BibTex RIS Kaynak Göster

İş Ortamında Duyguları İfade Etme ve İletişim Becerileri Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2012, Cilt: 4 Sayı: 1, 97 - 106, 01.06.2012

Öz

Kaynakça

  • Albrecht, K. , Sosyal Zekâ. İstanbul: Timaş Yayınları, 2006.
  • Alkaya, Y. , Lise Öğrencilerinin İletişim ve Empati Becerilerinin Sosyo- Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi, İzmir, 2004.
  • Bozkurt, N., Serin, O., Emran, B. ,İlköğretim Birinci Kademe Öğretmenlerinin Problem Çözme, İletişim Becerileri ve Denetim Odağı Düzeylerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. 12. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri. 1373-1392, Antalya, 2003.
  • Bulut, B. N. , “İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin İletişim Becerilerine İlişkin Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2004, Cilt:2(4), 443-452.
  • Ceyhan, A. A. , “An investigation of adjustment levels of turkish univeristy students with respect to perceived communication skill levels”. Social Behaviour and Personality, 2006, 34 (4), 367-379.
  • Çetinkaya Ö. ve Alparslan M. , “Duygusal Zekânın İletişim Becerileri Üzerine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2011, C.16, S.1 s.363- 377.
  • Dökmen, Ü. , İletişim Çatışmaları Ve Empati (20. Basım). İstanbul: Sistem Yayınevi, 2002.
  • Egan, G. , Psikolojik Danışmaya Giriş. Akkoyun F. (Çev). Ankara: Form Ofset, 1994. Ergin, H. , “İletişim Becerileri Eğitim Programı’nın Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İletişim Beceri Düzeylerine Etkisi”. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Doktora Tezi, İstanbul, 2003.
  • Ergül H. S. , Aynı Dili Konuşanlar Değil, Aynı Duyguları Paylaşanlar Anlaşabilir http://akademik.semazen.net/news_detail.php?id=6338, (indirme tarihi 2010).
  • Ersanlı, K. ve Balcı, S. , “İletişim Becerileri Envanterinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 1998, 10 (2), 7-12
  • Eryüksel, G. N. , Ana-Baba ve Ergen İlişkilerinin Problem Çözme İletişim Becerileri, Bilişsel Çarpıtmalar ve Aile Yapısı Açısından İncelenmesi. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji A. B. D. Doktora Tezi, İzmir, 1996. Günay,
  • Değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi, Adana, 2003. Öğretmenlerin

İŞ ORTAMINDA DUYGULARI İFADE ETME VE İLETİŞİM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2012, Cilt: 4 Sayı: 1, 97 - 106, 01.06.2012

Öz

İş ortamında, çalışanların kendini ve duygularını iyi ifade etmesi sağlıklı ilişkiler kurabilmesi açısından önemlidir. Kişinin duygularını doğru şekilde ifade etmesi, bilgi aktarımında kullandığı yöntemler etkili iletişimde önemli rol oynar. İletişim basit bir süreç gibi görünse de bireyler ve/veya örgütler için daha karmaşık bir süreci ifade etmektedir. İşte bu süreçte iletişimin birçok engelle karşılaşması söz konusudur. Sözlü ve/veya sözsüz tutarsız mesajlar, etkin olmayan dinleme yetkinliği, kişilik özellikleri, algılama farklılıkları, duyguları iyi ifade edememe iletişimi engellemektedir. Bu araştırma, duyguları ifade etme ve iletişim becerileri ölçeği kullanılarak eğitim sektöründe çalışanlara yönelik, anket yöntemiyle uygulanmıştır. Araştırma sonucunda yapılan regresyon analizinde duyguları ifade etme ve iletişim becerileri arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Ayrıca evli olanların bekâr olanlara göre zihinsel ve duygusal iletişim becerileri farklıdır sonuçlarına ulaşılmıştır

