Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üstün Yetenekli Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersi ve Beden Eğitimi Öğretmeni Kavramlarına Yönelik Algılarının Çizme Yazma Tekniği ile İncelenmesi

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 3, 55 - 77, 01.12.2015

Öz

 Bu araştırmanın amacı, Bilim ve Sanat Merkezine katılan üstün yetenekli öğrencilerin beden eğitimi dersi ve beden eğitimi öğretmeni kavramlarına yönelik görüşlerini tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2013-2014 Eğitim öğretim yılı bahar döneminde Kırıkkale ve Trabzon illerinde bulunan Bilim ve Sanat Merkezleri’nde öğrenim gören üstün yetenekli 46 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Veriler çizme-yazma tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Katılımcılardan elde edilen  formlar 1’den 46’a kadar numaralandırılmıştır. Herhangi bir çizimin olmadığı ve anlam ifade etmeyen katılımcı formları değerlendirmeye tabi tutulmamıştır. Elde edilen veriler içerik analizine göre analiz edilmiş, kategoriler frekans değerlerine göre verilmiş ve tabloda gösterilmiştir. Çalışmanın geçerliğini sağlamak amacıyla katılımcıların her iki kavrama yönelik duygu ve düşüncelerini ifade eden çizimlere yer verilerek, bu çizimler katılımcıların belirttikleri ifadelerle desteklenmiştir. Araştırmada üstün yetenekli öğrencilerin beden eğitimi dersi kavramına yönelik bilişsel yapılarını içeren 4 kategori elde edilmiştir. Bu kategoriler: beden eğitimi dersinin genel görünüşü f(30), beden eğitimi dersinin kazanımları f(6), beden eğitimi dersinin tanımı ve özellikleri f(3) ve beden eğitimi dersinin geleneksel yapısı f(1)’dır. Araştırmanın diğer kavramı olan beden eğitimi öğretmenine yönelik verilerin analizi sonucu 7 kategori elde edilmiştir. Bunlar olumsuzluk unsuru olma f(8), bilginin kaynağı ve aktarıcısı olma f(6), birleştirici ve bütünleştirici olma f(5), adalet unsuru olma f(4), yönlendirici ve yol gösterici olma f(3), sevgi unsuru olma f(3), örnek kişilik olma f(1) ve adaletsiz olma f(1) dır. Üstün yetenekli öğrencilerin beden eğitimi dersi ve beden eğitimi öğretmeni kavramlarına yönelik genel olarak olumlu algıya sahip oldukları söylenebilir. Çizimlerde beden eğitimi dersinin oyun ve eğlence alanı olarak algılandığı ve kişiler arası birleştirici ve bütünleştirici ilişkileri içeren çizimlere yer verildiği tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Aktaş Palas, İ. & Mirzeoğlu, D.E. (2009). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin öğrenme stillerinin okul başarılarına ve beden eğitimi dersine yönelik tutumlarına etkisi. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, VII(1), 1-8.
  • Ayas, A. (2006). Kavram öğrenimi. S. Çepni (Ed.). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi içinde (ss.192-221). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Backett-Milburn, K. & McKie, L. (1999). A critical appraisal of the draw and write technique. Health Education Research, 14(3), 387-398. doi: 10.1093/her/14.3.387.
  • Biddle, S.J. & Asare, M. (2011). Physical activity and mental health in children and adolescents: a review of reviews. British Journal of Sports Medicine, (45), 886-895. doi:10.1136/bjsports-2011-090185.
  • Bradding, A. & Horstman, M. (1999). Using the write and draw technique with children. European Journal of Oncology Nursing, 3(3), 170-175. doi: 10.1016/S1462-3889(99)80801-1.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç, Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. (14. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Camcı Erdoğan, S. (2013). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin bilim insanlarına yönelik algıları. Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi, 3(1),13-37.
  • Creswell, J.W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. M. Bütün & S.B. Demir (Ed.). Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni içinde (ss.69-110). Ankara: Siyasal Yayınları.
  • Çetin, G., Özarslan, M., Işık, E. & Eser, H. (2013). Students’ views about health concept by drawing and writing technique. Energy Education Science and Technology, Part B, 5(1), 597-606.
  • Demirhan, G., Coşkun, H. & Altay, F. (2002). Beden eğitimi öğretmenlerinin niteliklerine ilişkin görüşler. Eğitim ve Bilim Dergisi, 27(123), 35-41.
  • Demirhan, G. (2001, 21-23 Aralık). Dünyada Beden eğitimi öğretmeni yetiştirme. 2. Ulusal Beden Eğitimi Öğretmenliği Sempozyumu, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Denzin, N. & Lincoln, Y. (2000). Handbook of qualitative research. Thousand Oaks, CA:Sage.
  • Ekici, S., Bayrakdar, A. & Hacıcaferoğlu, B. (2011). Lise öğrencilerinin beden eğitimi dersi tutumlarının değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 829-839.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erişti, S.D. (2012). Üstün yetenekli öğrencilerin görsel anlatımlarında geleceğin dünyasına ve teknolojisine ilişkin algıları. Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi, 2(2), 102-117.
  • Ersoy, A.F. & Türkkan, B. (2010). İlköğretim öğrencilerinin çizdikleri karikatürlere yansıttıkları sosyal ve çevresel sorunların incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 35(156), 96-109.
  • Ersoy, A. & Türkkan, B. (2009). İlköğretim öğrencilerinin resimlerinde internet algısı. İlköğretim Online, 8(1), 57-73.
  • Golomb, C. (2004). The child’s creation of a pictorial world. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Gökçe, O. (2006). İçerik analizi kuramsal ve pratik bilgiler. Ankara: Siyasal Yayınları.
  • Güven, G. (2009). Okul öncesi çocuklarının insan ve aile resmi çizimlerinin değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Harrison, M.J. & Blakemore, C.L. (1992). Instructional strategres for seconday school physical education. Dubuque: Wm.C. Brown Pub.
  • Horstman, M., Aldiss, S., Richardson, A. & Gibson, F. (2008). Methodological issues when using the draw and write technique with children aged 6 to 12 years. Qualitative Health Research, 18(7), 1001-1011. doi: 10.1177/1049732308318230.
