Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The ideas of students about neuroanatomy lesson at Sivas Cumhuriyet University Dentistry Faculty; analysis of the feedbacks

Yıl 2019, , 472 - 476, 30.09.2019
https://doi.org/10.7197/cmj.vi.626384

Öz

Objective: In order to improve the quality of medical
education, it is essential to learn the students' opinions about the lectures
through surveys. For this reason, a questionnaire was applied to the 2nd and
3rd-year students of Dentistry students of Sivas Cumhuriyet University

Method: The study included 150 volunteer students
(88 females and 62 males) who accepted to answer the questionnaire questions. A
questionnaire consisting of 14 questions was applied to the students. The
answers to the questionnaire questions were evaluated by using SPSS 23.0
program.

Results: 48% of the
students stated that the neuroanatomy course should be taught in the first
semester of the second year, and 54% stated that the neurophysiology course
should be taught before the neuroanatomy course. While 45.3% of the students
found the course content sufficient, 42.7% stated that it should be added to
the curriculum in the clinical anatomy course. In addition, 14.7% of the
students think that high-class size makes it challenging to learn practical
courses such as neuroanatomy.







Conclusions: The feedback from
the students shows that given the current content of the neuroanatomy course,
it is more efficient to give the course in the second grade. In addition to the
neuroanatomy course, the inclusion of neurophysiology and clinical anatomy
courses in the curriculum will facilitate learning and be beneficial in
improving the quality of education.

Kaynakça

  • 1. ÇİMEN, MEHMET . ANATOMİ. ÖZ EMEK MATBAASI ,2.BASKI, SİVAS, 2017
  • 2. ILGAZ, Hasan Barış. TEMEL NÖROANATOMİ EĞİTİMİNDE FİBRİL DİSEKSİYON, TRAKTOGRAFİ, MİKROSKOBİK ANATOMİ VE PLASTİNASYON TEKNİKLERİNİN BİRLİKTE KULLANIM MODELİ OLUŞTURULMASI. DOKTORA TEZİ, HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, ANKARA, 2018
  • TUYGAR, Şeyda Ferah. TIP FAKÜLTELERİNDE MEZUNİYET ÖNCESİ ANATOMİ EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ GERİBİLDİRİMLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. YÜKSEK LİSANS TEZİ, BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ, SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, BALIKESİR, 2014
  • OTAĞ İ, OTAĞ A. İnsan Anatomisi Ve Fizyolojisi Eğitimi Üzerine Öğrenci Görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education-CIJE e–ISSN: 2147-1606 Vol 2 (3), 2013, pp. 39-45
  • Sarıkaya Ö, Gülpınar MA, Keklik D, Kalaça S. Öğrencilerin Sesini Dinlemek: Eğitimin Öğrenciler Tarafından Değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası Sayı: 9 Ekim 2002
  • DİŞHEKİMLİĞİ EĞİTİMİNDE MEVCUT DURUM VE SORUNLAR ARAŞTIRMASI. TÜRK DİŞHEKİMLERİ BİRLİĞİ YAYINLARI, ARAŞTIRMA DİZİSİ 5, HAZİRAN 2008
  • 7. Uygur R, Çağlar V, Topçu B, Aktaş S, Özen OA. The Assessment of the Students’ Opinions about Anatomy Education Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Int J Basic Clin Med 2013;1(2)94-106
  • Acuner AM, Yalçın M, Ersoy M, Tekdemir İ, Ersoy F. ANKARA ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRETME-ÖĞRENME SÜRECİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. ANKAR A ÜNİVERSİTES İ TIP FAKÜLTESİ MECMUAS I Cilt 52, Sayı 4, 1999 pp. 211-218
  • 9. R. Gözil, S. Özkan, M. Bahçelioğlu, D. Kadıoğlu, E. Çalgüner, H. Öktem, E. Şenol,M.S. Mutlu, A. Kürkçüoğlu, D. Yücel, T. Babuş. GAZİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 2. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ EĞİTİMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ. Tıp Eğitimi Dünyası Ekim 2006 Sayı 23
  • Seren LP, Yakıncı C. Tıp eğitiminde akılda kalıcılığı nasıl sağlarız? Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi 2015; 58: 123-130
  • 11. TUYGAR ŞF, KUŞ İ, GÜLCEN B, ÖZCAN E, SAYGILI Ö. Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Anatomi Sınavları ile İlgili Görüşleri. F.Ü.Sağ.Bil.Tıp Derg. 2015; 29 (1): 01 – 06
  • 12. Öğetürk M, Kavaklı A, Kuş İ, Songur A, Zararsız İ, Sarsılmaz M. Tıp Öğrencileri Nasıl Bir Anatomi Eğitimi İstiyor? Tıp Eğitimi Dünyası Sayı: 10 Ocak 2003
  • 13. ARI İ, İRGİ E, KAFA İM, ŞENDEMİR E. Bir Anket Çalışması: Anatomi Eğitimi ve Öğrencilerin Düşünceleri Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 29 (2): 15-18, 2003
Yıl 2019, , 472 - 476, 30.09.2019
https://doi.org/10.7197/cmj.vi.626384

