geliştirmede kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 32 (32), 470-483.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Convey, J., J. (2014). Motivation and job satisfaction of Catholic school teachers. Journal of Catholic Education, 18(1), 4-25.
  • Çetinceli, K. ve Tüzün, P. (2022). Üniversite öğrencilerinin işsizlik kaygısı, yaşam doyumu ve psikolojik iyi oluşları arasındaki ilişki. Current Perspectives in Social Sciences, 26(1), 21-30.
  • Çetinkaya, A. ve Mutlu, T. O. (2020). Ege bölgesinde bulunan spor bilimleri fakültelerinde sergilenen liderlik tarzının akademik personelin öğrenme motivasyonu üzerine etkisinin incelenmesi. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(4), 65-79.
  • Deci, E. L. & Ryan, R. M. (1985). Intrinsic motivation and selfdetermination in human behavior. New York: Plenum.
  • Deci, E. L. & Ryan, R. M. (2000). The "what" and "why" of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior. Psychological Inquiry, 11(4), 227-268.
  • Dursun, S. ve Aytaç, S. (2009). Üniversite öğrencileri arasında işsizlik kaygısı. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28(1), 71-84.
  • Erdayı, U. A. (2009). Dünyada genç işsizliği sorununun çözümüne yönelik ulusal politikalar ve Türkiye. Çalışma ve Toplum, 3(22), 133-162.
  • Erdem, D. (2019). Spor bilimleri fakültesi ile beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin akademik motivasyon düzeylerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Eren, E. (2012). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Eroğlu, Y., S., Eroğlu, E., ve Ekinci, V. (2019). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin akademik motivasyon düzeylerinin bölüm ve sınıf değişkenlerine göre incelenmesi. International Sport Science Student Studies, 1(1), 1-7.
  • Ersoy-Kart, M. ve Erdost, H. E. (2008). Unemployment worries among Turkish university students. Social Behavior and Personality: An International Journal, 36(2), 275-288.
  • Eymur, G. ve Geban, Ö. (2011). Kimya öğretmeni adaylarının motivasyon ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36(161), 246-255.
  • Gagné, M., Forest, J., Gilbert, M.-H., Aubé, C., Morin, E., & Malorni, A. (2010). The motivation at work scale: Validation evidence in two languages. Educational and Psychological Measurement, 70(4), 628-646. https://doi.org/10.1177/0013164409355698
  • Gagné, M., Forest, J., Vansteenkiste, M., Crevier-Braud, L., Van den Broeck, A., Aspeli, A. K., et al. (2015). The multidimensional work motivation scale: validation evidence in seven languages and nine countries. European Journal of Work and Organizational Psychology, 24(2), 178-196. https://doi.org/10.1080/1359432X.2013.877892
  • Gallos, J. V. & Bolman, L. G. (2021). Reframing academic leadership. (2nd ed.). New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
  • Gömleksiz, M. N. ve Serhatlıoğlu, B. (2013). Öğretmen adaylarının akademik motivasyon düzeylerine ilişkin görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 17(3), 99-127.
  • Hart, T. M. (2018). University presidents' utilization of leadership frames: a qualitative study comparing self-perceptions of university presidents to perceptions of faculty and staff. Doctoral thesis. Hardin-Simmons University, Texas.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar ilkeler teknikler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Keser, A. (2006). Çalışma yaşamında motivasyon. İstanbul: Alfa Aktüel Yayınları.
  • Korkmazer, F. (2020). Üniversite öğrencilerinin akademik motivasyon algılarının incelenmesi üzerine bir alan çalışması. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(20), 502-515.
  • Menevşe, A., ve Şeker, F. A. (2020). Farklı disiplinlerdeki öğrencilerin işsizlik kaygı düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 338-356.
  • Özbek, O. (2019). Akademik motivasyon ve okul imajı ilişkisi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 150-162.
  • Saracaloğlu, A. S. (2008). Lisansüstü öğrencilerin akademik güdülenme düzeyleri, araştırma kaygıları ve tutumları ile araştırma yeterlikleri arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 179-208.
  • Şahin, H. ve Çakar, E. (2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme stratejileri ve akademik güdülenme düzeylerinin akademik başarılarına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 519-540.
  • Şahin, M. (2019). İntegratif psikoterapi kuramı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(8), 147-165.
