Bu araştırma sınıf öğretmenlerinin özel yetenekli öğrencilere ilişkin
algılarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışma evrenini 2017-2018 eğitim
ve öğretim yılında Mardin ili Artuklu ilçesinde bulunan resmi ve özel okullar
oluşturmuştur. Çalışma örneklemini ise bu okullarda görev yapan 210 sınıf
öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada
olgu bilim deseni kullanılmıştır. Veriler form kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada
amaçlı örnekleme tekniklerinden maksimum çeşitlilik örnekleme tekniği
kullanılmıştır. Toplanan veriler içerik analizine tabi tutulmuş, analiz birimi
olarak cümleler seçilmiş ve tablolara aktarılarak tema, metafor ve frekanslarla
birlikte sunulmuştur. Araştırmada elde edilen verilerin analizi sonucunda 107 metafor ve 14 tema üretilmiş olup, sınıf
öğretmenlerinin özel yetenekli öğrencilere yönelik olarak en çok “maden”
metaforunu kullandıkları bulgulanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 3 |