Aim:
Peer-assisted learning is a type of collaborative learning defined as the acquisition of knowledge and skills through teach and support among similar status companions. Best method of acquisition of a new knowledge is to teach and translate to the others. Peer-assisted learning provides cognitive, behavioral and social benefits to peers and learners.
In our Faculty, a practice where interns took training responsibilty in professional skills program of preclinical year students has been initiated. This practice provided an opportunity of educational experience and enhancement of skills for the interns who participated in professional skills training in previous years. The aim of this paper is to introduce the experience of peer assisted learning practice which has been carried out during 2021-2022 academic year.
peer assisted learning professional skills feedback undergraduate medical education
Amaç:
Akran destekli öğrenme, benzer sosyal gruplardaki kişilerin birbirlerine öğrenme konusunda yardım ettikleri, kendilerinin de öğretirken bilgi ve beceri kazandıkları işbirlikli bir eğitimdir.
Yeni bir bilgiyi edinmenin en ideal yönteminin o bilgiyi öğretme ve aktarma olduğu bilinmektedir. Akran destekli öğrenme, destek sağlayan kişilere ve akranlarına bilişsel, davranışsal ve sosyal katkılar sağlamaktadır.
Fakültemizde, intörnlerin klinik öncesi sınıftaki öğrencilerin mesleksel beceri eğitiminde görev aldıkları bir uygulama başlatılmıştır. Bu uygulamayla, önceki yıllarda mesleksel beceri eğitimi alan intörnlere uygulamaları pekiştirme ve eğiticilik deneyimi kazanma fırsatı da sağlanmıştır. Bu makalede, 2021-2022 akademik yılında Fakültemizde uygulanan akran destekli eğitim deneyiminin paylaşılması amaçlanmıştır.
akran destekli eğitim mesleksel beceri geribildirim mezuniyet öncesi tıp eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 37 Sayı: 1 |