Öz


Kaynakça

  • 1. ÇİMEN, MEHMET . ANATOMİ. ÖZ EMEK MATBAASI ,2.BASKI, SİVAS, 2017
  • 2. ILGAZ, Hasan Barış. TEMEL NÖROANATOMİ EĞİTİMİNDE FİBRİL DİSEKSİYON, TRAKTOGRAFİ, MİKROSKOBİK ANATOMİ VE PLASTİNASYON TEKNİKLERİNİN BİRLİKTE KULLANIM MODELİ OLUŞTURULMASI. DOKTORA TEZİ, HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, ANKARA, 2018
  • TUYGAR, Şeyda Ferah. TIP FAKÜLTELERİNDE MEZUNİYET ÖNCESİ ANATOMİ EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ GERİBİLDİRİMLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. YÜKSEK LİSANS TEZİ, BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ, SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, BALIKESİR, 2014
  • OTAĞ İ, OTAĞ A. İnsan Anatomisi Ve Fizyolojisi Eğitimi Üzerine Öğrenci Görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education-CIJE e–ISSN: 2147-1606 Vol 2 (3), 2013, pp. 39-45
  • Sarıkaya Ö, Gülpınar MA, Keklik D, Kalaça S. Öğrencilerin Sesini Dinlemek: Eğitimin Öğrenciler Tarafından Değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası Sayı: 9 Ekim 2002
  • DİŞHEKİMLİĞİ EĞİTİMİNDE MEVCUT DURUM VE SORUNLAR ARAŞTIRMASI. TÜRK DİŞHEKİMLERİ BİRLİĞİ YAYINLARI, ARAŞTIRMA DİZİSİ 5, HAZİRAN 2008
  • 7. Uygur R, Çağlar V, Topçu B, Aktaş S, Özen OA. The Assessment of the Students’ Opinions about Anatomy Education Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Int J Basic Clin Med 2013;1(2)94-106
  • Acuner AM, Yalçın M, Ersoy M, Tekdemir İ, Ersoy F. ANKARA ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRETME-ÖĞRENME SÜRECİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. ANKAR A ÜNİVERSİTES İ TIP FAKÜLTESİ MECMUAS I Cilt 52, Sayı 4, 1999 pp. 211-218
  • 9. R. Gözil, S. Özkan, M. Bahçelioğlu, D. Kadıoğlu, E. Çalgüner, H. Öktem, E. Şenol,M.S. Mutlu, A. Kürkçüoğlu, D. Yücel, T. Babuş. GAZİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 2. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ EĞİTİMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ. Tıp Eğitimi Dünyası Ekim 2006 Sayı 23
  • Seren LP, Yakıncı C. Tıp eğitiminde akılda kalıcılığı nasıl sağlarız? Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi 2015; 58: 123-130
  • 11. TUYGAR ŞF, KUŞ İ, GÜLCEN B, ÖZCAN E, SAYGILI Ö. Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Anatomi Sınavları ile İlgili Görüşleri. F.Ü.Sağ.Bil.Tıp Derg. 2015; 29 (1): 01 – 06
  • 12. Öğetürk M, Kavaklı A, Kuş İ, Songur A, Zararsız İ, Sarsılmaz M. Tıp Öğrencileri Nasıl Bir Anatomi Eğitimi İstiyor? Tıp Eğitimi Dünyası Sayı: 10 Ocak 2003
  • 13. ARI İ, İRGİ E, KAFA İM, ŞENDEMİR E. Bir Anket Çalışması: Anatomi Eğitimi ve Öğrencilerin Düşünceleri Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 29 (2): 15-18, 2003
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Basic Science Research Makaleler
Yazarlar

Yaşar Taştemur 0000-0002-2016-0592

Ayşegül Öztürk 0000-0001-8130-7968

Vedat Sabancıoğulları 0000-0001-9059-6554

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2019
Kabul Tarihi 30 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

AMA Taştemur Y, Öztürk A, Sabancıoğulları V. The ideas of students about neuroanatomy lesson at Sivas Cumhuriyet University Dentistry Faculty; analysis of the feedbacks. CMJ. Eylül 2019;41(3):472-476. doi:10.7197/cmj.vi.626384