Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 4, 194 - 204, 26.10.2019

Öz

Kaynakça

  • [1] Howkins, E.J. and Evens, A., (1999). How Student Experience Professional Socialisation. International Journal of Nursing Studies, 35:41-9.
  • [2] Sabancıoğullları, S. ve Doğan, S., (2012). Profesyonel Kimlik Gelişimi Ve Hemşirelik. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 15(4):275-282.
  • [3] Strasen, L., (1992). The Image of Professional Nursing; Strategies for Action. 1nd ed.London: J.B. Lippincott Company. ss:61-63.
  • [4] Du Toit Dlitt, D.T.A., (1995). Sociological Analysis of the Extent and Influence of Professional Socialization on the Development of a Nursing Students at Two Universities in Brisbana, Australia, Journal of Advanced Nursing, 21:64-171.
  • [5] Fagermoen, S. ,(1997). Professional Identity: Values Embedded in Meaningful Nursing Practice. Journal of Advanced Nursing, 25(3):434-441.
  • [6] Gregg, M.F and Magilvy, J.K., (2001). Professional Identity Of Japanese Nurses: Bonding into Nursing. Nursing and Health Sciences, 3(1):47-55.
  • [7] Kelly, S. and Courts, S., (2007). The Professional Self Concept of New Graduate Nurses. Nurse Education in Practice, 7:332-337.
  • [8] Deppoliti, D., (2008). Exploration How New Registered Nurses Construct Professional Identity in Hospital Settings. The Journal of Continuing Education in Nursing, 39(6):255-262.
  • [9] McKenna, L.G. and Gren, C. ,(2004).Experiences and Learning During A Graduate Nurse Program; An Examination Using A Focus Group Approach. Nurse Education in Practice: 4(4):258-263.
  • [10] Brown, J., Stevens, J., and Kermode, S., (2013). Measuring Student Nurse Socialization: The Development and Implemantation of New Instrument. Nurse Education Today, 33, ss:565-573.
  • [11] Erbil, N. ve Bakır, A., (2009). Meslekte Profesyonel Tutum Envanterinin Geliştirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(1):290-302.
  • [12] Kacaroğlu Vicdan, A., (2010). Hemşirelikte Profesyonellik. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, Sempozyum Özel Sayısı, ss:261-263.
  • [13] Sabancıoğullları, S. ve Doğan, S., (2014). Bir Üniversite Hastanesinde Çalışan Hemşirelerin Benlik Gelişim Düzeyleri ve Etkileyen Faktörler. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(1):15-22.
  • [14] Keeling, J., Templeman, J. (2013). An exploraty Study: Student Nurses’ Perception of Professionalism. Nurse Education in Practice, 13,ss:18-22.
  • [15] Mokk, M., Grave, W.S.D., Wass, V., O'Sullivan, H., Zwaveling, J.H., Schuwirth, L.W., et al., (2009). Professionalism: Evolution of The Concept. European Journal of Internal Medicine, 20:81–4.
  • [16] Bilgin, O., (2018). Ergenlerin Özgüven Düzeyi ile Yaşam Amacı ve Diğerleriyle Olumlu İlişkiler Arasındaki İlişki. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 31(2):55–66.
  • [17] Kukulu, K., Korukcu, O., Özdemir, Y., Bezci, A., and Calık, C., (2013). Self-Confidence, Gender and Academic Achievement of Undergraduate Nursing Students. Journal of Psychiatrci and Mental Health Nursing, 20:330-35.
  • [18] Faydalı, S. and Çayır, A., (2016). Mentoring Nursing Students’ Opinions; A Pliot Study. International Journal of Humanities and Social Science Invention: 5(12):102-108.
  • [19] Lau, Y., (2014). Factor Affecting the Social Problem- Solving Ability of Baccalaureate Nursing Stdents. Nurse Education Today, 34:121-26.
  • [20] Yılmaz Karabulutlu, E., Yılmaz, S. ve Yurttaş, A., (2011). Öğrencilerin Duygusal Zeka Düzeyleri ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişki. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 2(2):75-79.
  • [21] Çekici, F. ve Güçray, S.S., (2012). Problem Çözme Terapisine Dayalı Beceri Geliştirme Grubunun Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Problem Çözme Becerileri, Öfkeyle İlişkili Davranış Ve Düşünceler İle Sürekli Kaygı Düzeylerine Etkisi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2):103-128.
  • [22] İlhan, N., Sukut, Ö., Utaş Akhan, L., and Batmaz, M., (2016). The Effect of Nurse Education on the Self-Esteem and Assertiveness of Nursing Students: Four Year Longitudinal Study. Nurse Education Today, 39:72-8.
