BibTex RIS Kaynak Göster

YÜKSEK LİSANS ALANINDA ÖRGÜN ÖĞRETİM VE UZAKTAN ÖĞRETİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM SİSTEMLERİ HAKKINDA DÜŞÜNCELERİNİN KARŞILAŞTIRILMASINA YÖNELİK BİR ALAN ÇALIŞMASI

Yıl 2013, Sayı: 4 - İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, 10 - 22, 03.02.2016

Öz

Günümüzde uzaktan eğitimin yaygınlaşmasıyla birlikte sunduğu imkânlar, Yüksek Lisans programlarının da uzaktan eğitim yoluyla verilmesini sağlamıştır. Yüksek Lisans alanında örgün eğitimle verilen kontenjan sıkıntısı, kendini geliştirmek isteyen kişilere uzaktan eğitim yolunu açmıştır. Özellikle çalışanların mesai ve seyahat engeli gibi nedenlerle örgün öğretime devam edememesi öğrencileri uzaktan eğitime yönelmiştir. Bu yönelmenin sonucu olarak yeni uzaktan öğretim yüksek lisans programları açılmış veya mevcutta uzaktan öğretim programları bulunan üniversitelerde ise yeni programlar eklenmiştir. Çalışmanın temel amacı üniversitelerde öğrencilerin aldıkları farklı nitelikte öğretimlerin karşılaştırmasını yaparak, bu farklı öğretim sistemlerinin öğrenci memnuniyetlerine etkisinin araştırılmasıdır. Bu kapsamda Yüksek Lisans alanında Ahmet Yesevi Üniversitesi uzaktan öğretim programı kapsamında İşletme ve Sağlık Kurumları İşletmeciliği ile Mersin Üniversitesi örgün öğretim ile uzaktan öğretim İşletme programı ve diğer üniversitelerin (Gazi Üniversitesi, Atılım Üniversitesi) Sağlık Kurumları İşletmeciliği bölümü örgün öğretim öğrencileri örnek kitle olarak seçilmiştir.

Kaynakça

  • Aragon, S.R., Johnson,S.D., ve Shaik, N. (2000) The influence of learning style preferences on student success in online vs. face-to-face environments. Paper Presented at the WebNet 2000 World Conferance on the WWW and Internet Proceedings. San Antonio, TX.
  • Evans, Terry ve Nation, Darly. (1993) “ Introduction: Reforming in Open and Distance Education.”Reforming Open and Distance Education. London: Kogan Page
  • Gülbahar, Y., (2009) “ E-Öğrenme” Ankara:Pegem Akademi 1. Baskı
  • İşman, A.. (2003), “Öğrenim teknolojileri ve Meteryal Geliştirme” İstanbul: değişim yayınları. 1. Baskı
  • Hızal, A., (1983), “Uzaktan Öğretim Süreçleri ve Yazılı Gereçler: Eğitim Teknolojisi Açısından Yaklaşım” Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No: 122
  • Odabaş, H., Internet Tabanlı Uzaktan Eğitim ve Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümleri Hakemli Yazılar Türk Kütüphaneciliği 17, 1 (2003), 22-36, <http://tk.kutuphaneci.org.tr/index.php/tk/article/view/1854/3707>
  • Özfırat, A., Yürüker S., (1999) Uzaktan Eğitim Materyallerinde Öğretim Tasarımı. Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı ve Sergisi Bildirisi. 13-15 Mayıs. Ankara
  • Uşun, S. (2006). “Uzaktan Eğitim”. Ankara: Nobel Yayınları. 1. Baskı
  • Verduin, J.R,& Clark, T.A. (1994). Uzaktan Eğitim : “Etkin Uygulama Esasları” (Çeviren: İlknur Maviş) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi, 1. Baskı.
  • YÖK (2008) Editör: Emine Merdim Yılmaz, Arkitera.com (http://www.arkitera.com/g72-yuksek-lisans-egitimi.html?year=&aID=945).
  • http://www.arkitera.com/g72-yuksek-lisans-egitimi.html?year=&aID=947 http://yukseklisansblog.blogspot.com

A RESEARCH BASED ON A COMPARISON OF IDEAS BETWEEN THE STUDENTS IN FORMAL AND DISTANCE EDUCATION PROGRAMS IN POST GRADUATE EDUCATION

Yıl 2013, Sayı: 4 - İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, 10 - 22, 03.02.2016

Öz

In today's world, the opportunities offered by the expansion of distance education master's degree programs through distance education is given out.Quotas faced a shortage of graduate education in formal education, distance learning opportunity presented itself to people who want to improve. Especially employees unable to continue working and able to travel for reasons such as formal education, students have turned to distance education. As a result of this orientation is opened a new graduate programs distance learning universities in distance education programs or presently added the new programs. The main purpose of the study, university students to compare their different nature and teachings satisfaction, by students to investigate the effect of these different training systems. In this context, the scope of distance education programs at Ahmet Yesevi University, Master's Degree in Business Administration and Health Care Management, and Business Administration program at Mersin University distance education with formal education and formal education division of Health Care Management students of other universities(Gazi University and Atılım University) have been selected as the mass of the sample.

