Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

PUBLIC RELATIONS AND IMAGE IN SPORTS MANAGEMENT: A REVIEW ON THE IMPACT OF IMAGE FACTOR ON SPORTS INSTITUTIONS

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 44 - 51, 31.12.2020

Öz

In recent years, it is seen that sports clubs use different arguments to reach more masses. The most important of these arguments are the elements of public relations such as media, image, sponsorship. Public relations is defined as an organizational structure that examines the relations of society and institutions and acts in this direction. While constructing their structures, organizations have nowadays understood the importance of the public relations unit, which deals with the society. In the face of the responsibility given by this importance, the public relations units aims to make important decisions and benefit the structure of the organization in order to create a positive image on individuals and masses. Today's sports clubs apply different studies to reach more fans and audiences. The image perception, which is the leading one of these studies, plays an important role in the recognition of sports clubs. Therefore, sports clubs attach great importance to their image through public relations in order to protect their positions and their existence in the competitive environment. In this context, it is important for institutions to attach importance to recognition and promotion activities and to carry out these activities effectively. While being sensitive to the expectations of the society is generally included in the activities of recognition, the effects of the image factor should not be ignored. In this study, understanding the structure of public relations and the image factor, which has an important effect on the masses, were examined in detail with different dimensions.
Keywords: Public Relations, Image, Sports, Management, Organization

Kaynakça

  • Ak, M. (1998). Müşteri İlişkilerin Hareket Noktası: Müşteri Memnuniyeti ve Ölçüm, Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları.
  • Akoğlu, H. E., & Mutlu, T. O. (2018). Sporun kamu diplomasisi açısından Türkiye’nin imajına etkisi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(2),277-295.
  • Akyurt, H. & Atay, L . (2009). Destinasyonda imaj oluşturma süreci. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1 (1), 1-14.
  • Aydoğan, D. (2018). Halkla İlişkiler. Ş. Esen & A. Aytekin içinde, İşletme Bilimine Giriş (s. 393-420). İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Bakan, Ö. (2004). Kurumsal imaj oluşumunu etkileyen faktörler: İletişim faktörlerinin rolünü belirlemeye yönelik amprik bir çalışma (Doctoral dissertation, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Bal, M. (2012). Çalışan personelin kurumsal imaj oluşumuna etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 219.
  • Başaran İ.,E. (1982). Örgütsel Davranış. Ankara. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Baykasoğlu, A., Dereli, T., Sönmez, A. İ., & Yağcı, E. (2004). İmaj yönetimi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 3-18.
  • Çakto, P., & Görgüt, İ. (2019). Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Gören Öğrencilerin Kariyer Planlama Süreçlerinin İncelenmesi. Uluslararası Spor Bilimleri Öğrenci Çalışmaları, 1(1), 69-80.
  • Çolakoğlu, S., & Çolakoğlu, B. (2005). Dünya basınında Türkiye imajı: Güney Kore örneği. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4(1), 141148.
  • Doğan, İ. (2018). Kurumsal imaj oluşturmada sponsorluk uygulamaları: Vodafone örneği üzerine ampirik bir çalışma (Doctoral dissertation, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Doğu, G. A., & Sunay, H. (2010). Uluslararası İlişkiler ve Spor. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2010, VIII (3) 93-100.
  • Dowling, G. R. (1993). Developing your company image into a corporate asset. Long range planning, 26(2), 101-109.
  • Eroğlu, K. (2013). Hizmet Kalitesi Algısının Kurumsal İmaja Etkisi Üzerine Hizmet Sektöründe Bir Araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(4):29-46.
  • Gemlik, N., & Sığrı, Ü. (2007). Kurum imajı analizi ve bir belediye üzerindeki uygulamanın değerlendirilmesi.
  • Gök, Y. (2016). Türkiye'nin gençlik ve spor alanındaki kamu diplomasisi etkinliği. Yayınlanmış doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Güllüpınar, H. (2010). Seçmen tercihi bakımından aday imajı: Konya 2009 Yerel Seçimleri (Doctoral dissertation, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü).
  • Gürgen, H. (1990). Reklamcılık ve Metin Yazarlığı, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, No:152.
  • Karaköse, S. (2013). Spor Yönetiminde Örgüt Kültürü. Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Yöeticiliği Ana Bilim Dalı, Konya.
  • Kılıç, M., & Aslan, M. (2016). Sovyet Toplumunda Sporun Rolü. Tarih Okulu Dergisi, 9(25), 195-213.
  • Kürkçüoğlu, E. (2014). Kamusal alanlarda imaj çatışması: doğal ve yapay imaj olgusu. Planlama Dergisi, 24(3), 125-130.
  • Mıhçıoğlu, C. (1970). Halkla İlişkiler Nedir. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(4), 91-108.
  • Öğüt, N. (2008). Kurum imajının oluşum sürecinde halkla ilişkilerin rolü üzerine teorik ve uygulamalı bir çalışma (Doctoral dissertation, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Özkan, E. ve Yıldız, S. (2008). Müşteri Sadakati ile Ağızdan Ağıza İletişiminin Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi: Elektronik Eşya Sektöründe Bir Uygulama. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 4:359-381.
  • Öztekin A. (2002). Yönetim Bilimi. Ankara. Siyasal Kitabevi Yayınları. 2002; 65.
  • Polat, S. (2011). Üniversite öğrencilerine göre Kocaeli Üniversitesi’nin örgütsel imajı. Eğitim ve Bilim, 36(160).
  • Sancar, G. (2012). Kamu diplomasisi ve uluslararası halkla ilişkiler. İstanbul: Beta.
  • Türk Dil Kurumu. (2020). İmaj. 10.04.2020 tarihinde https://sozluk.gov.tr/?kelime=KAR%C4%B0YER adresinden
  • Türk Dil Kurumu. (2020). İmaj. 10.04.2020 tarihinde https://sozluk.gov.tr/?kelime=KAR%C4%B0YER adresinden erişilmiştir.