  • [23] Öner Altıok, H., (2016). Hemşirelik Eğitiminde Sosyalizasyon Süreci ve Profesyonel Kimlik Gelişimi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2):55-62.
  • [24] Traynor, M. andBuss, N., (2016). Pofessional Identity in Nursing: UK Students’ Explanations for Poor Standarts of Care. Social Sciene & Medicine, 166:186-194.
  • [25] Cartledge, G. and Milburn, J.F., (1995). Teaching Social Skills to Children and Youth. 3.rd ed. Boston: Allyn & Bacon.
  • [26] Öner Altıok, H. ve Üstün, B., (2013). Hemşirelik Öğrencilerinin Stres Kaynakları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(2):747-66.
  • [27] Karadağ, G., Parlar Kılıç, S., Ovayolu, N., Ovayolu, Ö. ve Kayaaslan, H., (2013). Öğrenci Hemşirelerin Klinik Uygulamalar Sırasında Karşılaştıkları Güçlükler ve Klinik Hemşireler Hakkındaki Görüşleri. TAF Preventive Medicine Bulletin, 12(6):665-672.
  • [28] Duyan, V. ve Gelbal, S., (2008). Sosyal Sorun Çözme Envanteri’nin Türkçe’ye Uyarlama Çalışması. Toplum ve Sosyal Hizmet, 19(1):7-28.
  • [29] Sabancıoğullları, S. ve Doğan, S., (2011). Öğrenci Hemşirelerde Profesyonel Benlik Kavramı Ölçeği (ÖHPBKÖ): Geliştirilmesi, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 27(2):35-45.
  • [30] Akın, A., (2007). Öz-Güven Ölçeği’nin Geliştirilmesi ve Psikometrik Özellikleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2):167-176.
  • [31] Kahraman, A.B., Ozansoy Tunçdemir, N. ve Özcan, A., (2015). Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Hemşirelik Bölümünde Öğrenim Gören Erkek Öğrencilerin Mesleğe Yönelik Algıları. Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, 18(2):108-144.
  • [32] Torun, S., Arslan, S., Nazik, E., Akbaş, M. ve Öner Yalçın, S., (2012). Hemşirelik Öğrencilerinin Benlik Saygısı Ve Boyun Eğici Davranışlarının İncelenmesi. Cumhuriyet Tıp Der., 2(34):399-404.
  • [33] Kızğut, S. ve Ergöl, Ş., (2011). Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Hemşireliği Algılayışı Hemşirelik Rollerine ve Hemşireliğin Geleceğine Bakışı. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 14(2):10-15.
  • [34] Yücel, U., İlkay, Ü., Özdemir, T., Koyuncu, M. ve Çakmak, N., (2018). Ebelik Öğrencilerinin Profesyonel Değer Algılarının Belirlenmesi. Medical Sciences, 13(4):94-104.
  • [35] Uçar, T. ve Duy, B., (2013). Ebelik ve Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Denetim Odağı ve Özgüvenlerinin Problem Çözme Becerileri İle İlişkisi. TAF Preventive Medicine Bülletin, 12(6):689-698.
  • [36] Konuk Şener, D., Karaca, A., Açıkgöz, F. ve Süzer, F., (2011). Hemşirelik Eğitimi Mesleki Benlik Saygısını Değiştirir mi? Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3):12-16.
  • [37] Çam, MO., Engin, E., Uğuryol, M. (2017). Üniversite Öğrencilerinde Benlik Gelişimi ve Güven Duygusu. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(51):508-514.
  • [38] Yüksel, A., (2015). Hemşirelik Öğrencilerinin Problem Çözme Öz Değerlendirme Sonuçları ve Etkileyen Faktörler Araştırma. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 37–49.
  • [39] Olgun, N., Kan Öntürk, Z., Karabacak, Ü., Eti Aslan, F., ve Serbest, Ş., (2010). Hemşirelik Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri: Bir Yıllık İzlem Sonuçları Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(4):188-194.
  • [40] Altunay, A. ve Öz, F., (2006). Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Benlik Kavramı. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 46–59.
  • [41] Öner Altıok, H. ve Üstün, B., (2017). Profesyonel Sosyalizasyon Teorisin Temellendirilen Psikoeğitim Programının Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeylerine Etkisi. Hemşirelikte Eğitim Ve Araştırma Dergisi, 14(2):119-126 doi:10.5222/HEAD.2017.119.
  • [42] Evans, L., (2008). Professionalism, Professionality and The Development of Education Professionals. British Journal of Educational Studies, 56(1):20-38.
  • [43] Perry, P., (2011). Concept Analysis: Confidence/Self Confidence. Nursing Forum, 46(4):218-230.

