Bu çalışmanın amacı, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından Türkiye genelinde başlatılan ve 3. sınıflarda Türkçe ve matematik derslerinde yeterli kazanımları edinemeyen öğrencilere yönelik olarak düzenlenen İlkokullarda Yetiştirme Programı’nda (İYEP) görevli sınıf öğretmenlerinin görüşlerini değerlendirmektir. Araştırmanın katılımcı grubunu Mardin ili Kızıltepe ilçesindeki 15 ilkokulda aktif olarak çalışan ve aynı zamanda İYEP kursunda görev yapmış 50 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, kartopu örnekleme tekniği ile seçilen sınıf öğretmenlerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre İYEP kursuna devam eden öğrencilerin başarısı ve motivasyonları önemli ölçüde artmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenler İYEP’in olumlu yönleri olarak; programın öğrenciler için çok faydalı ve verimli olduğu, programdaki modüllere katılan öğrenci mevcutlarının az olması sebebiyle öğretmenlerin öğrencileriyle bire bir ilgilenme fırsatlarının olduğu bunun da öğrencilerde motivasyon ve öz güven oluşturduğu yönünde görüş belirtmişlerdir. Katılımcılar, İYEP’in aksayan yönleri olarak ise programın uygulanması esnasında öğrencilerin devamsızlık yapması, velilerin yeterince ilgi göstermemesi, kaynakların az veya yetersiz olması, derslerin hafta sonu yapılması ile öğrencilerin tam olarak dinlenememesi, programdaki modül sürelerinin kısa olması, öğrenci belirleme aracının objektif olarak yapılmaması hususlarını dile getirmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 20 |