Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Deprem Sonrası Eğlence Amaçlı Spor Kaynaklı İyilik Hallerinin Belirli değişkenler Doğrultusunda Belirlenmesi

Yıl 2023, Cilt: 2 Sayı: 3, 107 - 117, 26.10.2023

Öz

Amaç: Bu çalışma Üniversite öğrencilerinin deprem sonrası eğlence amaçlı spor kaynaklı iyilik hallerinin belirli değişkenler doğrultusunda belirlemesi amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Araştırmada ilgili verilerin toplanması için kullanılan anket iki kısımdan oluşmuştur. Birinci kısımda demografik bilgiler, ikinci kısımda Pi L-L, vd., (2022) tarafından geliştirilen Koç (2022) tarafından Türkçe uyarlaması yapılan Rekreasyonel Spor İyi Oluş Ölçeği oluşturmuştur. İstatistiksel açıdan, frekans ve yüzde hesaplamaları, güvenirlik katsayısı hesaplamaları ve Manova analizi yapılmıştır.
Bulgular: Araştırma bulgularında katılımcıların cinsiyet, sınıf düzeyi ve fakülte değişkenlerinde anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir (p<0.05) .
Sonuç: Sonuç olarak katılımcıların rekreasyonel iyi oluş düzeyleri genel olarak orta düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Pi, L. L., Chang, C. M. and Lin, HH. (2022). Development and Validation of Recreational Sport Well-Being Scale. International Journal of Environmental Research and Public Health,19(14), 8764.
  • Koç, M. C. (2022). Rekreasyonel Spor İyi Oluş Ölçeği (Rsioö) Türkçe Versiyonu: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Journal of Recreation and Tourism Research, 9(4), 86-97.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. Ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. (18. Baskı) Ankara: Pegem Akademi.
  • Erkmen-Hadi, G., Balcı-Şen, M. Ve Havuz, Y. (2022) Üniversite Öğrencilerinin Öznel İyi Oluşlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Türk Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 13-20.
  • Kırtepe, A. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyonel Aktivitelere Katılımına Engel Olan Unsurl. Journal Of Turkish Studies. 13. 901-910. 10.7827/Turkishstudies.14142.
  • Kurtipek, S., Güngör, N. Ve Ayyıldız Durhan, T. (2022). Rekreasyonel Faydanın Açıklanmasında Bilinçli Farkındalığın Rolüthe Role Of Mindfullness İn Explaining Recreational Benefit. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi. 5. 10.38021/Asbid.1199206. Elmas, L. , Yüceant, M. , Ünlü, H. Ve Bahadır, Z. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeyleri İle Psikolojik İyi Oluş Durumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi . Sportive , 4 (1) , 1-17
  • Ayhan, R. , Akay, B. , Öçalan, M. ve Orhan, R. (2022). Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyon Fayda Düzeyleri İle Akademik Öz-Yeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi . Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi , 7 (3) , 258-276 . Doı: 10.31680/Gaunjss.1146884
  • Sevin H. ve Şen K. (2019). Öğretmenlerin Rekreasyon Aktivitelerine Katılım Düzeyleri İle Yaşam Mutluluğu Ve İş Performansları Arasındaki İlişki. Dini Araştırmalar, 22(55), 213 - 232. 10.15745/Da.564201
  • Kızılkoca, M. (2023). Üniversite Öğrencilerinin Aile Aidiyeti Ve Rekreasyon Deneyim Tercihlerinin İncelenmesi . Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi , 6 (2) , 612-624 . Doı: 10.38021/Asbid.1249836
  • Bölükbaş, S. ve Büyükipekci, S. (2020). Kop Bölgesi Üniversiteleri Turizm Fakültesi Öğrencilerinin Boş Zaman Faaliyetlerine Bakış Açılarının İncelenmesi . Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi , 23 (1) , 341-357 . Doı: 10.29249/Selcuksbmyd.691936
  • Doğru, N. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Psikolojik İyi Oluş Düzeylerinin Stres, Stresle Başa Çıkma Tarzları Ve Sosyal Destek Değişkenleri Bakımından İncelenmesi/An İnvestigation Of Psychological Well-Being, Stress, Coping And Social Support Of University Students.
  • Gümüşay, M., Koç, M. C. ve Turhan, M. (2023). Kick Boks Sporcularının Rekreasyonel Spor İyi Oluş Düzeylerinin İncelenmesi. International Sport Science Student Studies Journal, 5(1), 46-59.
  • Kuyulu, İ. (2022). Lise Öğrencilerinin Rekreatif Faaliyetlere Katılım Motivasyonları Ve Engelleri İle Mental İyi Oluşları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 5(Özel Sayı 2), 1111-1124.
  • Soybali, H., Kabakulak, A. ve Başar, B. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Kişilik Özelliklerinin Rekreasyon Faaliyetlerine Katılım Düzeyi Üzerindeki Etkisi: Afyon Kocatepe Üniversitesi Örneği. 7. 107-134. 10.31771/Jrtr.2020.57.
  • Polat, C. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyonel Etkinliklere Katılım Engellerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi (Kütahya İli Örneği) (Master's Thesis, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi/Sağlık Bilimleri Enstitüsü).
  • Yavuz, Ü. Ve İlhan, El. (2023). Spor Yapmak Ve Psikolojik İyi Oluş: Üniversite Öğrencileri Profili. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 28(1), 1-7.
  • Balcı, V. Ve İlhan, A. (2006). Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Rekreatif Etkinliklere Katılım Düzeylerinin Belirlenmesi. Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi. 011-018. 10.1501/Sporm_0000000117.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor ve Rekreasyon
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gamze Ünaldı 0000-0001-7412-6798

Erken Görünüm Tarihi 24 Ekim 2023
Yayımlanma Tarihi 26 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ünaldı, G. (2023). Üniversite Öğrencilerinin Deprem Sonrası Eğlence Amaçlı Spor Kaynaklı İyilik Hallerinin Belirli değişkenler Doğrultusunda Belirlenmesi. Yalova Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(3), 107-117.