Hemşirelik Öğrencilerinin Profesyonel Benlik Kavramını Yordayan Değişkenler: Özgüven ve Sosyal Sorun Çözme Becerisi

Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 4, 194 - 204, 26.10.2019

Öz

     Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin
profesyonel benlik kavramını; özgüven ve sosyal sorun çözme becerisinin yordama
düzeyini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evreni, Aydın Sağlık
Yüksekokulu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında eğitim görmekte olan 198 birinci
sınıf, 110 dördüncü sınıf olmak üzere toplam 308 kişiden oluşmuştur.
Araştırmada olasılıksız örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya gönüllü
olarak, birinci sınıftan 86, dördüncü sınıftan 54 olmak üzere toplam 140
öğrenci örneklemi oluşturmuştur. Veriler, kişisel bilgi formu, Profesyonel
Benlik Kavramı Ölçeği, Sosyal Sorun Çözme Envanteri Öğrenci Hemşirelerde
Profesyonel Benlik Kavramı Ölçeği ve Özgüven Ölçeği kullanılarak toplanmıştır.
Verilerin değerlendirilmesinde, bağımsız örneklemler t-testi, çoklu regresyon
analizi ve korelasyon kullanılmıştır. Bireylerin sosyal sorun çözme becerileri
ve özgüven düzeyleri arttıkça profesyonel benlik algı düzeyleri de artmakta
olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, özgüven ve sosyal sorun çözme becerisi
değişkenlerinin profesyonel benlik kavramı üzerinde anlamlı düzeyde yordayıcı
oldukları görülmüştür. Hemşirelik eğitiminin yeniden gözden geçirilmesi ve
profesyonel kimliğin oluşmasına yönelik yeni düzenlemelerin yapılması
önerilmiştir
.

