Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 3, 199 - 206, 15.01.2021
https://doi.org/10.30720/ered.577925

Öz

Kaynakça

  • Abaoğlu, H., Cesim, Ö. B., Kars, S., & Akel, S. Sağlık Bilimlerinde Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin İnterdisipliner Ekip Çalışmasına Bakışının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 67-76.
  • Al Sayah, F., Szafran, O., Robertson, S., Bell, N. R., & Williams, B. (2014). Nursing perspectives on factors influencing interdisciplinary teamwork in the Canadian primary care setting. Journal of clinical nursing, 23(19-20), 2968-2979.
  • Ashby, S. E., Adler, J., & Herbert, L. (2016). An exploratory international study into occupational therapy students' perceptions of professional identity. Australian occupational therapy journal, 63(4), 233-243.
  • Bjorklund, A. & Svensson, T. (2006). A longitudinal study on the transformation of 15 occupational therapy students’ paradigms into occupational therapists’ paradigms. Australian Occupational Therapy Journal, 53, 87–97.
  • Bogdan, R.C., Biklen, S.K. (1998). Qualitative Research in Education: An Introduction to Theory and Methods (3rd ed.). Needham Heights, MA: Allyn & Bacon.
  • Deniz, S. (2001). Bireyin meslek seçimini etkileyen kaynaklar: yeni teknolojilerden internet. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (6).
  • Foster, C. R., Dahill, L. E., Golemon, L. A., & Tolentino, B. W. (2006). Educating clergy: Teaching practices and pastoral imagination. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Hooper, B. (2008). Stories we teach by: Intersections among faculty biography, student formation, and instructional processes. American Journal of Occupational Therapy, 62 (2), 228–241.
  • WFOT (2012). https://www.wfot.org/about-occupational-therapy Erişim Tarihi: 13.01.2019
  • Knowles, M. S., Holton, E. F. III & Swanson, R. A. (2005). The adult learner: The definitive classic in adult education and human resource development (6th ed.). London, UK: Elsevier Inc.
  • Noble, C., Coombes, I., Shaw, P., Nissen, L. & Clavarino, A. (2014). Becoming a pharmacist: The role of curriculum in professional identity formation. Pharmacy Practice, 12, 48–56.
  • Palmer, P. J. (1999a). Evoking the spirit in public education. Educational Leadership, 56, 6–11.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Sarikaya, T., & Khorshid, L. (2009). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen etmenlerin incelenmesi: Üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 393-423.
  • Slay, H. & Smith, D. (2011). Professional identity construction: Using narrative to understand the negotiation of professional and stigmatized cultural identities. Human Relations, 64, 85–107.
  • Trede, F., Macklin, R. & Bridges, D. (2011). Professional identity development: A review of the higher education literature. Studies in Higher Education, 37, 365–384.
  • Turpin, M. J., Rodger, S., & Hall, A. R. (2012). Occupational therapy students’ perceptions of occupational therapy. Australian occupational therapy journal, 59(5), 367-374.
  • Valentine, M. A., Nembhard, I. M., & Edmondson, A. C. (2015). Measuring teamwork in health care settings: a review of survey instruments. Medical care, 53(4), e16-e30.
  • Vurucu, F. (2010). Meslek lisesi öğrencilerinin meslek seçimi yeterliliği ve meslek seçimini etkileyen faktörler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • West, M. A., & Lyubovnikova, J. (2013). Illusions of team working in health care. Journal of health organization and management, 27(1), 134-142.