  • Hünük, D. & Demirhan, G. (2003). İlköğretim sekizinci sınıf lise birinci sınıf ve üniversite öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumlarının karşılaştırılması. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 14(4), 175-184.
  • Keskin, B. (2006). Çocukların çizimleri üzerine. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi (17), 85-91.
  • Knighting, K., Rowa‐Dewar, N., Malcolm, C., Kearney, N. & Gibson, F. (2011). Children's understanding of cancer and views on health‐related behaviour: a ‘draw and write’study. Child: Care, Health and Development, 37(2), 289-299. doi: 10.1111/j.1365-2214.2010.01138.x
  • Knowles, Z. R., Parnell, D., Stratton, G. & Ridgers, N. D. (2013). Learning from the experts: exploring playground experience and activities using a write and draw technique. Journal of Physical Activity & Health, 10(3), 406-415.
  • Koegh, B. & Naylor, S. (1999). Concept cartoons, teaching and learning in science: An evaluation. International Journal of Science Education, 21(4), 431-446.
  • Kurt, H. (2013). Biyoloji öğretmen adaylarının enzim konusundaki bilişsel yapılarının belirlenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 211-243.
  • Kurt, H. & Ekici, G. (2013). Biyoloji öğretmen adaylarının bağımsız kelime ilişkilendirme testi ve çizme-yazma tekniğiyle “Osmoz” kavramı konusundaki bilişsel yapılarının belirlenmesi. Elektronik Türkçe Dergisi, 8(12), 809-829.
  • Levin, I. & Bus, A. G. (2003). How is emergent writing based on drawing? Analyses of children’s products and their sorting by children and others. Developmental Psychology, 39(5), 891–905.
  • Lima, L. & Lemos, M.S. (2014). The importance of the instructions in the use of draw and write techniques for understending children’s health and illness concepts. Phycology, Community & Health, 3(3), 146-157. doi:10.1080/14635240.2014.912123
  • Malchiodi, C.A. (2005). Çocukların resimlerini anlamak. T. Yurtbay (Çev.). İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • McWhirter, J. (2014). The draw and write technique as a versatile tool for researching children's understanding of health and well-being. International Journal of Health Promotion and Education, 52(5), 250-259. doi: 10.1080/14635240.2014.912123
  • Merriam, S.B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber. S. Turan (Çev. Ed.). (3. Baskıdan Çeviri). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Metin, N. (1999). Üstün yetenekli çocuklar. Ankara: Öz Aşama.
  • Miles, M.B. & Huberman, A.M. (1994). Qualiative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.). Thousand Oaks, Colifornia: Sage.
  • Morgan, P. J., Saunders, K. L. & Lubans, D. R. (2012). Improving physical self‐perception in adolescent boys from disadvantaged schools: psychological outcomes from the physical activity Leaders randomized controlled trial. Pediatric obesity, 7(3), 27-32. doi:10.1111/j.2047-6310.2012.00050.x
  • National Society for Education in Art and Design (2008). Making the most of the new curriculum to support gifted and talented students in art and design. http://www.nsead.org/download/Art_Making_the_most.pdf. 23.12.2014 tarihinde erişilmiştir.
  • Öpengin, E. & Sak, U. (2012). Üstün zekalı öğrencilerin bakış açısıyla üstün zeka etiketinin öğrencilerin çeşitli algıları üzerindeki etkileri. Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi, 2(1), 37-59.
  • Özsoy, Y. (2014). Bilim ve sanat merkezi öğrenci, öğretmen ve velilerinin üstün yetenekli öğrenci kavramına ilişkin metaforları. Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 2(1), 74-87.
  • Patton, M.Q. (2001). Qualitative evaluation and research methods. Newsbury: Sage.
  • Pridmore, P. & Bendelow, G. (1995). Images of health: exploring beliefs of children using the'draw-and-write'technique. Health Education Journal, 54(4), 473-488.
  • Sadık, F., Çakan, H. & Artut, K. (2011). Çocuk resimlerine yansıyan çevre sorunlarının sosyo ekonomik farklılıklara göre analizi. İlköğretim Online, 10(3), 1066-1080.
  • Saranlı, A.G. & Metin, N. (2012). Üstün yetenekli çocuklarda gözlenen sosyal-duygusal sorunlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 45(1), 139-163.
  • Sewell, K. (2011). Researching sensetive issues: a critical appraisal of “draw-and- write” as a data collection rechnique in eliciting children’s perceptions. International Journal of Resaerch & Method in Education, 34(2), 175-191. doi:10.1080/1743727X.2011.578820
  • Şişko, M. & Demirhan, G. (2002). İlköğretim okulları ve liselerde öğrenim gören kız ve erkek öğrencilerin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 205-210.
  • Tamer, K. & Pulur, A. (2001). Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri. Ankara: Kozan Ofset.
  • Taneri, P.O. & Demir, C.E. (2013). Öğrenci gözüyle hayat bilgisi dersinin işlenişi: Bir nitel araştırma yöntemi olarak yaratıcı drama. İlköğretim Online,12(1), 267-282.
  • Tannehill, D. & Zakrajsek, D. (1993). Student attitudes towards physical education: A multicultural study. Journal of Teaching in Physical Education, 13, 78-84.
  • Taşğın, Ö. & Tekin, M. (2009). Çeşitli değişkenlere göre ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutum ve görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 457-466.
  • Tekin Karagöz, C. & Mamur, N. (2015). Risk altındaki kız çocukların gelecek ve meslek algılarının çizdikleri resimlere yansıma biçimleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi [Journal of Qualitative Research in Education], 3(1), 26-53.
  • Tovey, R. (1996). Getting kids into the picture: Student drawings help teachers see themselves more clearly. Harvard Education Letter, 12(6), 5-6.
  • Ülker, R., Yılmaz, Z., Solak, A. & Erguder, L. (2013). Classroom Environment: What does students’ drawings tell? Antropologist, 16(1-2), 209-215.
  • White, R. & Gunstone, R. (1998). Probing understanding. Routledge.
  • Yalçın, M. & Erginer, A. (2014). İlköğretim okulu öğrencilerinin okul müdürü kavramına ilişkin yaptıkları çizimler. Eğitim ve Bilim, 39(171), 270-285.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yavuzer, H. (2009). Resimleriyle çocuk. “Resimleriyle çocuğu tanıma” (3. Baskı). Ankara: Remzi Kitabevi.