Kaynakça

  • [1] Howkins, E.J. and Evens, A., (1999). How Student Experience Professional Socialisation. International Journal of Nursing Studies, 35:41-9.
  • [2] Sabancıoğullları, S. ve Doğan, S., (2012). Profesyonel Kimlik Gelişimi Ve Hemşirelik. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 15(4):275-282.
  • [3] Strasen, L., (1992). The Image of Professional Nursing; Strategies for Action. 1nd ed.London: J.B. Lippincott Company. ss:61-63.
  • [4] Du Toit Dlitt, D.T.A., (1995). Sociological Analysis of the Extent and Influence of Professional Socialization on the Development of a Nursing Students at Two Universities in Brisbana, Australia, Journal of Advanced Nursing, 21:64-171.
  • [5] Fagermoen, S. ,(1997). Professional Identity: Values Embedded in Meaningful Nursing Practice. Journal of Advanced Nursing, 25(3):434-441.
  • [6] Gregg, M.F and Magilvy, J.K., (2001). Professional Identity Of Japanese Nurses: Bonding into Nursing. Nursing and Health Sciences, 3(1):47-55.
  • [7] Kelly, S. and Courts, S., (2007). The Professional Self Concept of New Graduate Nurses. Nurse Education in Practice, 7:332-337.
  • [8] Deppoliti, D., (2008). Exploration How New Registered Nurses Construct Professional Identity in Hospital Settings. The Journal of Continuing Education in Nursing, 39(6):255-262.
  • [9] McKenna, L.G. and Gren, C. ,(2004).Experiences and Learning During A Graduate Nurse Program; An Examination Using A Focus Group Approach. Nurse Education in Practice: 4(4):258-263.
  • [10] Brown, J., Stevens, J., and Kermode, S., (2013). Measuring Student Nurse Socialization: The Development and Implemantation of New Instrument. Nurse Education Today, 33, ss:565-573.
  • [11] Erbil, N. ve Bakır, A., (2009). Meslekte Profesyonel Tutum Envanterinin Geliştirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(1):290-302.
  • [12] Kacaroğlu Vicdan, A., (2010). Hemşirelikte Profesyonellik. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, Sempozyum Özel Sayısı, ss:261-263.
  • [13] Sabancıoğullları, S. ve Doğan, S., (2014). Bir Üniversite Hastanesinde Çalışan Hemşirelerin Benlik Gelişim Düzeyleri ve Etkileyen Faktörler. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(1):15-22.
  • [14] Keeling, J., Templeman, J. (2013). An exploraty Study: Student Nurses’ Perception of Professionalism. Nurse Education in Practice, 13,ss:18-22.
  • [15] Mokk, M., Grave, W.S.D., Wass, V., O'Sullivan, H., Zwaveling, J.H., Schuwirth, L.W., et al., (2009). Professionalism: Evolution of The Concept. European Journal of Internal Medicine, 20:81–4.
  • [16] Bilgin, O., (2018). Ergenlerin Özgüven Düzeyi ile Yaşam Amacı ve Diğerleriyle Olumlu İlişkiler Arasındaki İlişki. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 31(2):55–66.
  • [17] Kukulu, K., Korukcu, O., Özdemir, Y., Bezci, A., and Calık, C., (2013). Self-Confidence, Gender and Academic Achievement of Undergraduate Nursing Students. Journal of Psychiatrci and Mental Health Nursing, 20:330-35.
  • [18] Faydalı, S. and Çayır, A., (2016). Mentoring Nursing Students’ Opinions; A Pliot Study. International Journal of Humanities and Social Science Invention: 5(12):102-108.
  • [19] Lau, Y., (2014). Factor Affecting the Social Problem- Solving Ability of Baccalaureate Nursing Stdents. Nurse Education Today, 34:121-26.
  • [20] Yılmaz Karabulutlu, E., Yılmaz, S. ve Yurttaş, A., (2011). Öğrencilerin Duygusal Zeka Düzeyleri ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişki. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 2(2):75-79.
  • [21] Çekici, F. ve Güçray, S.S., (2012). Problem Çözme Terapisine Dayalı Beceri Geliştirme Grubunun Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Problem Çözme Becerileri, Öfkeyle İlişkili Davranış Ve Düşünceler İle Sürekli Kaygı Düzeylerine Etkisi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2):103-128.
  • [22] İlhan, N., Sukut, Ö., Utaş Akhan, L., and Batmaz, M., (2016). The Effect of Nurse Education on the Self-Esteem and Assertiveness of Nursing Students: Four Year Longitudinal Study. Nurse Education Today, 39:72-8.