Ergoterapi Bölümü 1. Sınıf Öğrencilerinin Ergoterapi Mesleğine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 3, 199 - 206, 15.01.2021
https://doi.org/10.30720/ered.577925

Öz

Amaç:
Çalışmamızın amacı ergoterapi bölümü 1. Sınıfta okuyan öğrencilerin mesleki
algılarının incelenmesidir. Gereç ve
Yöntem:
Çalışmaya Hacettepe Üniversitesi ve Sağlık Bilimleri Üniversitesinden
82 öğrenci katıldı. Katılımcılara araştırmacılar tarafından hazırlanan 7 açık
uçlu soru soruldu. Toplanan veriler içerik analiziyle incelendi. Sonuç: Katılımcıların %17,1’i (n:14)
ergoterapi bölümünü birinci sırada tercih ettiklerini belirtti. Katılımcıların
%25,6’sı (n:21) ergoterapiyi nereden öğrendiniz sorusuna “internetten” yanıtını
verdi. Katılımcıların %25’i (n:21) ergoterapiyi 
“fizyoterapi ve psikoloji karışımı bir bölüm” olarak tanımladıklarını
belirtti. Ergoterapinin amacının “kişilerin günlük yaşam aktivitelerine
katılımını sağlamak” olduğunu belirtenler katılımcıların %33,75’ini  (n:27) oluşturuyordu. Öğrencilerin %95’i (n:76)
ergoterapistlerin interdisipliner ekip içinde sağlık profesyonellerinden
fizyoterapistlerle, %63.75’i (n:51)  sağlık profesyonelleri dışında mimarlarla
işbirliği içinde çalışabileceklerini belirtti. Çalışmaya katılan öğrencilerin
%76,25’i (n:61) pediatrinin ergoterapistlerin uygulama alanlarından biri
olduğunu belirtti. Katılımcıların %83,75’i (n:67) ergoterapistlerin özel
hastanelerde ve devlet hastanelerinde çalışabileceklerini belirtti. Tartışma: Çalışmamıza göre ergoterapi
bölümünde 1. Sınıfta okuyan öğrencilerin ergoterapistlerin interdisipliner ekip
içinde hangi profesyonellerle çalıştıkları, uygulama alanları, hangi kurumlarda
çalıştıkları hakkında genel bilgilere sahip oldukları saptanmıştır. Ancak
öğrencilerin ergoterapiyi ve ergoterapi mesleğinin amaçlarını tanımlama
konusunda eksiklikleri olduğu saptanmıştır. Bazı öğrencilerin yaptıkları
tanımların hatalı olduğu, öğrencilerin bir kısmının ergoterapi mesleğinin hiç
tanımlayamadığı saptanmıştır.  Lise
döneminde meslek tanıtımlarının üzerinde durulmasının öğrencilerin meslekleri
tanımadan tercih yapmalarının önüne geçmesi açısından önemli olduğunu
düşünmekteyiz.

Kaynakça

  • Abaoğlu, H., Cesim, Ö. B., Kars, S., & Akel, S. Sağlık Bilimlerinde Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin İnterdisipliner Ekip Çalışmasına Bakışının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 67-76.
  • Al Sayah, F., Szafran, O., Robertson, S., Bell, N. R., & Williams, B. (2014). Nursing perspectives on factors influencing interdisciplinary teamwork in the Canadian primary care setting. Journal of clinical nursing, 23(19-20), 2968-2979.
  • Ashby, S. E., Adler, J., & Herbert, L. (2016). An exploratory international study into occupational therapy students' perceptions of professional identity. Australian occupational therapy journal, 63(4), 233-243.
  • Bjorklund, A. & Svensson, T. (2006). A longitudinal study on the transformation of 15 occupational therapy students’ paradigms into occupational therapists’ paradigms. Australian Occupational Therapy Journal, 53, 87–97.
  • Bogdan, R.C., Biklen, S.K. (1998). Qualitative Research in Education: An Introduction to Theory and Methods (3rd ed.). Needham Heights, MA: Allyn & Bacon.
  • Deniz, S. (2001). Bireyin meslek seçimini etkileyen kaynaklar: yeni teknolojilerden internet. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (6).
  • Foster, C. R., Dahill, L. E., Golemon, L. A., & Tolentino, B. W. (2006). Educating clergy: Teaching practices and pastoral imagination. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Hooper, B. (2008). Stories we teach by: Intersections among faculty biography, student formation, and instructional processes. American Journal of Occupational Therapy, 62 (2), 228–241.
  • WFOT (2012). https://www.wfot.org/about-occupational-therapy Erişim Tarihi: 13.01.2019
  • Knowles, M. S., Holton, E. F. III & Swanson, R. A. (2005). The adult learner: The definitive classic in adult education and human resource development (6th ed.). London, UK: Elsevier Inc.
  • Noble, C., Coombes, I., Shaw, P., Nissen, L. & Clavarino, A. (2014). Becoming a pharmacist: The role of curriculum in professional identity formation. Pharmacy Practice, 12, 48–56.
  • Palmer, P. J. (1999a). Evoking the spirit in public education. Educational Leadership, 56, 6–11.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Sarikaya, T., & Khorshid, L. (2009). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen etmenlerin incelenmesi: Üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 393-423.
  • Slay, H. & Smith, D. (2011). Professional identity construction: Using narrative to understand the negotiation of professional and stigmatized cultural identities. Human Relations, 64, 85–107.
  • Trede, F., Macklin, R. & Bridges, D. (2011). Professional identity development: A review of the higher education literature. Studies in Higher Education, 37, 365–384.
  • Turpin, M. J., Rodger, S., & Hall, A. R. (2012). Occupational therapy students’ perceptions of occupational therapy. Australian occupational therapy journal, 59(5), 367-374.
  • Valentine, M. A., Nembhard, I. M., & Edmondson, A. C. (2015). Measuring teamwork in health care settings: a review of survey instruments. Medical care, 53(4), e16-e30.
  • Vurucu, F. (2010). Meslek lisesi öğrencilerinin meslek seçimi yeterliliği ve meslek seçimini etkileyen faktörler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • West, M. A., & Lyubovnikova, J. (2013). Illusions of team working in health care. Journal of health organization and management, 27(1), 134-142.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Şeyma İşbilir 0000-0002-7943-3559