SPOR YÖNETİMİNDE HALKLA İLİŞKİLER VE İMAJ: İMAJ FAKTÖRÜNÜN SPOR KURUMLARINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR DERLEME

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 44 - 51, 31.12.2020

Öz

Son yıllarda spor kulüplerinin daha çok kitleye ulaşabilmek için farklı argümanları kullandıkları görülmektedir. Bu argümanların başında medya, imaj, sponsorluk gibi halkla ilişkilerin unsurları gelmektedir. Halkla ilişkiler toplum ile kurumların ilişkilerini inceleyip bu doğrultuda hareket eden bir organizasyon yapısı olarak tanımlanmaktadır. Örgütler yapılarını inşa ederken toplum ile muhatap olan halkla ilişkiler biriminin önemini günümüzde kavramış bulunmaktalar. Bu önemin verdiği sorumluluk karşısında bireyler ve kitleler üzerinde olumlu imaj yaratmak için halkla ilişkiler birimleri önemli kararlar alıp ve örgütün yapısına fayda sağlamayı amaçlar. Günümüz spor kulüpleri daha çok taraftar ve kitleye ulaşabilmek için farklı çalışmalara başvurmaktadır. Bu çalışmaların başında gelen imaj algısı spor kulüplerinin tanınmasında önemli rol almaktadır. Dolayısıyla spor kulüpleri konumlarını ve rekabet ortamında varlıklarını koruyabilmek için halkla ilişkiler aracılıyla imajlarına büyük ölçüde önem vermektedir. Bu bağlamda, kurumların tanıma ve tanıtma faaliyetlerine önem vermeleri ve bu faaliyetleri etkin bir şekilde yürütmeleri önem taşımaktadır. Toplumun beklentilerine duyarlı olmak, genel olarak tanınma faaliyeti kapsamına girerken, imaj faktörünün etkilerini göz ardı etmemek gerekir. Bu çalışmada, halkla ilişkilerin yapısını anlama ve kitleler üzerinde önemli bir yere sahip olan imaj faktörü farklı boyutlarla ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Halkla İlişkiler, İmaj, Spor, Yönetim, Örgüt,