Kaynakça

  • Aragon, S.R., Johnson,S.D., ve Shaik, N. (2000) The influence of learning style preferences on student success in online vs. face-to-face environments. Paper Presented at the WebNet 2000 World Conferance on the WWW and Internet Proceedings. San Antonio, TX.
  • Evans, Terry ve Nation, Darly. (1993) “ Introduction: Reforming in Open and Distance Education.”Reforming Open and Distance Education. London: Kogan Page
  • Gülbahar, Y., (2009) “ E-Öğrenme” Ankara:Pegem Akademi 1. Baskı
  • İşman, A.. (2003), “Öğrenim teknolojileri ve Meteryal Geliştirme” İstanbul: değişim yayınları. 1. Baskı
  • Hızal, A., (1983), “Uzaktan Öğretim Süreçleri ve Yazılı Gereçler: Eğitim Teknolojisi Açısından Yaklaşım” Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No: 122
  • Odabaş, H., Internet Tabanlı Uzaktan Eğitim ve Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümleri Hakemli Yazılar Türk Kütüphaneciliği 17, 1 (2003), 22-36, <http://tk.kutuphaneci.org.tr/index.php/tk/article/view/1854/3707>
  • Özfırat, A., Yürüker S., (1999) Uzaktan Eğitim Materyallerinde Öğretim Tasarımı. Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı ve Sergisi Bildirisi. 13-15 Mayıs. Ankara
  • Uşun, S. (2006). “Uzaktan Eğitim”. Ankara: Nobel Yayınları. 1. Baskı
  • Verduin, J.R,& Clark, T.A. (1994). Uzaktan Eğitim : “Etkin Uygulama Esasları” (Çeviren: İlknur Maviş) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi, 1. Baskı.
  • YÖK (2008) Editör: Emine Merdim Yılmaz, Arkitera.com (http://www.arkitera.com/g72-yuksek-lisans-egitimi.html?year=&aID=945).
  • http://www.arkitera.com/g72-yuksek-lisans-egitimi.html?year=&aID=947 http://yukseklisansblog.blogspot.com
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA24BP68KR
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Eylem Özlem Balcı Bu kişi benim

Dilaver Tengilimoğlu

Yayımlanma Tarihi 3 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 4 - İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi

Kaynak Göster

APA Balcı, E. Ö., & Tengilimoğlu, D. (2016). YÜKSEK LİSANS ALANINDA ÖRGÜN ÖĞRETİM VE UZAKTAN ÖĞRETİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM SİSTEMLERİ HAKKINDA DÜŞÜNCELERİNİN KARŞILAŞTIRILMASINA YÖNELİK BİR ALAN ÇALIŞMASI. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi(4), 10-22.
AMA Balcı EÖ, Tengilimoğlu D. YÜKSEK LİSANS ALANINDA ÖRGÜN ÖĞRETİM VE UZAKTAN ÖĞRETİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM SİSTEMLERİ HAKKINDA DÜŞÜNCELERİNİN KARŞILAŞTIRILMASINA YÖNELİK BİR ALAN ÇALIŞMASI. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi. Mayıs 2016;(4):10-22.
Chicago Balcı, Eylem Özlem, ve Dilaver Tengilimoğlu. “YÜKSEK LİSANS ALANINDA ÖRGÜN ÖĞRETİM VE UZAKTAN ÖĞRETİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM SİSTEMLERİ HAKKINDA DÜŞÜNCELERİNİN KARŞILAŞTIRILMASINA YÖNELİK BİR ALAN ÇALIŞMASI”. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 4 (Mayıs 2016): 10-22.
EndNote Balcı EÖ, Tengilimoğlu D (01 Mayıs 2016) YÜKSEK LİSANS ALANINDA ÖRGÜN ÖĞRETİM VE UZAKTAN ÖĞRETİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM SİSTEMLERİ HAKKINDA DÜŞÜNCELERİNİN KARŞILAŞTIRILMASINA YÖNELİK BİR ALAN ÇALIŞMASI. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi 4 10–22.
IEEE E. Ö. Balcı ve D. Tengilimoğlu, “YÜKSEK LİSANS ALANINDA ÖRGÜN ÖĞRETİM VE UZAKTAN ÖĞRETİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM SİSTEMLERİ HAKKINDA DÜŞÜNCELERİNİN KARŞILAŞTIRILMASINA YÖNELİK BİR ALAN ÇALIŞMASI”, İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 4, ss. 10–22, Mayıs 2016.
ISNAD Balcı, Eylem Özlem - Tengilimoğlu, Dilaver. “YÜKSEK LİSANS ALANINDA ÖRGÜN ÖĞRETİM VE UZAKTAN ÖĞRETİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM SİSTEMLERİ HAKKINDA DÜŞÜNCELERİNİN KARŞILAŞTIRILMASINA YÖNELİK BİR ALAN ÇALIŞMASI”. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi 4 (Mayıs 2016), 10-22.
JAMA Balcı EÖ, Tengilimoğlu D. YÜKSEK LİSANS ALANINDA ÖRGÜN ÖĞRETİM VE UZAKTAN ÖĞRETİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM SİSTEMLERİ HAKKINDA DÜŞÜNCELERİNİN KARŞILAŞTIRILMASINA YÖNELİK BİR ALAN ÇALIŞMASI. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;:10–22.
MLA Balcı, Eylem Özlem ve Dilaver Tengilimoğlu. “YÜKSEK LİSANS ALANINDA ÖRGÜN ÖĞRETİM VE UZAKTAN ÖĞRETİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM SİSTEMLERİ HAKKINDA DÜŞÜNCELERİNİN KARŞILAŞTIRILMASINA YÖNELİK BİR ALAN ÇALIŞMASI”. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 4, 2016, ss. 10-22.
Vancouver Balcı EÖ, Tengilimoğlu D. YÜKSEK LİSANS ALANINDA ÖRGÜN ÖĞRETİM VE UZAKTAN ÖĞRETİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM SİSTEMLERİ HAKKINDA DÜŞÜNCELERİNİN KARŞILAŞTIRILMASINA YÖNELİK BİR ALAN ÇALIŞMASI. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi. 2016(4):10-22.