Onur Altuntaş 0000-0002-2403-2096

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA İşbilir, Ş., & Altuntaş, O. (2021). Ergoterapi Bölümü 1. Sınıf Öğrencilerinin Ergoterapi Mesleğine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Ergoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi, 8(3), 199-206. https://doi.org/10.30720/ered.577925
AMA İşbilir Ş, Altuntaş O. Ergoterapi Bölümü 1. Sınıf Öğrencilerinin Ergoterapi Mesleğine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. Ocak 2021;8(3):199-206. doi:10.30720/ered.577925
Chicago İşbilir, Şeyma, ve Onur Altuntaş. “Ergoterapi Bölümü 1. Sınıf Öğrencilerinin Ergoterapi Mesleğine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. Ergoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi 8, sy. 3 (Ocak 2021): 199-206. https://doi.org/10.30720/ered.577925.
EndNote İşbilir Ş, Altuntaş O (01 Ocak 2021) Ergoterapi Bölümü 1. Sınıf Öğrencilerinin Ergoterapi Mesleğine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi 8 3 199–206.
IEEE Ş. İşbilir ve O. Altuntaş, “Ergoterapi Bölümü 1. Sınıf Öğrencilerinin Ergoterapi Mesleğine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”, Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, c. 8, sy. 3, ss. 199–206, 2021, doi: 10.30720/ered.577925.
ISNAD İşbilir, Şeyma - Altuntaş, Onur. “Ergoterapi Bölümü 1. Sınıf Öğrencilerinin Ergoterapi Mesleğine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi 8/3 (Ocak 2021), 199-206. https://doi.org/10.30720/ered.577925.
JAMA İşbilir Ş, Altuntaş O. Ergoterapi Bölümü 1. Sınıf Öğrencilerinin Ergoterapi Mesleğine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. 2021;8:199–206.
MLA İşbilir, Şeyma ve Onur Altuntaş. “Ergoterapi Bölümü 1. Sınıf Öğrencilerinin Ergoterapi Mesleğine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. Ergoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi, c. 8, sy. 3, 2021, ss. 199-06, doi:10.30720/ered.577925.
Vancouver İşbilir Ş, Altuntaş O. Ergoterapi Bölümü 1. Sınıf Öğrencilerinin Ergoterapi Mesleğine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. 2021;8(3):199-206.

Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 Internationalcc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1nc.svg?ref=chooser-v1