  • [23] Öner Altıok, H., (2016). Hemşirelik Eğitiminde Sosyalizasyon Süreci ve Profesyonel Kimlik Gelişimi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2):55-62.
  • [24] Traynor, M. andBuss, N., (2016). Pofessional Identity in Nursing: UK Students’ Explanations for Poor Standarts of Care. Social Sciene & Medicine, 166:186-194.
  • [25] Cartledge, G. and Milburn, J.F., (1995). Teaching Social Skills to Children and Youth. 3.rd ed. Boston: Allyn & Bacon.
  • [26] Öner Altıok, H. ve Üstün, B., (2013). Hemşirelik Öğrencilerinin Stres Kaynakları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(2):747-66.
  • [27] Karadağ, G., Parlar Kılıç, S., Ovayolu, N., Ovayolu, Ö. ve Kayaaslan, H., (2013). Öğrenci Hemşirelerin Klinik Uygulamalar Sırasında Karşılaştıkları Güçlükler ve Klinik Hemşireler Hakkındaki Görüşleri. TAF Preventive Medicine Bulletin, 12(6):665-672.
  • [28] Duyan, V. ve Gelbal, S., (2008). Sosyal Sorun Çözme Envanteri’nin Türkçe’ye Uyarlama Çalışması. Toplum ve Sosyal Hizmet, 19(1):7-28.
  • [29] Sabancıoğullları, S. ve Doğan, S., (2011). Öğrenci Hemşirelerde Profesyonel Benlik Kavramı Ölçeği (ÖHPBKÖ): Geliştirilmesi, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 27(2):35-45.
  • [30] Akın, A., (2007). Öz-Güven Ölçeği’nin Geliştirilmesi ve Psikometrik Özellikleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2):167-176.
  • [31] Kahraman, A.B., Ozansoy Tunçdemir, N. ve Özcan, A., (2015). Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Hemşirelik Bölümünde Öğrenim Gören Erkek Öğrencilerin Mesleğe Yönelik Algıları. Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, 18(2):108-144.
  • [32] Torun, S., Arslan, S., Nazik, E., Akbaş, M. ve Öner Yalçın, S., (2012). Hemşirelik Öğrencilerinin Benlik Saygısı Ve Boyun Eğici Davranışlarının İncelenmesi. Cumhuriyet Tıp Der., 2(34):399-404.
  • [33] Kızğut, S. ve Ergöl, Ş., (2011). Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Hemşireliği Algılayışı Hemşirelik Rollerine ve Hemşireliğin Geleceğine Bakışı. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 14(2):10-15.
  • [34] Yücel, U., İlkay, Ü., Özdemir, T., Koyuncu, M. ve Çakmak, N., (2018). Ebelik Öğrencilerinin Profesyonel Değer Algılarının Belirlenmesi. Medical Sciences, 13(4):94-104.
  • [35] Uçar, T. ve Duy, B., (2013). Ebelik ve Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Denetim Odağı ve Özgüvenlerinin Problem Çözme Becerileri İle İlişkisi. TAF Preventive Medicine Bülletin, 12(6):689-698.
  • [36] Konuk Şener, D., Karaca, A., Açıkgöz, F. ve Süzer, F., (2011). Hemşirelik Eğitimi Mesleki Benlik Saygısını Değiştirir mi? Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3):12-16.
  • [37] Çam, MO., Engin, E., Uğuryol, M. (2017). Üniversite Öğrencilerinde Benlik Gelişimi ve Güven Duygusu. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(51):508-514.
  • [38] Yüksel, A., (2015). Hemşirelik Öğrencilerinin Problem Çözme Öz Değerlendirme Sonuçları ve Etkileyen Faktörler Araştırma. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 37–49.
  • [39] Olgun, N., Kan Öntürk, Z., Karabacak, Ü., Eti Aslan, F., ve Serbest, Ş., (2010). Hemşirelik Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri: Bir Yıllık İzlem Sonuçları Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(4):188-194.
  • [40] Altunay, A. ve Öz, F., (2006). Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Benlik Kavramı. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 46–59.
  • [41] Öner Altıok, H. ve Üstün, B., (2017). Profesyonel Sosyalizasyon Teorisin Temellendirilen Psikoeğitim Programının Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeylerine Etkisi. Hemşirelikte Eğitim Ve Araştırma Dergisi, 14(2):119-126 doi:10.5222/HEAD.2017.119.
  • [42] Evans, L., (2008). Professionalism, Professionality and The Development of Education Professionals. British Journal of Educational Studies, 56(1):20-38.
  • [43] Perry, P., (2011). Concept Analysis: Confidence/Self Confidence. Nursing Forum, 46(4):218-230.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hatice Öner 0000-0002-6556-5753

