Bu araştırmada, biyoloji öğretmen
adaylarının ortaöğretim biyoloji dersi öğretim programında yer alan
ünite/konulara yönelik öz-yeterlik algılarının incelenmesi ve öğretim
programında yer alan ünite/konular ile ilgili eksiklik/yeterlik sebeplerinin
belirlenmesine amaçlanmıştır. Bu araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden
durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar
döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, bir devlet
üniversitesinde öğrenim gören 4. sınıf biyoloji öğretmen adayları
oluşturmaktadır. Araştırma bulguları, biyoloji öğretmen adaylarının 9. ve
10.sınıf ünite/konularına yönelik öz-yeterlik algılarının yüksek olduğunu
göstermiştir. Bu durumun oluşmasında, derslerde kullanılan öğretim yöntemleri
ve ders ortamlarının etkili olduğu belirlenmiştir. Ancak biyoloji öğretmen
adaylarının 11. ve 12. sınıf ünite/konularına yönelik öz-yeterlik algılarının
düşük olduğunu belirlenmiştir. 11. ve 12. sınıf biyoloji dersi öğretim
programında yer alan konuların kapsamının geniş olması, içeriğin karmaşık
olması, kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerinin öğrenci ilgisini çekmemesi ve
öğretmen adaylarının kavram yanılgılarına sahip olmaları ünite/konuların
kalıcılığının sağlanamamasında etkili olduğu düşünülmektedir.
Biyoloji öğretmen adayı öz-yeterlik algısı öğretmen yeterliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 12 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 3 Sayı: 2 |