Bu araştırma, sosyal bilim
disiplinlerine göre 2005 ve 2018 Sosyal bilgiler dersi öğretim programlarında
yer alan kazanımların hangi disiplinlerle ilgili olduğunu belirlemek amacı ile
yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden
doküman analizi tercih edilmiştir. Verilerin analizi içerik analiziyle
çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen veriler sonucunda, her iki programda da
yer alan kazanımların hem tek disiplin hem de disiplinler arası yaklaşımla yer
verildiği; birçok sosyal bilim disiplinlerinin yer aldığı; tarih ve coğrafya
disiplinlerine ağırlık verildiği; felsefe disiplinine ilişkin kazanımlara yer
verilmediği; antropoloji, arkeoloji ve din bilimi disiplinlerine dair
kazanımlara yeterince yer verilmediği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |