Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GELİŞİMİN DEĞERLENDİRİLMESİ, İZLENMESİ VE DESTEKLENMESİNDE KLİNİK VE İLETİŞİM BECERİ EĞİTİMİ NEDEN GEREKLİDİR?

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 2, 17 - 31, 15.12.2016

Öz

Bu derlemede, gelişimin değerlendirilmesi, izlenmesi ve desteklenmesinde kazanılması beklenen klinik ve iletişim becerilerinin uygulamalı eğitimine duyulan gereksinim, gerekçeleri ile aktarılmaya çalışılmıştır. Gelişimin değerlendirilmesi, izlenmesi ve desteklenmesine yönelik sağlık elemanı yetiştiren bilimlerin (çocuk gelişimi, çocuk sağlığı ve hastalıkları ve yan dalları, çocuk ve ergen ruh sağlığı ve hastalıkları, çocuk psikolojisi, fiziksel tıp ve rehabilitasyon, fizyoterapi, konuşma-dil terapisi, odyoloji vb.) lisans eğitim programlarında, eğitimin ilk yıllarından başlayarak, teorik ve klinik eğitimlerin harmanlanması, öğrencilerin iletişim becerilerini de içinde barındıran klinik eğitim basamaklarında kendisini geliştirmesine yeterli fırsatlar sunan düzenlemelerin hızlandırılması gerekmektedir.

Kaynakça

  • 1. Boelen C. The Five-Star Doctor: An Asset to Health Care Reform? World Health Organization, Geneva, Switzerland, 1996. http://www.who.int/hrh/en/HRDJ_1_1_02.pdf (erişimtarihi:28.02.2016).
  • 2. Ertem İÖ. Sağlık Hizmetinde Çocukların Gelişimlerinin İzlenmesi ve Desteklenmesi. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi (sted), 2006; 15(4), 67-74.
  • 3. Ertem İÖ, Gül Gök C. Özel Gereksinimi Olan Çocukların Değerlendirilmesi. İÖ Ertem (Ed). Gelişimsel Pediatri (1. baskı). Ankara: Çocuk HastalıklarıAraştırmaVakfı,2005;133-140.
  • 4. Bee H, Boyd D. Gelişim Psikolojisinin Temel Konuları. Çocuk Gelişim Psikolojisi. (1. Baskı) (O. Gündüz, Çev.) İstanbul: Kaknüs Yayınları, 2009;37-92.
  • 5. McAfee O, Leong DJ. Erken Çocukluk Döneminde Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi (Orijinal Adı: Assessing and Guiding Young Children’s Development and Learning - Çeviri Editörü: B. Ekinci)5thed.Ankara:NobelYayınevi; 2012.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuğba Karaaslan

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 10 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karaaslan, T. (2016). GELİŞİMİN DEĞERLENDİRİLMESİ, İZLENMESİ VE DESTEKLENMESİNDE KLİNİK VE İLETİŞİM BECERİ EĞİTİMİ NEDEN GEREKLİDİR?. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 4(2), 17-31.