Bu
araştırma, eğitim bilimleri bölümü lisansüstü eğitim programlarında ‘uzaktan
eğitim uygulamasına’ yönelik akademisyen görüşlerinin incelenmesini
amaçlamaktadır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden biri olan durum
çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden
ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak oluşturulmuştur. Bu doğrultuda Eğitim
Bilimleri Bölümü’nde (PDR, EPÖ ve EYD) görev yapan akademisyenler ile
görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında araştırmacılar
tarafından geliştirilen yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veri
kaybını önlemek için ses kayıt cihazı kullanılmış, cihazdan alınan veriler
NVIVO 10.0 paket programında analiz edilmek üzere deşifre edilmiştir. Verilerin
değerlendirilmesinde hem betimsel analiz hem de içerik analiz yapılmış,
katılımcıların ifade ettikleri çarpıcı fikirleri sık sık doğrudan alıntılar ile
verilmiştir. Araştırma sonucunda akademisyenlerin uzaktan eğitime yönelik
tutumlarının genel olarak olumsuz olduğu ve genel anlamda uzaktan eğitimin
geleneksel yüz yüze eğitimin gölgesinde kaldığı bulgulanmıştır.
: Uzaktan eğitim Lisansüstü eğitim Akademisyen görüşleri Eğitim bilimleri
This
research aims to investigate thoughts of academicians on ‘distance education
application’ in postgraduate programs of educational sciences department. In
the study ‘case study model’ which is one of qualitative research models was
used. Research group was constructed using criterion sampling that is one of
the purposive sampling methods. Therefore interviews were conducted with
academicians in Educational Sciences Department. Semi structured interview form
designed by researchers were used to collect data. A voice recorder device were
used in order to prevent data loss, then datas collected from the device were
decoded to analyze them in NVIVO 10.0 package programme. Both descriptive
analysis and content analysis were made. Impressive sentences of participants
often were given with direct citations. As a result of the study it was found
that thoughts of academisians about distance learning are generally negative, and distance learning
is overshadowed by traditional face to face education.
Distance education Post-graduate education Academician views Educational sciences
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 15 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 64-Ek Sayı |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.