Kaynakça

  • Albrecht, K. , Sosyal Zekâ. İstanbul: Timaş Yayınları, 2006.
  • Alkaya, Y. , Lise Öğrencilerinin İletişim ve Empati Becerilerinin Sosyo- Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi, İzmir, 2004.
  • Bozkurt, N., Serin, O., Emran, B. ,İlköğretim Birinci Kademe Öğretmenlerinin Problem Çözme, İletişim Becerileri ve Denetim Odağı Düzeylerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. 12. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri. 1373-1392, Antalya, 2003.
  • Bulut, B. N. , “İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin İletişim Becerilerine İlişkin Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2004, Cilt:2(4), 443-452.
  • Ceyhan, A. A. , “An investigation of adjustment levels of turkish univeristy students with respect to perceived communication skill levels”. Social Behaviour and Personality, 2006, 34 (4), 367-379.
  • Çetinkaya Ö. ve Alparslan M. , “Duygusal Zekânın İletişim Becerileri Üzerine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2011, C.16, S.1 s.363- 377.
  • Dökmen, Ü. , İletişim Çatışmaları Ve Empati (20. Basım). İstanbul: Sistem Yayınevi, 2002.
  • Egan, G. , Psikolojik Danışmaya Giriş. Akkoyun F. (Çev). Ankara: Form Ofset, 1994. Ergin, H. , “İletişim Becerileri Eğitim Programı’nın Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İletişim Beceri Düzeylerine Etkisi”. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Doktora Tezi, İstanbul, 2003.
  • Ergül H. S. , Aynı Dili Konuşanlar Değil, Aynı Duyguları Paylaşanlar Anlaşabilir http://akademik.semazen.net/news_detail.php?id=6338, (indirme tarihi 2010).
  • Ersanlı, K. ve Balcı, S. , “İletişim Becerileri Envanterinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 1998, 10 (2), 7-12
  • Eryüksel, G. N. , Ana-Baba ve Ergen İlişkilerinin Problem Çözme İletişim Becerileri, Bilişsel Çarpıtmalar ve Aile Yapısı Açısından İncelenmesi. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji A. B. D. Doktora Tezi, İzmir, 1996. Günay,
  • Değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi, Adana, 2003. Öğretmenlerin
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emine Oyur

Nuray Mercan Bu kişi benim

Onur Şaylan Bu kişi benim

Ali Çağrı Buran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Oyur, E., Mercan, N., Şaylan, O., Buran, A. Ç. (2012). İŞ ORTAMINDA DUYGULARI İFADE ETME VE İLETİŞİM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1), 97-106.
AMA Oyur E, Mercan N, Şaylan O, Buran AÇ. İŞ ORTAMINDA DUYGULARI İFADE ETME VE İLETİŞİM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Haziran 2012;4(1):97-106.
Chicago Oyur, Emine, Nuray Mercan, Onur Şaylan, ve Ali Çağrı Buran. “İŞ ORTAMINDA DUYGULARI İFADE ETME VE İLETİŞİM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 4, sy. 1 (Haziran 2012): 97-106.
EndNote Oyur E, Mercan N, Şaylan O, Buran AÇ (01 Haziran 2012) İŞ ORTAMINDA DUYGULARI İFADE ETME VE İLETİŞİM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 4 1 97–106.
IEEE E. Oyur, N. Mercan, O. Şaylan, ve A. Ç. Buran, “İŞ ORTAMINDA DUYGULARI İFADE ETME VE İLETİŞİM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 4, sy. 1, ss. 97–106, 2012.
ISNAD Oyur, Emine vd. “İŞ ORTAMINDA DUYGULARI İFADE ETME VE İLETİŞİM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 4/1 (Haziran 2012), 97-106.
JAMA Oyur E, Mercan N, Şaylan O, Buran AÇ. İŞ ORTAMINDA DUYGULARI İFADE ETME VE İLETİŞİM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2012;4:97–106.
MLA Oyur, Emine vd. “İŞ ORTAMINDA DUYGULARI İFADE ETME VE İLETİŞİM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 4, sy. 1, 2012, ss. 97-106.
Vancouver Oyur E, Mercan N, Şaylan O, Buran AÇ. İŞ ORTAMINDA DUYGULARI İFADE ETME VE İLETİŞİM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2012;4(1):97-106.