Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 20 Sayı: 3, 273 - 276, 30.12.2018
https://doi.org/10.15314/tsed.492503

Öz

Kaynakça

  • 1) Ayan S. Kırıkkale ilinde sporun yaygınlaştırılması için uygulanan spor tesis ve politikalarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Kırıkkale Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü. 2002.
  • 2) Bas M, Celik A, Solak N. Spor İşletmelerinde Algılanan Hizmet Kalitesi Üzerine Bir Araştırma. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2017; 2(4): 1-11.
  • 3) Bayraktar B, Sunay H. Türkiye’de Elit Bayan Ve Erkek Voleybolcuların Spora Başlamasına Etki Eden Unsurlar Ve Spordan Beklentileri, Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 2007; 5(2): 63-72.
  • 4) Besirli H. Bireyin Toplumsallaşması Sürecinde Spor, International Journal of Cultural and Social Studies (IntJCSS), June, 2016; 2(1): 25-31.
  • 5) Bingöl A. Spor Merkezlerine Devam Eden Bireylerin Spordan ve Spor Merkezlerinden Beklentilerinin Karşılanma Düzeyleri. Karadeniz Teknik Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. Trabzon, 2010.
  • 6) Burton NW, Turrell G. “Occupation, Hours Worked And Leisuretime Physical Activity”, Preventive Medicine, 2000; 31(6): 673–681.
  • 7) Ceyhun S. Spor işletmelerinde hizmet kalitesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara, 2006.
  • 8) Cronin JJ, and Taylor SA. SERVPERF versus SERVQUAL: Reconciling performance-based and perceptions-minus-expectations measurement of service quality. Journal of Marketing, 1994; 58(1): 125–131.
  • 9) Devecioğlu S, Altıngül O. Spor Teknolojilerinde İnovasyon, 6 th International Advanced Technologies Symposium (IATS’11), 16-18 May 2011, Elazığ, Turkey.
  • 10) Ersöz Y. “Çoklu Beceri Spor Eğitim Programının 7-10 Yaş Grubu Erkek Çocuklarda Motor Gelişime Etkisi”, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2012.
  • 11) Karatas Ö, Yücel AS, Karademir T, Karakaya YE. “Malatya’da Sporun Yaygınlaştırılması Açısından Spor Tesislerinin Yeterlilik Düzeyinin İncelenmesi”, Spor Bilimleri Dergisi Hacettepe J. Of Sport Sciences, 2011; 22 (4): 154–163.
  • 12) Küçük V, Koc H. "Psiko - Sosyal Gelişim Süreci İçerisinde İnsan Ve Spor İlişkisi". Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2015.
  • 13) Parasuraman A, Zeithaml VA and Berry LL. SERVQUAL: A multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality. Journal of Retailing, 1988; 64(1): 12–40.
  • 14) Sevilmis A. Hizmet Odaklı Spor İşletmelerinde Dış Müşteri Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. 2015.
  • 15) Sener G. Reklam Bilgi İşleme Stratejilerinde Cinsiyet Farklılıkları: Seçicilik Hipotezi Çerçevesinde Reklam Tepkisine Yönelik Deneysel Bir Çalışma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Eskişehir, 2015.
  • 16) Sener HY & Behdioğlu S. Müşteri sadakati oluşturmada müşterinin algıladığı değer, memnuniyet ve rakip işletmeye geçme maliyeti: Bir spor merkezinde istatiksel uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2013; 30, 165-180.
  • 17) Theodorakis N, Alexandris K, Rodriguez S. “Measuring Customer Satisfaction in the Context of Health Clubs in Portugal”, International Sports Journal, 2003; 3, 44-54.
  • 18) Valarie A. ZeithamI, Leonard L Berry A. Parasuraman The Behavioral Consequences of Service QualityJournal of Marketing, 1996; 4 (60): 31-46.
  • 19) Zeithaml VA, Berry LL and Parasuraman A. ``The behavioral consequences of service quality'', Journal of Marketing, 1996; Vol. 60, pp. 31-46.