Nermin Koruklu Bu kişi benim 0000-0003-1577-8352

Nur Ceren Küçükoğlu Bu kişi benim 0000-0002-6223-2179

Yayımlanma Tarihi 26 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Öner, H., Koruklu, N., & Küçükoğlu, N. C. (2019). Hemşirelik Öğrencilerinin Profesyonel Benlik Kavramını Yordayan Değişkenler: Özgüven ve Sosyal Sorun Çözme Becerisi. Medical Sciences, 14(4), 194-204.
AMA Öner H, Koruklu N, Küçükoğlu NC. Hemşirelik Öğrencilerinin Profesyonel Benlik Kavramını Yordayan Değişkenler: Özgüven ve Sosyal Sorun Çözme Becerisi. Medical Sciences. Ekim 2019;14(4):194-204.
Chicago Öner, Hatice, Nermin Koruklu, ve Nur Ceren Küçükoğlu. “Hemşirelik Öğrencilerinin Profesyonel Benlik Kavramını Yordayan Değişkenler: Özgüven Ve Sosyal Sorun Çözme Becerisi”. Medical Sciences 14, sy. 4 (Ekim 2019): 194-204.
EndNote Öner H, Koruklu N, Küçükoğlu NC (01 Ekim 2019) Hemşirelik Öğrencilerinin Profesyonel Benlik Kavramını Yordayan Değişkenler: Özgüven ve Sosyal Sorun Çözme Becerisi. Medical Sciences 14 4 194–204.
IEEE H. Öner, N. Koruklu, ve N. C. Küçükoğlu, “Hemşirelik Öğrencilerinin Profesyonel Benlik Kavramını Yordayan Değişkenler: Özgüven ve Sosyal Sorun Çözme Becerisi”, Medical Sciences, c. 14, sy. 4, ss. 194–204, 2019.
ISNAD Öner, Hatice vd. “Hemşirelik Öğrencilerinin Profesyonel Benlik Kavramını Yordayan Değişkenler: Özgüven Ve Sosyal Sorun Çözme Becerisi”. Medical Sciences 14/4 (Ekim 2019), 194-204.
JAMA Öner H, Koruklu N, Küçükoğlu NC. Hemşirelik Öğrencilerinin Profesyonel Benlik Kavramını Yordayan Değişkenler: Özgüven ve Sosyal Sorun Çözme Becerisi. Medical Sciences. 2019;14:194–204.
MLA Öner, Hatice vd. “Hemşirelik Öğrencilerinin Profesyonel Benlik Kavramını Yordayan Değişkenler: Özgüven Ve Sosyal Sorun Çözme Becerisi”. Medical Sciences, c. 14, sy. 4, 2019, ss. 194-0.
Vancouver Öner H, Koruklu N, Küçükoğlu NC. Hemşirelik Öğrencilerinin Profesyonel Benlik Kavramını Yordayan Değişkenler: Özgüven ve Sosyal Sorun Çözme Becerisi. Medical Sciences. 2019;14(4):194-20.