The Investigation of Gifted Students' Perceptions about Concepts like "Physical Education Course and Physical Education Teacher" through Drawing-writting Methodology

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 3, 55 - 77, 01.12.2015

Öz

 The purpose of this study is to determine emotion and opinion of gifted students attending to Science and Art
Center towards physical education course and physical education teacher. In this study, study group was composed of 46
students who attended to Science and Art Centers in Kırıkkale and Trabzon cities during the spring semester of 2013-2014
academic years. It was used qualitative research approach in this study. The drawing-writing technique was used as data collection instruments. The data obtained from participants were coded from 1 to 46. The forms of participate which did not
means were excluded from the evaluation. The data collected were subject to content analysis. Categories were given
according to frequencies values. Data which were collected beneath specific categories were converted table and supported
with students’ views. In addition to this, 2 coders’ codes and categories were compared to see the competencies between them.
To provide the reliability of data, the average reliability was calculated. In the research, 4 categories which contain cognitive
structure were got about the gifted students’ views towards physical education course. These categories that “general situation
of physical education course f(30)”, “ the gains of physical education course f(6)”, “the definition and features of physical
education couse (f3)” and “traditional structure of physical education course f(1)”. In the consequence of analyze of physical
education teachers concept, 7 categories were achieved. These categories that being negative element f(8), being transmitter
and resource of knowledge f(6), being connective and integrative f(5), being justice element f(4), being router and guide f(3),
being love element f(3), being exemplary character and being injustice. As a result of the study, it was found that students
have positive emotions about the concepts of physical education and physical education teacher. The course of physical
education is described as play, amusement, cooperation ground, and developmental domains.

