Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 41 Sayı: 4, 734 - 738, 31.12.2019
https://doi.org/10.7197/cmj.vi.599717

Öz

Kaynakça

  • World health organization. Child maltreatment. https://www.who.int/en/news-room/fact-sheets/detail/child-maltreatment. Erişim tarihi:9.07.2019.
  • T.C Milli Eğitim Bakanlığı. Aile ve Tüketici hizmetleri. İhmal ve istismar. Çocuk istismar ve ihmali. Ankara. p 4-5.
  • Marcdante KJ, Kliegman RM. Çocuk istismarı ve ihmali. Yurdakök M, çev.ed. Nelson Pediatrinin Temelleri. 7. Baskı. Ankara: Güneş Tıp Kitabevleri; 2017.p70-75.
  • Yılmaz EB. Çocuk istismarının önlenmesinde kullanılan programlar ve özellikleri. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 2013;16 (4):255-259.
  • İnsan hakları derneği. 2018 Türkiye insan hakları ihlalleri bilançosu. file:///C:/Users/qwerty/Desktop/%C3%87OCUK%20%C4%B0ST%C4%B0SMAR/2018IHDYillikRapor_Bilanco%20kaynak%204.pdf. erişim tarihi:09.07.2019
  • İnsan hakları derneği. Çocuk İstismarı ve İhmali: Tanımlar ve Göstergeler. Çocuk İhmali ve İstismarını Önleme öğretmenler ve aileler için eğitim kılavuzu. Ankara: Berkay ofset. Aralık 2008.p 3-23.
  • Özgür G, Yörükoğlu G, Arabacı LB. Lise Öğrencilerinin Şiddet Algıları, Şiddet Eğilim Düzeyleri ve Etkileyen Faktörler. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi 2011;2(2):53-60.
  • Bağla AG, Arıkan M, Kılıç RÖ, Orulluoğlu F, Kuyucu İ, Özğan M ve diğerleri. Sağlık çalışanları, öğretmenler ve üniversite 1. sınıf öğrencilerinin çocuk istismarı ve ihmali ile ilgili bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi. Balıkesir sağlık bilimleri dergisi 2017; 6(1): 1-10.
  • Türk ceza kanunu. (2004). T.C Resmi Gazete, 25611, 2/10/2004
  • T.C. Aile ve sosyal politikalar bakanlığı. Çocuk hizmetleri genel müdürlüğü. Cinsel İstismar Mağduru Çocuklarla İlgili Adli Süreç. Çocuk Bakım Kuruluşlarında Çalışan Personele Yönelik İstismar ile mücadele rehber kitapçığı. p17
  • Sağır M, Gözler A. Sınıf Öğretmenlerinin Çocuk İstismarı ve İhmaline Yönelik Görüşleri ve Farkındalık Düzeyleri. OPUS-Türkiye Sosyal Politika ve Çalışma Hayatı Araştırmaları Dergisi 2013 Aralık; 3(5): 67-102
  • Ahu Kürklü (2011). Öğretmenlerin çocuk istismarı ve ihmaline yönelik farkındalık düzeyleri. Yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon.
  • Dilsiz H, Mağden D. Öğretmenlerin çocuk istismar ve ihmali konusunda bilgi ve risk tanıma düzeylerinin tespit edilmesi. Hacettepe Unıversity Faculty of Health Sciences Journal 2015; 1 ( No Suppl2): 678-694.
  • Yıldız Y, Kaçar M, Albayrak E , Çalaboğlu T, Çakmak S, Bayraktar T. Çocuk İhmali ve İstismarı Hakkında İlköğretim Öğretmenlerinin Bilgi Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Van Tıp Dergisi 2017; 24(4): 303-309

Knowledge and opinions of child development vocational school students about child neglect and abuse

Yıl 2019, Cilt: 41 Sayı: 4, 734 - 738, 31.12.2019
https://doi.org/10.7197/cmj.vi.599717

Öz

Objective: This study was
planned in an attempted to find out knowledge
and opinions about child neglect and abuse of child development vocational
school students who has an important role in the
care of 0-6 age group children, and to create an awareness in this field.

Method: Our descriptive type study’s sample was formed by 197 Tokat Gaziosmanpaşa
University Child Development Vocational School Students. To obtain the data survey form was applied to the
students in the classroom in break time between courses. 7 students who were
not present in the class were excluded from the study were excluded from the
study. In order to data analysis number, percentage, mean, standard deviation
and chi-square test were used.