  • Tabachnick, B.G. & Fidell, L.S. (2013). Using multivariate statistics. (6th ed.). Boston: Pearson,
  • Taşkın, Y. O. (2016). Öğretmen adaylarının değer yönelimleri ile akademik motivasyonları arasındaki ilişki. Yüksek lisans tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Tayfun, T. N. A. ve Korkmaz, A. (2016). Üniversite öğrencilerinde işsizlik kaygısı: Süleyman Demirel Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(17), 534-558.
  • Terlemez, B., Dilek, Ş., ve Filiz, D. (2015). Namık Kemal üniversitesi sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencilerinin akademik motivasyon düzeyleri. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 2(2), 67-78. https://doi.org/10.5505/pjess.2015.09797
  • Türkiye İş Kurumu Yayını. (2011). İşkur, Türkiye geneli 2011 yılı 1. dönem işgücü piyasası araştırması sonuç raporu. Ankara. [Available online at: https://media.iskur.gov.tr/14585/ankara.pdf], Erişim tarihi: 11 Haziran 2022.
  • Vallerand, R. J., Pelletier, L.G., Blais, M. R., Briére, N. M., Senécal C. & Valliéres, E. F. (1992). The academic motivation scale: a measure of intrinsic, extrinsic, and a motivation in education. Educational and Psychological Measurement, 52(4), 1003-1017. https://doi.org/10.1177/0013164492052004025
  • Vuori, J. (2018) Understanding academic leadership using the four-frame model. Teoksessa Pekkola, E., Kivistö, J., Kohtamäki, V., Cai, Y. & Lyytinen, A (Edt.), Theoretical and Methodological Perspectives on Higher Education Management and Transformation. Tampere : Tampere University Press
  • Yılmaz, M., Taşkesen, O., ve Taşkesen, S. (2016). Güzel sanatlar eğitimi bölümü öğrencilerinin bazı değişkenlere göre akademik motivasyonları ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 1056-1072.
  • Yılmaz, S. (2018). Üniversite öğrencilerinde motivasyon ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Artıbilim: Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 1-20.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Asil Çetinkaya 0000-0001-5497-4335

T. Osman Mutlu 0000-0003-1270-6978

Erken Görünüm Tarihi 19 Haziran 2022
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 19 Mayıs 2022
Kabul Tarihi 20 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çetinkaya, A., & Mutlu, T. O. (2022). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Motivasyonları ve İşsizlik Kaygılarının Danışman Yönlendirme Rolü Açısından İncelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(1), 96-112. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1118893
AMA Çetinkaya A, Mutlu TO. Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Motivasyonları ve İşsizlik Kaygılarının Danışman Yönlendirme Rolü Açısından İncelenmesi. CBÜ BESBD. Haziran 2022;17(1):96-112. doi:10.33459/cbubesbd.1118893
Chicago Çetinkaya, Asil, ve T. Osman Mutlu. “Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Motivasyonları Ve İşsizlik Kaygılarının Danışman Yönlendirme Rolü Açısından İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi 17, sy. 1 (Haziran 2022): 96-112. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1118893.
EndNote Çetinkaya A, Mutlu TO (01 Haziran 2022) Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Motivasyonları ve İşsizlik Kaygılarının Danışman Yönlendirme Rolü Açısından İncelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 17 1 96–112.
IEEE A. Çetinkaya ve T. O. Mutlu, “Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Motivasyonları ve İşsizlik Kaygılarının Danışman Yönlendirme Rolü Açısından İncelenmesi”, CBÜ BESBD, c. 17, sy. 1, ss. 96–112, 2022, doi: 10.33459/cbubesbd.1118893.
ISNAD Çetinkaya, Asil - Mutlu, T. Osman. “Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Motivasyonları Ve İşsizlik Kaygılarının Danışman Yönlendirme Rolü Açısından İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 17/1 (Haziran 2022), 96-112. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1118893.
JAMA Çetinkaya A, Mutlu TO. Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Motivasyonları ve İşsizlik Kaygılarının Danışman Yönlendirme Rolü Açısından İncelenmesi. CBÜ BESBD. 2022;17:96–112.
MLA Çetinkaya, Asil ve T. Osman Mutlu. “Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Motivasyonları Ve İşsizlik Kaygılarının Danışman Yönlendirme Rolü Açısından İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, c. 17, sy. 1, 2022, ss. 96-112, doi:10.33459/cbubesbd.1118893.
Vancouver Çetinkaya A, Mutlu TO. Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Motivasyonları ve İşsizlik Kaygılarının Danışman Yönlendirme Rolü Açısından İncelenmesi. CBÜ BESBD. 2022;17(1):96-112.