Bu çalışma kronik hastalığa sahip ve dahili kliniklerde yatarak tedavi gören bireylerin öğrenim gereksinimleri, taburculuğa hazır oluşlukları ve aradaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı bir çalışmadır. Uygulama öncesi gerekli izin ve onamlar alınmıştır. Araştırmada Helsinki Deklerasyonu’ na ve STROBE kurallarına uyulmuştur. Veriler, Kasım 2021/ Mart 2022 tarihleri arasında toplanmıştır. Örneklem, güç analizi ile belirlenmiştir (n:123). Verilerin toplanmasında hasta tanılama formu, Hasta Öğrenim Gereksinimleri Ölçeği ve Taburculuğa Hazır Olma Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmada hastaların öğrenim gereksinimleri olduğu ve bunu önemsedikleri saptanmıştır. Hastaların öğrenim gereksinimleri ile gereksinimlerinin karşılanma durumu arasında fark vardır, hastanede geçen süre en önemli yordayıcısıdır. Hastalar hemşirelere göre taburcu olmaya orta düzeyde hazırdır. Hastaların hastanede yatış deneyimi, yatıyor olduğu klinik, medeni durumu, eğitim ve çalışma durumu taburculuğa hazır oluşluğunu etkilemektedir. Ölçek toplam puanları arasında ilişki yoktur. Hemşirelerin, hastalar taburcu olmadan önce öğrenim gereksinimlerini belirlemesi, eğitimi planlaması, planlamada yaş, cinsiyet, eğitim durumu, hastanede yatış deneyimini ve süresini göz önünde bulundurmaları önerilebilir.
2021 yılı 1. Dönem TÜBİTAK 2209-A üniversite öğrencileri araştırma projeleri destekleme programı
Proje destek sıra no: 1065
Öğrenci projesine desteği için TÜBİTAK’a ve Necmettin Erbakan Üniversitesi Rektörlüğü ile Seydişehir Kamil Akkanat Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanlığı'na ve uygulama izni sebebiyle Necmettin Erbakan Üniversitesi Meram Tıp Fakültesi Başhekimliği’ne teşekkür ederiz.
This study was carried out to determine the educational needs, readiness for discharge and the relationship between individuals with chronic diseases and inpatient treatment in internal clinics. It is a descriptive and relation-seeking study. Necessary permissions and approvals were obtained before the application. In the study, the Declaration of Helsinki and the STROBE rules were complied with. Data were collected between November 2021 / March 2022. The sample was determined by power analysis (n: 123). Patient identification form, Patient Learning Needs Scale, and Discharge Readiness Scale were used to collect data. Patients have learning needs and patients care about this. There is a difference between the learning needs of the patients and the meeting of their needs, the time spent in the hospital is the most important predictor. According to the nurses, the patients are moderately ready for discharge. Hospitalization experience, clinic, marital status, education and employment status of patients affect their readiness for discharge. There is no relationship between scale total scores. It can be suggested that nurses should determine the educational needs of the patients before they are discharged, plan the education, consider age, gender, education level, experience and duration of hospitalization in planning.
Proje destek sıra no: 1065
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Proje destek sıra no: 1065 |
Erken Görünüm Tarihi | 3 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 32 Sayı: 2 |