Abstract
Aim. It is targeted to analyze burnout that cause various problems in individual and institutional sense on health professionals constituted of doctor, nurse and allied health professionals (such as laboratory assistant, technician). Methods. Data has been received by filling a form which include Maslach Burnout Inventory (MBI) and socio-demographic variables on totally 180 health professionals who are employed in Sivas Numune Hospital. Results. In our study, MBI mean scores of nurses when compared to doctors, amongst staff who work 9 hours or more when compared to staff who work 8 hours or less, in health professionals who had training in levels of secondary education and associate degree when compared to staff who had training in masters degree level, on women when compared to men and health professionals who are under 34-group of age when compared to over 45-group of age has been found significantly high in terms of emotional burnout score. In singles, individual success scores has been found meaningfully high when compared to married ones. Besides, in evaluations implemented according to years of labour and having children it is seen that there exist no significant difference. Conclusion. As a result of our study it is viewed that burnout is seen frequently in health professionals. In medical institutions, as well as satisfaction of the patient it is recommended to deal with problems of employees also and work out a solution.
Keywords: Burnout, health professionals, state hospital
Özet
Amaç. Bireysel ve kurumsal anlamda çeşitli sorunlara yol açan tükenmişliğin doktor, hemşire ve yardımcı sağlık personelinden (laborant, teknisyen gibi) oluşan sağlık çalışanlarında incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem. Veriler Sivas Numune Hastanesi'nde çalışan toplam 180 sağlık çalışanında Maslach Tükenmişlik Ölçeği (MTÖ) ve sosyodemografik değişkenleri içeren bir form doldurularak elde edildi. Bulgular. Çalışmamızda duygusal tükenme puanı açısından hemşirelerin puanı doktorlara göre, 9 saat ve üzeri çalışanlarda 8 saat ve daha az çalışanlara göre, ortaöğretim ve ön lisans düzeyinde eğitim alanların yüksek lisans düzeyinde eğitim alanlara göre, kadınların erkeklere göre ve 34 yaş altı yaş grubunun 45 yaş üstü grubuna göre anlamlı derecede yüksek bulunmuştur. Kişisel başarı puanları bekarlarda evlilere göre anlamlı derecede yüksek bulunmuştur. Çocuk sahibi olmalarına ve çalışma yıllarına göre yapılan değerlendirmelerde ise gruplar arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Sonuç. Çalışmamızın sonucunda tükenmişlik sağlık çalışanlarında sık olarak görülmüştür. Sağlık kurumlarında hasta memnuniyetinin yanı sıra, çalışanlarının sorunlarıyla da ilgilenilmesi ve çözüm üretilmesi önerilir.
Anahtar sözcükler: Tükenmişlik, sağlık personeli, devlet hastanesi
Amaç. Bireysel ve kurumsal anlamda çeşitli sorunlara yol açan tükenmişliğin doktor, hemşire ve yardımcı sağlık personelinden (laborant, teknisyen gibi) oluşan sağlık çalışanlarında incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem. Veriler Sivas Numune Hastanesi’nde çalışan toplam 180 sağlık çalışanında Maslach Tükenmişlik Ölçeği (MTÖ) ve sosyodemografik değişkenleri içeren bir form doldurularak elde edildi. Bulgular. Çalışmamızda duygusal tükenme puanı açısından hemşirelerin puanı doktorlara göre, 9 saat ve üzeri çalışanlarda 8 saat ve daha az çalışanlara göre, ortaöğretim ve ön lisans düzeyinde eğitim alanların yüksek lisans düzeyinde eğitim alanlara göre, kadınların erkeklere göre ve 34 yaş altı yaş grubunun 45 yaş üstü grubuna göre anlamlı derecede yüksek bulunmuştur. Kişisel başarı puanları bekarlarda evlilere göre anlamlı derecede yüksek bulunmuştur. Çocuk sahibi olmalarına ve çalışma yıllarına göre yapılan değerlendirmelerde ise gruplar arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Sonuç. Çalışmamızın sonucunda tükenmişlik sağlık çalışanlarında sık olarak görülmüştür. Sağlık kurumlarında hasta memnuniyetinin yanı sıra, çalışanlarının sorunlarıyla da ilgilenilmesi ve çözüm üretilmesi önerilir
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Basic Science Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 14, 2011 |
Published in Issue | Year 2011Volume: 33 Issue: 1 |