Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE ANALYSIS OF THE POSTGRADUATE THESES WRITTEN ON THE FIELD OF RECREATION IN TURKEY FROM 1980 TO 2018

Yıl 2018, Cilt 5 Özel sayı 1, 96 - 107, 31.12.2018

Öz

This study was carried out with the aim of providing an insight to individuals and future studies in this field by observing how much increase from the beginning of the dissertations about recreation in our Turkey. During this study, electronic archive system of the council of higher education was observed to find the dissertations on recreation in Turkey between the years of 1980-2018. As a result of the researches, we discovered 402 studies which are 321 of post graduate and 81 of doctorate dissertations. Key words of recreation, spare time, leisure time were searched in the search part of electronic archive system of the council of higher education to get the dissertations in the field of recreation. Dissertations on recreation were evaluated by considering their years, universities, topics, main topics, institutions, access situations, title of consultant and total pages. While these data were getting, we paid attention the studies which have the same words with others. Thus, it has been avoided to use them twice. SPSS 24 was used for data collection. At the first phase of the analysis, general situation; distribution by years, universities, topics and main topics of the post graduate dissertations were examined. In conclusion, recreation has been gathered around 12 different main themes and 34 different department has carried out dissertation around these themes. This has revealed that recreation is a multidimensional department and a lot of fields effect recreation. If the dissertations or articles about recreation not only focus on this field but also other fields and common studies are carried out as far as possible, recreation will be understood better and it will make significant contributions to the field.

Kaynakça

  • Arıcı, H. (1997), “Sosyal Bilimler Alanında Bilim Adamı Yetiştirme-Lisansüstü Eğitim”, TÜBA Yayını

1980-2018 YILLARI ARASI TÜRKİYE’DE REKREASYON ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ

Yıl 2018, Cilt 5 Özel sayı 1, 96 - 107, 31.12.2018

Öz

Bu çalışma
ülkemizde rekreasyon alanında yapılan tezlerin başladığı ilk zamandan bu yana
nasıl bir ivme kazandığını gözlemleyip bu alanda yapılacak olan çalışmalara ve
bireylere ışık tutacağı kanaati ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmamız
1980-2018 yılları arasında Türkiye’de rekreasyon ile ilgili yapılan tezlerin
yök elektronik arşiv sistemi incelenerek gerçekleştirilmiştir. Yapılan
incelemeler neticesinde toplam 321 yüksek lisans ve 81 doktora tezi olmak üzere
toplam 402 çalışamaya rastlanmıştır. Çalışmamız verilerini elde etmek adına
rekreasyon alanında hazırlanan tezlere ulaşmak amacı ile yök elektronik arşiv
sistemi arama kısmına rekreasyon, boş zaman, serbest zaman ve rekreatif anahtar
kelimeleri girilmiştir. Rekreasyon alanında hazırlanan tezlerin; yıllarına,
üniversitelerine, konularına, ana konularına, enstitülerine, erişim
durumlarına, danışman unvanına, yazım diline ve sayfa sayıları dikkate alarak
değerlendirilmiştir. Bu veriler toplanırken aynı kelimelerin kullanıldığı
çalışmalara dikkat edilerek iki defa kullanılmasının önüne geçilmiştir.
Verilerin toplanma işleminde SPSS 24 programı kullanılmıştır. Analizlerin ilk
aşamasında lisansüstü tezlerin genel durumu, yıllara göre dağılımı,
üniversitelere göre dağılımı, konulara ve ana konulara göre dağılımları
incelenmiştir. Sonuç olarak,  Rekreasyonun
12 farklı ana tema etrafında toplanması ve 34 ayrı bölüm bu temalar etrafında
tezler yürütmesi, aslında rekreasyonun çok boyutlu bir bölüm olduğunun ve
birçok alanın rekreasyonu etkilediğini ortaya çıkarmıştır. Rekreasyon ile
ilgili yürütülecek tezlerin veya makalelerin sadece o alanında değil diğer
alanlarda da yapılan çalışmaları dikkate alması ve mümkün olduğunca ortak
çalışmalar yürütülmesi rekreasyonun daha iyi anlaşılacağı ve alana önemli
katkılar sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Arıcı, H. (1997), “Sosyal Bilimler Alanında Bilim Adamı Yetiştirme-Lisansüstü Eğitim”, TÜBA Yayını
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Boş Zaman ve Rekreasyon Araştırmaları
Yazarlar

Harun Ayar

Mustafa Can Koç

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt 5 Özel sayı 1

Kaynak Göster

APA Ayar, H., & Koç, M. C. (2018). 1980-2018 YILLARI ARASI TÜRKİYE’DE REKREASYON ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Sportif Bakış: Spor Ve Eğitim Bilimleri Dergisi96-107.
AMA Ayar H, Koç MC. 1980-2018 YILLARI ARASI TÜRKİYE’DE REKREASYON ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. Published online 01 Aralık 2018:96-107.
Chicago Ayar, Harun, ve Mustafa Can Koç. “1980-2018 YILLARI ARASI TÜRKİYE’DE REKREASYON ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ”. Sportif Bakış: Spor Ve Eğitim Bilimleri Dergisi, Aralık (Aralık 2018), 96-107.
EndNote Ayar H, Koç MC (01 Aralık 2018) 1980-2018 YILLARI ARASI TÜRKİYE’DE REKREASYON ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi 96–107.
IEEE H. Ayar ve M. C. Koç, “1980-2018 YILLARI ARASI TÜRKİYE’DE REKREASYON ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ”, Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, ss. 96–107, Aralık 2018.
ISNAD Ayar, Harun - Koç, Mustafa Can. “1980-2018 YILLARI ARASI TÜRKİYE’DE REKREASYON ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ”. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. Aralık 2018. 96-107.
JAMA Ayar H, Koç MC. 1980-2018 YILLARI ARASI TÜRKİYE’DE REKREASYON ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. 2018;:96–107.
MLA Ayar, Harun ve Mustafa Can Koç. “1980-2018 YILLARI ARASI TÜRKİYE’DE REKREASYON ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ”. Sportif Bakış: Spor Ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 2018, ss. 96-107.
Vancouver Ayar H, Koç MC. 1980-2018 YILLARI ARASI TÜRKİYE’DE REKREASYON ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. 2018:96-107.