Bu araştırmada Temel Eğitim bölümü birinci sınıfta
öğrenim gören öğretmen adaylarının üniversite yaşamına uyum süreçleri kişisel,
sosyal ve akademik uyum kapsamında incelenmiştir. Bu araştırma ile öğretmen adaylarının üniversite yaşamına
uyum düzeyleri çeşitli değişkenler açısından ele alınırken; uyum sürecinde rol
oynayan unsurların ayrıntılı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda
çalışma karma desende tasarlanmıştır. Elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının üniversite yaşamına uyum
düzeylerinin çok yüksek olmadığı göstermektedir. Bununla birlikte, öğretmen
adaylarının uyum düzeyleri cinsiyet, anabilim dalı ve coğrafi bölgeye göre
anlamlı farklılık göstermezken, genel not ortalamasına göre notu 80-84 puan
aralığında olan öğretmen adaylarının lehine anlamlı farklılık görülmektedir
Üniversite yaşamı akademik uyum sosyal uyum kişisel uyum öğretmen adayı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 |