Kaynakça

  • Aktaş Palas, İ. & Mirzeoğlu, D.E. (2009). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin öğrenme stillerinin okul başarılarına ve beden eğitimi dersine yönelik tutumlarına etkisi. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, VII(1), 1-8.
  • Ayas, A. (2006). Kavram öğrenimi. S. Çepni (Ed.). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi içinde (ss.192-221). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Backett-Milburn, K. & McKie, L. (1999). A critical appraisal of the draw and write technique. Health Education Research, 14(3), 387-398. doi: 10.1093/her/14.3.387.
  • Biddle, S.J. & Asare, M. (2011). Physical activity and mental health in children and adolescents: a review of reviews. British Journal of Sports Medicine, (45), 886-895. doi:10.1136/bjsports-2011-090185.
  • Bradding, A. & Horstman, M. (1999). Using the write and draw technique with children. European Journal of Oncology Nursing, 3(3), 170-175. doi: 10.1016/S1462-3889(99)80801-1.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç, Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. (14. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Camcı Erdoğan, S. (2013). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin bilim insanlarına yönelik algıları. Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi, 3(1),13-37.
  • Creswell, J.W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. M. Bütün & S.B. Demir (Ed.). Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni içinde (ss.69-110). Ankara: Siyasal Yayınları.
  • Çetin, G., Özarslan, M., Işık, E. & Eser, H. (2013). Students’ views about health concept by drawing and writing technique. Energy Education Science and Technology, Part B, 5(1), 597-606.
  • Demirhan, G., Coşkun, H. & Altay, F. (2002). Beden eğitimi öğretmenlerinin niteliklerine ilişkin görüşler. Eğitim ve Bilim Dergisi, 27(123), 35-41.
  • Demirhan, G. (2001, 21-23 Aralık). Dünyada Beden eğitimi öğretmeni yetiştirme. 2. Ulusal Beden Eğitimi Öğretmenliği Sempozyumu, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Denzin, N. & Lincoln, Y. (2000). Handbook of qualitative research. Thousand Oaks, CA:Sage.
  • Ekici, S., Bayrakdar, A. & Hacıcaferoğlu, B. (2011). Lise öğrencilerinin beden eğitimi dersi tutumlarının değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 829-839.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erişti, S.D. (2012). Üstün yetenekli öğrencilerin görsel anlatımlarında geleceğin dünyasına ve teknolojisine ilişkin algıları. Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi, 2(2), 102-117.
  • Ersoy, A.F. & Türkkan, B. (2010). İlköğretim öğrencilerinin çizdikleri karikatürlere yansıttıkları sosyal ve çevresel sorunların incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 35(156), 96-109.
  • Ersoy, A. & Türkkan, B. (2009). İlköğretim öğrencilerinin resimlerinde internet algısı. İlköğretim Online, 8(1), 57-73.
  • Golomb, C. (2004). The child’s creation of a pictorial world. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Gökçe, O. (2006). İçerik analizi kuramsal ve pratik bilgiler. Ankara: Siyasal Yayınları.
  • Güven, G. (2009). Okul öncesi çocuklarının insan ve aile resmi çizimlerinin değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Harrison, M.J. & Blakemore, C.L. (1992). Instructional strategres for seconday school physical education. Dubuque: Wm.C. Brown Pub.
  • Horstman, M., Aldiss, S., Richardson, A. & Gibson, F. (2008). Methodological issues when using the draw and write technique with children aged 6 to 12 years. Qualitative Health Research, 18(7), 1001-1011. doi: 10.1177/1049732308318230.
  • Hünük, D. & Demirhan, G. (2003). İlköğretim sekizinci sınıf lise birinci sınıf ve üniversite öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumlarının karşılaştırılması. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 14(4), 175-184.
  • Keskin, B. (2006). Çocukların çizimleri üzerine. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi (17), 85-91.
  • Knighting, K., Rowa‐Dewar, N., Malcolm, C., Kearney, N. & Gibson, F. (2011). Children's understanding of cancer and views on health‐related behaviour: a ‘draw and write’study. Child: Care, Health and Development, 37(2), 289-299. doi: 10.1111/j.1365-2214.2010.01138.x
  • Knowles, Z. R., Parnell, D., Stratton, G. & Ridgers, N. D. (2013). Learning from the experts: exploring playground experience and activities using a write and draw technique. Journal of Physical Activity & Health, 10(3), 406-415.
  • Koegh, B. & Naylor, S. (1999). Concept cartoons, teaching and learning in science: An evaluation. International Journal of Science Education, 21(4), 431-446.
  • Kurt, H. (2013). Biyoloji öğretmen adaylarının enzim konusundaki bilişsel yapılarının belirlenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 211-243.
