Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION ADOLESCENT’S PERSONALITY TRAITS AND RELATIONSHIP BETWEEN ENVIRONMENTAL ATTITUDE

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 3, 185 - 194, 27.12.2016

Öz

Although rapidly developing technology offers lots of opportunities, it also holds the

elements that threaten the environment, community and individual. There is a need for researching individuals'

attitudes in order to arouse awareness. The individuals taking part in education and training process in the secondary

education institutions are the members of community of next decades at the macro level. Identifying individuals'

attitudes towards the environment can offer opportunities of making developer interventions in both education and

training processes. Developing environmental consciousness, sensitivity and awareness in adolescents and

identifying emotional, ideational and behavioral elements of their attitudes on account of environment can offer

instructive opportunities for structuring the future. In structuring this process, effective steps can be taken in

transforming the knowledge into skill and the feeling and thought into behavior. In the research, the Form, in which

Environmental Attitudes Scale developed by Uzun and Saglam (2006), adaptation from Atak (2013) ten item

inventory, and individualistic determiners relating to the environment took place, was used. SPSS statistic program

was utilized in data analysis by using descriptive statistic techniques. In the research, the result has been reached

womens are generally inclined more than mens about environmental sensitivity and joining a project about

environment and about this subjects womens are more sensitive and more willing than mens. Who is qualified itself

high consciousness and extrovert, on this persons the result has been reached environmental sensitivity is higher

than other persons.

Kaynakça

  • Armağan, F. Ö. (2006). İlköğretim 7–8. sınıf öğrencilerinin çevre eğitimi ile ilgili bilgi
  • düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

ERGENLERİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ VE ÇEVRESEL TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 3, 185 - 194, 27.12.2016

Öz

Sosyal Hızla gelişen teknoloji, yaşamı kolaylaştıran pek çok fırsatlar sunmasına rağmen çevreyi,

toplumu ve bireyi tehdit eden öğeleri de barındırmaktadır. Çevreye duyarlılık geliştirmek çevre sorunlarına ilişkin

farkındalıkla yakından ilişkilidir. Farkındalığın geliştirilebilmesi için bireylerin tutumlarının irdelenmesine

gereksinim vardır. Orta öğretim kurumlarında eğitim öğretim sürecinde bulunan bireyler makro düzeyde

önümüzdeki on yılların toplumunun üyeleridir. Bireylerin çevreye yönelik tutumlarının belirlenmesi hem eğitim

hem de öğretim sürecinde geliştirici müdahaleler yapma fırsatlarını sunabilir. Ergenlerin çevreye ilişkin bilinçlilik,

duyarlılık ve farkındalıklarının geliştirebilmesi çevre konusunda tutumlarının duygu, düşünce ve davranışsal

öğelerinin belirlenmesi geleceğin yapılandırılması için yol gösterici fırsatları sunabilir. Bu sürecin

yapılandırılmasında bilgilerin beceriye; duygu ve düşüncelerin davranışa dönüştürülmesinde etkili adımlar atılabilir.

Araştırmada, ergenlerin çevreye yönelik tutumları ve tutumlarını belirleyen faktörleri belirlemek için Uzun ve

Sağlam (2006) tarafından geliştirilen Çevresel Tutum Ölçeği, uyarlanması Atak (2013) tarafından yapılan On-

Maddeli Kişilik Ölçeği ve çevreye ilişkin bireysel belirleyicilerin yer aldığı Form kullanılmıştır. Verilerin analizinde

betimsel istatistik teknikleri kullanılarak SPSS istatistik programından yararlanılmıştır. Araştırmada; çevresel

duyarlılık, çevreyle ilişkili bir projede görev alma ve ilgili kurum / kuruluşlarla işbirliği yapma konusunda genel

anlamda kadınların erkeklere göre daha duyarlı ve istekli oldukları, kendini sorumluluk bilinci yüksek ve dışadönük

olarak algılayan bireylerin çevresel duyarlılıklarının daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Armağan, F. Ö. (2006). İlköğretim 7–8. sınıf öğrencilerinin çevre eğitimi ile ilgili bilgi
  • düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Articles
Yazarlar

Azmi Bayram İlbay

Hakan Sarıçam

Levent Göller Bu kişi benim

Yakup Yiğit Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA İlbay, A. B., Sarıçam, H., Göller, L., Yiğit, Y. (2016). ERGENLERİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ VE ÇEVRESEL TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER. Uluslararası Eğitim Bilim Ve Teknoloji Dergisi, 2(3), 185-194.
e-ISSN: 2458-8628