Investıgatıon of The Expectatıons From Sports And Sports Centers For Dıfferent Varıables

Yıl 2018, Cilt: 20 Sayı: 3, 273 - 276, 30.12.2018
https://doi.org/10.15314/tsed.492503

Öz

The
study was carried out at a special sports center in Konya. The subjects were
209 women and 274 men, totally 483 of whom were active in any of these sport
centers and participated voluntarily in our study. 
Data
in the study is obtained from “the Level of Expectation Level Scale of the
Sports Centers” developed by Bingöl (2010). After obtaining information about
the age, gender and duration of the sport before the scale application, “the
Level of Expectation of Expectations from Sports Centers “ is applied to the
same subjects. With this scale, it has been tried to determine the levels of expectations
for physical development, personality development and health by means of sports
and sports centers. 5-point Likert Scale was used for the scale consisting of
18 questions. Scale items were given with “1: Strongly Disagree, 2: Disagree,
3: Less Agree, 4: Agree,  5: Strongly Agree”
options. According
to the results of the study, the level of fulfillment of expectations in sports
and sports centers was not significantly differentiated according to age (F(3-482)=1,220;
P>0,05), In comparison with gender, it was seen that the level of meeting
the expectations of male participants was higher than that of women (t(458)=
-3,334; P<0,05). In addition, it was concluded that the rate of meeting the
expectation levels of sportsmen who use gyms for 1-6 months is higher than
those who use gyms for 1-3 years. (F(4-482)=3,107; P<0,05).

Kaynakça

  • 1) Ayan S. Kırıkkale ilinde sporun yaygınlaştırılması için uygulanan spor tesis ve politikalarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Kırıkkale Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü. 2002.
  • 2) Bas M, Celik A, Solak N. Spor İşletmelerinde Algılanan Hizmet Kalitesi Üzerine Bir Araştırma. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2017; 2(4): 1-11.
  • 3) Bayraktar B, Sunay H. Türkiye’de Elit Bayan Ve Erkek Voleybolcuların Spora Başlamasına Etki Eden Unsurlar Ve Spordan Beklentileri, Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 2007; 5(2): 63-72.
  • 4) Besirli H. Bireyin Toplumsallaşması Sürecinde Spor, International Journal of Cultural and Social Studies (IntJCSS), June, 2016; 2(1): 25-31.
  • 5) Bingöl A. Spor Merkezlerine Devam Eden Bireylerin Spordan ve Spor Merkezlerinden Beklentilerinin Karşılanma Düzeyleri. Karadeniz Teknik Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. Trabzon, 2010.
  • 6) Burton NW, Turrell G. “Occupation, Hours Worked And Leisuretime Physical Activity”, Preventive Medicine, 2000; 31(6): 673–681.
  • 7) Ceyhun S. Spor işletmelerinde hizmet kalitesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara, 2006.
  • 8) Cronin JJ, and Taylor SA. SERVPERF versus SERVQUAL: Reconciling performance-based and perceptions-minus-expectations measurement of service quality. Journal of Marketing, 1994; 58(1): 125–131.
  • 9) Devecioğlu S, Altıngül O. Spor Teknolojilerinde İnovasyon, 6 th International Advanced Technologies Symposium (IATS’11), 16-18 May 2011, Elazığ, Turkey.
  • 10) Ersöz Y. “Çoklu Beceri Spor Eğitim Programının 7-10 Yaş Grubu Erkek Çocuklarda Motor Gelişime Etkisi”, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2012.
  • 11) Karatas Ö, Yücel AS, Karademir T, Karakaya YE. “Malatya’da Sporun Yaygınlaştırılması Açısından Spor Tesislerinin Yeterlilik Düzeyinin İncelenmesi”, Spor Bilimleri Dergisi Hacettepe J. Of Sport Sciences, 2011; 22 (4): 154–163.
  • 12) Küçük V, Koc H. "Psiko - Sosyal Gelişim Süreci İçerisinde İnsan Ve Spor İlişkisi". Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2015.
  • 13) Parasuraman A, Zeithaml VA and Berry LL. SERVQUAL: A multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality. Journal of Retailing, 1988; 64(1): 12–40.
  • 14) Sevilmis A. Hizmet Odaklı Spor İşletmelerinde Dış Müşteri Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. 2015.
  • 15) Sener G. Reklam Bilgi İşleme Stratejilerinde Cinsiyet Farklılıkları: Seçicilik Hipotezi Çerçevesinde Reklam Tepkisine Yönelik Deneysel Bir Çalışma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Eskişehir, 2015.
  • 16) Sener HY & Behdioğlu S. Müşteri sadakati oluşturmada müşterinin algıladığı değer, memnuniyet ve rakip işletmeye geçme maliyeti: Bir spor merkezinde istatiksel uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2013; 30, 165-180.
  • 17) Theodorakis N, Alexandris K, Rodriguez S. “Measuring Customer Satisfaction in the Context of Health Clubs in Portugal”, International Sports Journal, 2003; 3, 44-54.
  • 18) Valarie A. ZeithamI, Leonard L Berry A. Parasuraman The Behavioral Consequences of Service QualityJournal of Marketing, 1996; 4 (60): 31-46.
  • 19) Zeithaml VA, Berry LL and Parasuraman A. ``The behavioral consequences of service quality'', Journal of Marketing, 1996; Vol. 60, pp. 31-46.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makeleler
Yazarlar