  • Kurt, H. & Ekici, G. (2013). Biyoloji öğretmen adaylarının bağımsız kelime ilişkilendirme testi ve çizme-yazma tekniğiyle “Osmoz” kavramı konusundaki bilişsel yapılarının belirlenmesi. Elektronik Türkçe Dergisi, 8(12), 809-829.
  • Levin, I. & Bus, A. G. (2003). How is emergent writing based on drawing? Analyses of children’s products and their sorting by children and others. Developmental Psychology, 39(5), 891–905.
  • Lima, L. & Lemos, M.S. (2014). The importance of the instructions in the use of draw and write techniques for understending children’s health and illness concepts. Phycology, Community & Health, 3(3), 146-157. doi:10.1080/14635240.2014.912123
  • Malchiodi, C.A. (2005). Çocukların resimlerini anlamak. T. Yurtbay (Çev.). İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • McWhirter, J. (2014). The draw and write technique as a versatile tool for researching children's understanding of health and well-being. International Journal of Health Promotion and Education, 52(5), 250-259. doi: 10.1080/14635240.2014.912123
  • Merriam, S.B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber. S. Turan (Çev. Ed.). (3. Baskıdan Çeviri). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Metin, N. (1999). Üstün yetenekli çocuklar. Ankara: Öz Aşama.
  • Miles, M.B. & Huberman, A.M. (1994). Qualiative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.). Thousand Oaks, Colifornia: Sage.
  • Morgan, P. J., Saunders, K. L. & Lubans, D. R. (2012). Improving physical self‐perception in adolescent boys from disadvantaged schools: psychological outcomes from the physical activity Leaders randomized controlled trial. Pediatric obesity, 7(3), 27-32. doi:10.1111/j.2047-6310.2012.00050.x
  • National Society for Education in Art and Design (2008). Making the most of the new curriculum to support gifted and talented students in art and design. http://www.nsead.org/download/Art_Making_the_most.pdf. 23.12.2014 tarihinde erişilmiştir.
  • Öpengin, E. & Sak, U. (2012). Üstün zekalı öğrencilerin bakış açısıyla üstün zeka etiketinin öğrencilerin çeşitli algıları üzerindeki etkileri. Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi, 2(1), 37-59.
  • Özsoy, Y. (2014). Bilim ve sanat merkezi öğrenci, öğretmen ve velilerinin üstün yetenekli öğrenci kavramına ilişkin metaforları. Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 2(1), 74-87.
  • Patton, M.Q. (2001). Qualitative evaluation and research methods. Newsbury: Sage.
  • Pridmore, P. & Bendelow, G. (1995). Images of health: exploring beliefs of children using the'draw-and-write'technique. Health Education Journal, 54(4), 473-488.
  • Sadık, F., Çakan, H. & Artut, K. (2011). Çocuk resimlerine yansıyan çevre sorunlarının sosyo ekonomik farklılıklara göre analizi. İlköğretim Online, 10(3), 1066-1080.
  • Saranlı, A.G. & Metin, N. (2012). Üstün yetenekli çocuklarda gözlenen sosyal-duygusal sorunlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 45(1), 139-163.
  • Sewell, K. (2011). Researching sensetive issues: a critical appraisal of “draw-and- write” as a data collection rechnique in eliciting children’s perceptions. International Journal of Resaerch & Method in Education, 34(2), 175-191. doi:10.1080/1743727X.2011.578820
  • Şişko, M. & Demirhan, G. (2002). İlköğretim okulları ve liselerde öğrenim gören kız ve erkek öğrencilerin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 205-210.
  • Tamer, K. & Pulur, A. (2001). Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri. Ankara: Kozan Ofset.
  • Taneri, P.O. & Demir, C.E. (2013). Öğrenci gözüyle hayat bilgisi dersinin işlenişi: Bir nitel araştırma yöntemi olarak yaratıcı drama. İlköğretim Online,12(1), 267-282.
  • Tannehill, D. & Zakrajsek, D. (1993). Student attitudes towards physical education: A multicultural study. Journal of Teaching in Physical Education, 13, 78-84.
  • Taşğın, Ö. & Tekin, M. (2009). Çeşitli değişkenlere göre ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutum ve görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 457-466.
  • Tekin Karagöz, C. & Mamur, N. (2015). Risk altındaki kız çocukların gelecek ve meslek algılarının çizdikleri resimlere yansıma biçimleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi [Journal of Qualitative Research in Education], 3(1), 26-53.
  • Tovey, R. (1996). Getting kids into the picture: Student drawings help teachers see themselves more clearly. Harvard Education Letter, 12(6), 5-6.
  • Ülker, R., Yılmaz, Z., Solak, A. & Erguder, L. (2013). Classroom Environment: What does students’ drawings tell? Antropologist, 16(1-2), 209-215.
  • White, R. & Gunstone, R. (1998). Probing understanding. Routledge.
  • Yalçın, M. & Erginer, A. (2014). İlköğretim okulu öğrencilerinin okul müdürü kavramına ilişkin yaptıkları çizimler. Eğitim ve Bilim, 39(171), 270-285.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yavuzer, H. (2009). Resimleriyle çocuk. “Resimleriyle çocuğu tanıma” (3. Baskı). Ankara: Remzi Kitabevi.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aynur Yılmaz

