Bu çalışma ile Genel Kimya Laboratuarı II dersinde öğretmen adaylarının kendilerinin hazırladıkları karikatürlerin öğretmen adaylarının akademik başarılarına ve endişe düzeylerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma 2014-2015 bahar yarıyılında bir devlet üniversitesinde yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini bu üniversitenin fen bilgisi öğretmenliği ABD’de öğrenim görmekte olan toplam 54 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak bilimsel başarı testi ve kimya laboratuarı endişe ölçeği kullanılmıştır. Araştırma öntest sontest kontrol gruplu yarı deneysel desende yürütülmüştür. Çalışmadan elde edilen veriler araştırma sorularının cevaplanmasına yönelik ilişkisiz örneklemler t testi ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre, öğretmen adayları tarafından hazırlanan karikatürlerin öğrencilerin akademik başarısını artırdığı belirlenmiştir. Bunun yanında ise öğretmen adaylarının endişe düzeylerine etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.
Bölüm | Tanıtmalar |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Mart 2016 |
Gönderilme Tarihi | 8 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 2 |