Bu araştırmanın amacı, ortaokul 5 ve 6. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersi mutluluk düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma grubu %56,7’sini (n=136) erkek, %43,3’sini (n=104) kız öğrenci olmak üzere toplamda 240 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Beden Eğitimi Dersi Mutluluk Düzeyi ölçeği kullanılmış ve akademik başarı notları e okul sisteminden alınmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre beden eğitimi dersi mutluluk düzeyleri ve akademik başarıları arasında düşük düzeyde pozitif yönlü ilişki bulunmuştur (r=,088). Erkek öğrencilerin beden eğitimi dersi mutluluk puanları kız öğrencilere göre daha yüksek çıkmış fakat aralarında anlamlı bir farklılık görülmemiştir (p>,05). Ayrıca sınıf değişkenine göre beden eğitimi dersi mutluluk puanları 5. Sınıf öğrencilerinin daha yüksek çıkmış yüksek fakat aralarında anlamlı bir farklılık görülmemiştir (p>,05).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 1 |