Özbay Güven

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yılmaz, A., & Güven, Ö. (2015). Üstün Yetenekli Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersi ve Beden Eğitimi Öğretmeni Kavramlarına Yönelik Algılarının Çizme Yazma Tekniği ile İncelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 3(3), 55-77.
AMA Yılmaz A, Güven Ö. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersi ve Beden Eğitimi Öğretmeni Kavramlarına Yönelik Algılarının Çizme Yazma Tekniği ile İncelenmesi. Derginin Amacı ve Kapsamı. Aralık 2015;3(3):55-77.
Chicago Yılmaz, Aynur, ve Özbay Güven. “Üstün Yetenekli Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersi Ve Beden Eğitimi Öğretmeni Kavramlarına Yönelik Algılarının Çizme Yazma Tekniği Ile İncelenmesi”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 3, sy. 3 (Aralık 2015): 55-77.
EndNote Yılmaz A, Güven Ö (01 Aralık 2015) Üstün Yetenekli Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersi ve Beden Eğitimi Öğretmeni Kavramlarına Yönelik Algılarının Çizme Yazma Tekniği ile İncelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 3 3 55–77.
IEEE A. Yılmaz ve Ö. Güven, “Üstün Yetenekli Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersi ve Beden Eğitimi Öğretmeni Kavramlarına Yönelik Algılarının Çizme Yazma Tekniği ile İncelenmesi”, Derginin Amacı ve Kapsamı, c. 3, sy. 3, ss. 55–77, 2015.
ISNAD Yılmaz, Aynur - Güven, Özbay. “Üstün Yetenekli Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersi Ve Beden Eğitimi Öğretmeni Kavramlarına Yönelik Algılarının Çizme Yazma Tekniği Ile İncelenmesi”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 3/3 (Aralık 2015), 55-77.
JAMA Yılmaz A, Güven Ö. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersi ve Beden Eğitimi Öğretmeni Kavramlarına Yönelik Algılarının Çizme Yazma Tekniği ile İncelenmesi. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2015;3:55–77.
MLA Yılmaz, Aynur ve Özbay Güven. “Üstün Yetenekli Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersi Ve Beden Eğitimi Öğretmeni Kavramlarına Yönelik Algılarının Çizme Yazma Tekniği Ile İncelenmesi”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, c. 3, sy. 3, 2015, ss. 55-77.
Vancouver Yılmaz A, Güven Ö. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersi ve Beden Eğitimi Öğretmeni Kavramlarına Yönelik Algılarının Çizme Yazma Tekniği ile İncelenmesi. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2015;3(3):55-77.