Results: Regarding 190
students who participated in the study, 188 were female and 2 were male. 9.5%
of the students (n: 18) stated that they had been subjected of violence, 13.8%
of (n: 26) stated that they were exposed to neglect.
20 students (10.5%) received formal training in neglect and abuse. 93.1% (n:
175) of the students stated that they had to report child neglect and abuse
according to the law, 88.6% (n: 164) of stated that they should report in
accordance with the policies of Ministry of National Education, 95.8% (n: 181)
stated that they were responsible for moral reporting.
When they detect
neglect or abuse, 47.3% (n: 88) think that they should report it to Social
Services and 39.2% (n: 73) think that they should report it to the Security
Directorate. The rate of those who think they can recognize physical abuse
symptoms is 29.1% (n: 55). 94.1% of the students (n: 176) stated that they
needed more information about this subject.







Conclusions: As a result of our study, we found that child development students did not
have sufficient knowledge about child neglect and abuse. To increase knowledge
level and awareness of child developers who having close contact with children
changes in the education program should be planned, and abuse and neglect
should be included in the curriculum. 

Kaynakça

  • World health organization. Child maltreatment. https://www.who.int/en/news-room/fact-sheets/detail/child-maltreatment. Erişim tarihi:9.07.2019.
  • T.C Milli Eğitim Bakanlığı. Aile ve Tüketici hizmetleri. İhmal ve istismar. Çocuk istismar ve ihmali. Ankara. p 4-5.
  • Marcdante KJ, Kliegman RM. Çocuk istismarı ve ihmali. Yurdakök M, çev.ed. Nelson Pediatrinin Temelleri. 7. Baskı. Ankara: Güneş Tıp Kitabevleri; 2017.p70-75.
  • Yılmaz EB. Çocuk istismarının önlenmesinde kullanılan programlar ve özellikleri. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 2013;16 (4):255-259.
  • İnsan hakları derneği. 2018 Türkiye insan hakları ihlalleri bilançosu. file:///C:/Users/qwerty/Desktop/%C3%87OCUK%20%C4%B0ST%C4%B0SMAR/2018IHDYillikRapor_Bilanco%20kaynak%204.pdf. erişim tarihi:09.07.2019
  • İnsan hakları derneği. Çocuk İstismarı ve İhmali: Tanımlar ve Göstergeler. Çocuk İhmali ve İstismarını Önleme öğretmenler ve aileler için eğitim kılavuzu. Ankara: Berkay ofset. Aralık 2008.p 3-23.
  • Özgür G, Yörükoğlu G, Arabacı LB. Lise Öğrencilerinin Şiddet Algıları, Şiddet Eğilim Düzeyleri ve Etkileyen Faktörler. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi 2011;2(2):53-60.
  • Bağla AG, Arıkan M, Kılıç RÖ, Orulluoğlu F, Kuyucu İ, Özğan M ve diğerleri. Sağlık çalışanları, öğretmenler ve üniversite 1. sınıf öğrencilerinin çocuk istismarı ve ihmali ile ilgili bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi. Balıkesir sağlık bilimleri dergisi 2017; 6(1): 1-10.
  • Türk ceza kanunu. (2004). T.C Resmi Gazete, 25611, 2/10/2004
  • T.C. Aile ve sosyal politikalar bakanlığı. Çocuk hizmetleri genel müdürlüğü. Cinsel İstismar Mağduru Çocuklarla İlgili Adli Süreç. Çocuk Bakım Kuruluşlarında Çalışan Personele Yönelik İstismar ile mücadele rehber kitapçığı. p17
  • Sağır M, Gözler A. Sınıf Öğretmenlerinin Çocuk İstismarı ve İhmaline Yönelik Görüşleri ve Farkındalık Düzeyleri. OPUS-Türkiye Sosyal Politika ve Çalışma Hayatı Araştırmaları Dergisi 2013 Aralık; 3(5): 67-102
  • Ahu Kürklü (2011). Öğretmenlerin çocuk istismarı ve ihmaline yönelik farkındalık düzeyleri. Yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon.
  • Dilsiz H, Mağden D. Öğretmenlerin çocuk istismar ve ihmali konusunda bilgi ve risk tanıma düzeylerinin tespit edilmesi. Hacettepe Unıversity Faculty of Health Sciences Journal 2015; 1 ( No Suppl2): 678-694.
  • Yıldız Y, Kaçar M, Albayrak E , Çalaboğlu T, Çakmak S, Bayraktar T. Çocuk İhmali ve İstismarı Hakkında İlköğretim Öğretmenlerinin Bilgi Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Van Tıp Dergisi 2017; 24(4): 303-309
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Medical Science Research Makaleler
Yazarlar

Nagihan Yıldız Çeltek 0000-0003-2145-9825

Gülseren Oktay 0000-0002-2020-6503

Ufuk Ünlü 0000-0001-7995-0866

Osman Demir 0000-0002-1322-2716

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Kabul Tarihi 31 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019Cilt: 41 Sayı: 4

Kaynak Göster

AMA Yıldız Çeltek N, Oktay G, Ünlü U, Demir O. Knowledge and opinions of child development vocational school students about child neglect and abuse. CMJ. Aralık 2019;41(4):734-738. doi:10.7197/cmj.vi.599717