Erdal Tasgın

Nazlı Deniz Öz Bu kişi benim

Ferhat Üstün

Metin Özlü

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Kabul Tarihi 12 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Tasgın, E., Öz, N. D., Üstün, F., Özlü, M. (2018). Investıgatıon of The Expectatıons From Sports And Sports Centers For Dıfferent Varıables. Turkish Journal of Sport and Exercise, 20(3), 273-276. https://doi.org/10.15314/tsed.492503
AMA Tasgın E, Öz ND, Üstün F, Özlü M. Investıgatıon of The Expectatıons From Sports And Sports Centers For Dıfferent Varıables. Turk J Sport Exe. Aralık 2018;20(3):273-276. doi:10.15314/tsed.492503
Chicago Tasgın, Erdal, Nazlı Deniz Öz, Ferhat Üstün, ve Metin Özlü. “Investıgatıon of The Expectatıons From Sports And Sports Centers For Dıfferent Varıables”. Turkish Journal of Sport and Exercise 20, sy. 3 (Aralık 2018): 273-76. https://doi.org/10.15314/tsed.492503.
EndNote Tasgın E, Öz ND, Üstün F, Özlü M (01 Aralık 2018) Investıgatıon of The Expectatıons From Sports And Sports Centers For Dıfferent Varıables. Turkish Journal of Sport and Exercise 20 3 273–276.
IEEE E. Tasgın, N. D. Öz, F. Üstün, ve M. Özlü, “Investıgatıon of The Expectatıons From Sports And Sports Centers For Dıfferent Varıables”, Turk J Sport Exe, c. 20, sy. 3, ss. 273–276, 2018, doi: 10.15314/tsed.492503.
ISNAD Tasgın, Erdal vd. “Investıgatıon of The Expectatıons From Sports And Sports Centers For Dıfferent Varıables”. Turkish Journal of Sport and Exercise 20/3 (Aralık 2018), 273-276. https://doi.org/10.15314/tsed.492503.
JAMA Tasgın E, Öz ND, Üstün F, Özlü M. Investıgatıon of The Expectatıons From Sports And Sports Centers For Dıfferent Varıables. Turk J Sport Exe. 2018;20:273–276.
MLA Tasgın, Erdal vd. “Investıgatıon of The Expectatıons From Sports And Sports Centers For Dıfferent Varıables”. Turkish Journal of Sport and Exercise, c. 20, sy. 3, 2018, ss. 273-6, doi:10.15314/tsed.492503.
Vancouver Tasgın E, Öz ND, Üstün F, Özlü M. Investıgatıon of The Expectatıons From Sports And Sports Centers For Dıfferent Varıables. Turk J Sport Exe. 2018;20(3):273-6.
Türk Spor ve Egzersiz Dergisi (TJSE) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.