Kaynakça

  • Ak, M. (1998). Müşteri İlişkilerin Hareket Noktası: Müşteri Memnuniyeti ve Ölçüm, Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları.
  • Akoğlu, H. E., & Mutlu, T. O. (2018). Sporun kamu diplomasisi açısından Türkiye’nin imajına etkisi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(2),277-295.
  • Akyurt, H. & Atay, L . (2009). Destinasyonda imaj oluşturma süreci. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1 (1), 1-14.
  • Aydoğan, D. (2018). Halkla İlişkiler. Ş. Esen & A. Aytekin içinde, İşletme Bilimine Giriş (s. 393-420). İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Bakan, Ö. (2004). Kurumsal imaj oluşumunu etkileyen faktörler: İletişim faktörlerinin rolünü belirlemeye yönelik amprik bir çalışma (Doctoral dissertation, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Bal, M. (2012). Çalışan personelin kurumsal imaj oluşumuna etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 219.
  • Başaran İ.,E. (1982). Örgütsel Davranış. Ankara. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Baykasoğlu, A., Dereli, T., Sönmez, A. İ., & Yağcı, E. (2004). İmaj yönetimi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 3-18.
  • Çakto, P., & Görgüt, İ. (2019). Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Gören Öğrencilerin Kariyer Planlama Süreçlerinin İncelenmesi. Uluslararası Spor Bilimleri Öğrenci Çalışmaları, 1(1), 69-80.
  • Çolakoğlu, S., & Çolakoğlu, B. (2005). Dünya basınında Türkiye imajı: Güney Kore örneği. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4(1), 141148.
  • Doğan, İ. (2018). Kurumsal imaj oluşturmada sponsorluk uygulamaları: Vodafone örneği üzerine ampirik bir çalışma (Doctoral dissertation, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Doğu, G. A., & Sunay, H. (2010). Uluslararası İlişkiler ve Spor. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2010, VIII (3) 93-100.
  • Dowling, G. R. (1993). Developing your company image into a corporate asset. Long range planning, 26(2), 101-109.
  • Eroğlu, K. (2013). Hizmet Kalitesi Algısının Kurumsal İmaja Etkisi Üzerine Hizmet Sektöründe Bir Araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(4):29-46.
  • Gemlik, N., & Sığrı, Ü. (2007). Kurum imajı analizi ve bir belediye üzerindeki uygulamanın değerlendirilmesi.
  • Gök, Y. (2016). Türkiye'nin gençlik ve spor alanındaki kamu diplomasisi etkinliği. Yayınlanmış doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Güllüpınar, H. (2010). Seçmen tercihi bakımından aday imajı: Konya 2009 Yerel Seçimleri (Doctoral dissertation, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü).
  • Gürgen, H. (1990). Reklamcılık ve Metin Yazarlığı, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, No:152.
  • Karaköse, S. (2013). Spor Yönetiminde Örgüt Kültürü. Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Yöeticiliği Ana Bilim Dalı, Konya.
  • Kılıç, M., & Aslan, M. (2016). Sovyet Toplumunda Sporun Rolü. Tarih Okulu Dergisi, 9(25), 195-213.
  • Kürkçüoğlu, E. (2014). Kamusal alanlarda imaj çatışması: doğal ve yapay imaj olgusu. Planlama Dergisi, 24(3), 125-130.
  • Mıhçıoğlu, C. (1970). Halkla İlişkiler Nedir. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(4), 91-108.
  • Öğüt, N. (2008). Kurum imajının oluşum sürecinde halkla ilişkilerin rolü üzerine teorik ve uygulamalı bir çalışma (Doctoral dissertation, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Özkan, E. ve Yıldız, S. (2008). Müşteri Sadakati ile Ağızdan Ağıza İletişiminin Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi: Elektronik Eşya Sektöründe Bir Uygulama. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 4:359-381.
  • Öztekin A. (2002). Yönetim Bilimi. Ankara. Siyasal Kitabevi Yayınları. 2002; 65.
  • Polat, S. (2011). Üniversite öğrencilerine göre Kocaeli Üniversitesi’nin örgütsel imajı. Eğitim ve Bilim, 36(160).
  • Sancar, G. (2012). Kamu diplomasisi ve uluslararası halkla ilişkiler. İstanbul: Beta.
  • Türk Dil Kurumu. (2020). İmaj. 10.04.2020 tarihinde https://sozluk.gov.tr/?kelime=KAR%C4%B0YER adresinden
  • Türk Dil Kurumu. (2020). İmaj. 10.04.2020 tarihinde https://sozluk.gov.tr/?kelime=KAR%C4%B0YER adresinden erişilmiştir.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Derleme Makaleleri
Yazarlar

Piyami Çakto 0000-0002-8675-3753

Betül Altınok 0000-0002-2424-3686

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Kabul Tarihi 27 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çakto, P., & Altınok, B. (2020). SPOR YÖNETİMİNDE HALKLA İLİŞKİLER VE İMAJ: İMAJ FAKTÖRÜNÜN SPOR KURUMLARINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR DERLEME. Spor Ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 2(2), 44-51.

Creative Commons Lisansı

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.